Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

110 éves az Alfa Romeo, és Sinsheim az egyik legjobb hely ennek megünneplésére

2020. július 02. - Ződ2000

Az Alfa Romeo márka 110. szülinapja az év egyik legfontosabb évfordulója. Az Alfa a világ egyik legnagyobb múltú autógyártója, amely ügyel is a legendás örökség megőrzésére. Ennek köszönhetően az Alfa (illetve az konszern FCA Heritage részlege) nemcsak az európai oldtimer-rendezvények stabil pontja de egyúttal a gyűjtők kedvence is.   

1910 június 24-én alapították meg az Anonima Lombarda Fabbrica Automobili céget (A.L.F.A., olaszul még a Lombardiai Autógyárt Zrt rövidítése is jól hangzik, bakker). Az első modelljük a Giuseppe Merosi által tervezett 24 HP, ezt az autót az FCA Heritage standján is kiálíltották a Rétromobile-on).

3_dsc_1900_5.jpg

Öt évvel később a vállalat neve Alfa Romeóra változott, amikor Nicola Romeo átvette az irányítást. Azóta a márka rekordmennyiségű versenysikert aratott az évtizedek során (több hullámban is), bevezettek pár úttörő technológiát és tekintélyes díjakat zsebeltek be izgalmas modelljeikért.

dsc_3893.jpg

Ezek az autók még mindig rengeteg érzelmet csalnak elő, és Alfa születésnapja az egész év során és szerte a világon autósrendezvények és múzeumok kiemelt témájává vált. A nagy autókiállítások tematikus standokat villantottak, és több múzeum is jelentett be a Alfa Romeo tárlatot 2020-as naptárában. A koronavírussal miatt ezek egy része ment a levesbe, de eredetileg az Autoworldtől és Sinsheimig rengeteg előkészület zajlott.

dsc_3920.jpg

Most, hogy a járvány okozta káosz kezd lecsillapodni, annyi már látszik, hogy egy-két első osztályú rendezvényt már végleg töröltek erre az évre, és persze meglehetősen bizonytalan a többi  autós rendezvény jövője is. Biztonságosabbnak tűnik ezért a múzeumok felkeresése, ahol a távolságtartás megoldható(bb), és a kiállítások is hosszabb ideig tartanak, így egy pár hetes kényszerszünet nem tenyereli telibe az egész programot.

0_dsc_1100_1_copy.jpgPárszor már írtam a Sinsheimben található Autó- és Műszaki Múzeumról. Ez egy igen sokoldalú közlekedési  múzeum, amelyben a kerékpároktól a vonatokon és tankokon át a Concorde szuperszonikus utasszállító repülőgépig mindenfajta jármű fellelhető. A főépület több tucat izgalmas közúti és versenyautót tartogat, köztük számos F1 versenyautót, meg persze néhány szupersportkocsit és klasszikust. Ahogy az már messziről látszik, nemcsak az autóőrültek találják meg számításukat Sinsheimben.

1_dsc_1100_5.jpg

Ez a múzeum minden autóőrült és haditechnika-rajongó számára kihagyhatatlan, de egyúttal az egyik legcsaládbarátabb múzeum is. Bejártam jópárat a világ legjobb autó-múzeumai közül, és nem egyszer gondolkodtam el azon, hogy egy gyerek mi a fenét is kezdene a sok érinthetetlen műtárggyal.

1_dsc_1100_7.jpg

Sinsheim és speyeri testvér-múzeuma igazi gyerekparadicsom. Fel lehet mászni a Concorde-ba, kipróbálni egy sor szimulátort, és 10-15 méteres csúszdákkal lehet távozni egyik-másik repülőgépből. Ha bármit is fel lehetett hozni kritikaként az a túlzsúfolt csarnokok áttekinthetetlen rengetege Sinsheimben.

1_dsc_1100_9.jpg 

A fentii problémát orvoslták Speyerben és ez a szándék látszik a Mythos Alfa kiállításon is, amely egy vadiúj, kifejezetten ennek a kiállításnak épített csarnokban kapott helyet. Egy ideje már tart, és a tervek szerint a jövő évig nem is zár be, így van még idő bepótolni.

1_dsc_1500_4.jpg 

A múzeum az Alfa Romeóval szoros együttműködésben  állította össze a gépkocsiparkot, amely áttekintést nyújt az autógyár történetéről a motorsportban vállalt szerepéről és műszaki innovációjáról.

1_dsc_1550_7.jpg 

A tárlat összeállításába a gyári múzeum és a német Alfa importőr is besegített, a gyűjtemény egyaránt tartalmaz háború előtti mesterműveket és a legfrissebb modelleket a 2019-es modellévből.  Olyan legendák parkolnak SInsheimben mint a 30-es évek első felének abszolút alfahím (sőt Alfahím : ) ) verdája a 8C, a 6c Mille Miglia, olyan dizájnikonok, mint a Montreal, valamint az olyan méltán elfelejtett ritkaságok, mint az Alfa Romeo Matta katonai terepjáró, egészen a jelenlegi Giuliáig.

Mivel ez a poszt sem került ki címoldara, a továbbiakban leszedtem a beszámolót az Autósságról, aki kíváncsi rá, az megtekintheti a magyar nyelvű cikket az alábbi kinken

Szerintem így is bőven több információ maradt a posztban mint legtöbb autós témájú cikkben a hónapban...

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr3615976014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása