Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Hogyan kaptam heveny Porsche Jaguar és Ferrari túladagolást...

Avagy egy délután az antwerpeni oldtimer-vásáron.

2015. március 08. - Ződ2000

Tegnap sikerült ellátogatni az Antwerpeni oldtimer-vásárra. Az előzetes alapján nem gondoltam volna hogy ilyen hatalmas kiállítás fogad: négy nagy csarnok, tele régi és ritka autókkal néha egészen tömött installációkban. A kiállított darabok többnyire magángyűjteményben állnak, a többségüket épp árulják. Gyanítom, az igazi kedvenceket el se hozták. Pl a korábban bemutatott brüsszeli kereskedésből egy emlékezetes darabot se láttam.

0_20150307_153649_copy.jpg

Ja és igen, ez a vásár pár hónappal követi csak a régió legnagyobbjának beharangozott Interclassicot. Ha ez ekkora, akkor milyen lehet az?

0_acs_plakat_gross_copy.jpg

Már a plakát alapján is sejteni lehetett, a kiállítás díszvendége a 80 éves Jaguar volt, egy még a Lambók koszorújában is feltűnő külön standdal,

20150307_165433_copy.jpg

amelynek közepén az antwerpeni márkakereskedő portékái díszelegtek, az asztalfőnél a vadiúj XE-vel. 20150307_161206_copy.jpg

Azlrét a mellette parkoló két F-type se rontotta le az összképet…

20150307_161155_copy.jpg 

És azért a Jaguar sportmúltja garancia az érdekességekre, legyen az F1,túraautóvá átalakított XJ kupé,

20150307_160819_copy.jpg

a személyes kedvenc XJ220

20150307_161026_copy.jpg

vagy a forradalmi D type és a legendás E-type.

20150307_160031_copy.jpg

Persze a privát gyűjtők se hagyták hogy az imortőr vigye el a show-t...

20150307_172619_copy.jpg

minden hobbiautó-kiállítás kötelező darabja az AC Cobra és Super Seven, itt is akadtak szép számmal,

20150307_160051_copy.jpg

20150307_163123.jpg

kedvencem az überbrutál 8 literes motor köré épített AC Colbra volt, szerény 55e eurós irányárért… 20150307_154556_copy.jpg

Ferrarival több kupacban is összeakadhatott a látogató, nem is tudom melyik volt impozánsabb, a 2 Testarossa által közrefogott Dino, vagy az 512BB – F355 és pár régiség kombó…

20150307_165829_copy.jpg

20150307_171711_copy.jpg Porschék is elmaradhatatlanok, akár a korosabb generáció…20150307_172535_copy.jpg

20150307_163520_copy.jpg

Vagy az épp 25 éves oldtimer korba lépő suhancok…

20150307_175107_copy.jpg

És persze gyűjtemények vegyessége miatt lehett látni őket ömlesztve is :)

20150307_160927_copy_1.jpg

De egy ilyen rendezvény Mercedesek nélkül sem lenne az igazi…

20150307_163600_copy.jpg

20150307_172826_copy.jpg

20150307_163354_copy.jpg

Ja igen, és amerikai autók, pl egy standon az összes generáció, köztük a legfrissebb is, a helyi Corvette-klub ajánlásával…

20150307_173200_copy.jpg

Vagy három Mustang generáció egymás mellett...

20150307_175439_copy.jpg Természetesen akadtak azért kisebbtornasorok is amerikai márkákból…

20150307_174959_copy.jpg

20150307_171205_copy.jpg

Ha az ember egy kis pehenőt tart, mi más lenne jobb hely a fagyizásra mint egy Citroen H "pléhmikróbusz"…

20150307_163800_copy.jpg 

A vásár felér egy szociális kortanulmánnyal, és igen jól mutatja, hogy mennyire mást jelent kint nyugdíjasnak lenni… Sok jól öltözött arisztokratikus eleganciát sugárzó 50 feletti pár nézelődött az autók között, a sajátos, young timereket támogató,és a tulajokkal nem kiszúrni akaró szabályozás is sokat javít ezen autók fennmaradási esélyein…

Visszagondolva a személyes kedvenceim se nem rangsorban se nem ABC sorrendben :):

A garden partyhoz preparált Multipla

20150307_173527_copy.jpg Az über-Bentley

20150307_172654_copy.jpg

a beépített bárszekrénnyel (!!!) 20150307_172506_copy.jpg

A fekete-arany Countache

20150307_160416_copy.jpgÉs végül a rallye-ra fogható (?) bigfoot 911-es:

20150307_173114_copy_1.jpg

 És a végére két elmosódott kép a Jag standról, az XJ kupéról és egy XJR-12-esről.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr317249827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miszter07 2015.03.09. 20:51:30

"vagy a legendás E-type."

A fényképen szemben egy D-type van, háttal van egy fehér E-type. A D-type egyébként egy legendás versenyautó, többször nyertek vele Le Mans 24 órás versenyt az '50-es években. Ennek az utódja lett az XKSS, aminek az utódja az XKE, vagy ahogy inkább ismerik, az E-type.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.09. 21:10:09

@Miszter07: köszi, korrigálva, nem gondoltam hogy valaki kiszúrja. :) Az E-type-os képet nem fogadta be jól a mobilom :), így maradt ez a kompozíció.
Mondjuk nekem a Mad max szintre vitt túraautó XJ kupé volt az abszolút kedvencem a standról, meg persze az XJ220.

