Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Rövid képes beszámoló a brüsszeli autószalonról

2015. január 29. - Ződ2000

Ha már ennyit posztoltam előre a héten a brüsszeli autószalonról, itt van pár kép az ezévi kiállításról.

Szokás szerint, az utolsó hétvégére megnyitották a Dream Car szekciót, és bár a német prémiummárkák teljes standdal készültek a többi pavilonban, azért jutott pár szép darab a lefüggönyözött díszterembe.

20150125_114145_-_copy_-_copy.jpg

Ha már itt tartunk, múlt évben a Mclaren volt az egyik leglátványosabb kiállító a teremben, most a Noble jött ki elég komoly standdal és autókkal.

20150125_114012_-_copy.jpg 20150125_114039_-_copy.jpg

Természetesen elmaradhatatlan a VW gruppe Tornasor mellé kiemelten is kerültek darabok, mint ez a Huracán.

20150125_113844_-_copy_-_copy.jpg

És persze a "nápieschebb" Porschék.

20150125_121213_-_copy.jpg

A két Targa is nagyon szép stílusérzékről tanuskodik:

20150125_114210_-_copy.jpg

Mercedeses tornasor

cimg0109_-_copy.JPG

Természetesen, a Ferrarikat most sem volt könnyű fotózni a tömegtől.  Ellenben a Maseratik nagyobb teret is kaptak.

 cimg0126_-_copy_1.JPG

20150125_120354_-_copy.jpg

Mellettük egy érdekes Alfa tanulmány (Disco Volante)… 20150125_114401_-_copy.jpg

 BMW tornasor

cimg0097_-_copy.JPG

 Személyes kedvencem, a KTM khm. autója...

20150125_120551_-_copy.jpg

Persze azért mindenkinek maradt tartaléka a rendes standokra is….

A parkolás bajnoka a BMW standon. Ha bárki csodálkozott a záróvonalon buszsávban parkoló márkatársakon, a gyár megmutatja, lehet még kreatívabban is parkolni :)

20150125_145058_-_copy.jpg

 A Lexus Standja igazából az új kis hibrid SUV-ról szólt (beülni és megtapizni az NX-ből volt a legtöbb), de azért a központi pódiumon egy RC-F lopta el a sót.

 20150125_131842_-_copy.jpg

A Toyota hibrid tanulmánya is eléggé jól sikerült... :)

20150125_163110_-_copy.jpg

Az Infiniti az új Q70es mellett a Formula-1-es szereplésére helyezett hangsúlyt. Mintha nem most páholták volna el először évek után a Red Bullt :)

20150125_162336_-_copy.jpg

Más is igyekezett kiaknázni a sportsikereket. Itt pl Loebék szolgálati autója...

20150125_170850_-_copy.jpg

És egy sportmentes márka otthonos standja.

20150125_150059_-_copy.jpg

De nem csak négykerekűekről szólt az autószalon, két termet töltöttek meg motorokkal,

20150125_171556.jpg

a legdurvább standot egy UFO gyártó foglalta el, máshogy nem tudom jellemezni ezt az egy BMW 320d áráért kínált 3 kerekű 2 méter feletti hosszúságú izét…

20150125_163624_-_copy.jpg

Végére egy ki filmes utalás, valami tuningolt amerikai autó :)20150125_162814_-_copy.jpg

Egyébként volt hozzá hoverboard és önbefűzős Nike cipő is…

Ami szerintem még hasznos infó: a jegy megvásárlása kedvezményre jogosít fel a brüsszeli autómúzeum esetében  is, így a az Autószalon, az Autoworld és az eléggé impozáns hadtörténeti múzeum egy elég tartalmas brüsszeli kiruccanást tesz lehetővé, ha már a kötelező programokat (Grand Place, Manneken Pis, uniós intézmények, helyi csokoládé és sör) le is tudta korábban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr817121735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UdjanMineck 2015.01.30. 18:50:46

Az új Maseratik sajnos nem túl szépek szerintem... Nem jó az irány.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.01.30. 20:08:16

A 911 (991) Targát szívesen hazagurítanám, meg a kék Ghibli-t is :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.