Miszter07 2015.03.09. 21:18:54

@Ződ2000: Azért nem olyan nehéz kiszúrni:) Egyszer egy D-type tulajával vagy jó két órát beszélgettem, miközben mutogatta a finomságokat a kocsiján.

Az XJ12C túraautó az eredeti vesenyautó volt? Összesen 4 darab készült, abból egy tudtommal Ausztáliában van.

Én sajnos még csak gyári bemutató kocsit láttam, igaz, azt elég közelről:)

jaguar-restoration.blog.hu/2011/05/14/oldtimer_amp_teilemarkt_fribourg

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.09. 21:42:06

@Miszter07: Szerintem igen. A végére beraktam még két homályosabb képet amelyen látszik az XJ túraautó, és egy XJR12-es is.

Miszter07 2015.03.09. 22:09:09

@Ződ2000: Az XJC vagy a nemrég helyreállított 1-es alvázszámú kocsi, vagy egy nagyon jó replika. (Vagy nagyon elnéztem valamit:) )

Az XJR12 az nem XJR12, hanem XJ13. Na ebből viszont csak egyetlen darab készült, sose küldték versenypályára. Az az egyetlen darab meg a Jaguar Daimler Heritage Trust tulajdonában van. Ez viszont szerintem egy jól sikerült replika, nem az eredeti.

www.jaguarheritage.com/t/collection_013

www.youtube.com/watch?v=VMP7fW7tj3w

Bocsi, nem akarom eltrollkodni a bejegyzésed:)

Szabványok 2015.03.09. 22:46:08

Húha!
Már csak a képeket nézve is elérzékenyültem. Ha ott lehettem volna.....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.09. 22:53:55

@Miszter07: öööö,, az XJR12 a lila a sarokban... De már tovább is segítettél a zölddel kapcsolatban :)

Sajna nem volt kint de egy-két éve nagyon lenyűgözött az XJR-15, arról írtam is egy korábbi posztban (autossagok.blog.hu/2015/01/25/rodebeek).

Miszter07 2015.03.09. 23:02:38

Bocsi, az XJR12-t benéztem, nem arra koncentráltam. Nekem az XJ13 az egyik legszebb, ha nem a legszebb versenyautó, amit valaha építettek. Rendszeresen olvasom ezt a blogot, ajánlom figyelmedbe.

www.xj13.eu/XJ13/#.VP4YP-E4CM8

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.10. 09:46:22

@Miszter07: nézem... Bakker, mennyi pénze feküdhet a projektben...

Miszter07 2015.03.10. 23:03:52

Még egy megjegyzés, bár a Porschékhoz nem igazán értek, de a "bigfoot" az valóban rally autó (vagy replika), méghozzá a '80-as évek közepéről. A felirat alapján mintha a Safary Rallyra felkészített példány lenne.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.11. 12:27:51

@Miszter07: a hagyományos rallye porschéknak nincs ilyen nagy kereke, ez valami Paris Dakar trubute lehet....
en.wikipedia.org/wiki/Porsche_953

Valszeg a beltere elárulta volna, de ennyi időm nem volt, meg a garden perty-s Multipla nem mesze tőle amúgy is ellopta a sót :)

uluk4i 2015.03.11. 12:59:56

@Miszter07: A képen a D-type nem véletlenül az Ecurie Ecosse gyűjteményből jön? csak a szín alapján, amúgy én meg nem tudnám mondani...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.11. 13:12:31

@uluk4i: itt a tematikus gyűjtemény: www.antwerpclassicsalon.be/en/jaguar-d-type

Az XJ12C-ről is van fenn infó: www.antwerpclassicsalon.be/en/jaguar-xj12c-broadspeed

Nem írják honnan voltak az autók, az újakat az antwerpeni Jag márkakereskedés hozta, erről elbeszélgettem velük amíg az asszonyok üléspróbát vettek az F type-ban :)

uluk4i 2015.03.11. 14:19:00

Az XJ-S viszont fent van a szalon honlapján, de kiállítva nem láttam: www.antwerpclassicsalon.be/en/jaguar-xj-s-tom-walkinshaw-racing

hetvenk1 2015.06.12. 08:57:37

@Miszter07:

Igen, elvileg ez a BELJC001, ami az 1976-os szezonra készült példány. Derek Bell és David Hobbs pilótapáros vezette a silverstone-i versenyen, amit a féltengelytörés miatt nem tudott befejezni. A következő szezonra két új autót építettek. Ezt a példányt pedig a Coventry múzeumba szállították. Itt a karosszériát átépítették, lefényezték a csapat ’77-es megjelenése szerinti külsőt kapott. Az autóban ekkor nem volt motor és csak kiállítási célokra használták. Az autót 2001-ben sok alkatrésszel együtt megvette egy magánszemély. Az autó állapotában évekig nem történt érdemleges változás, habár a tulajdonos szándéka, az autó restaulása volt. 2008-ban eladta jelenlegi tulajdonosának, aki felújíttatta Mike Wilkinsonnal egy dél-yorkshire-i restaurátorral, aki a tulajdonos kérése alapján néhány átalakítást is végrehajtott, átfestették a '76-ban használt dizájn szerint és versenyzésre felkészítette. A munkálatok 2009 őszére befejeződtek és ismét versenyképes lett az autó. Tulajdonosa Chris Scragg részt vett vele 2009. szeptember 25-én a Mallory Park versenypályán rendezett historic futamon. „…az első alkalom, hogy a Broadspeed győzőtt" adta hírül a tulajdonosa, miután megnyerte vele kategóriáját. Jelenleg is az ő tulajdonában van, rendszeresen versenyez vele.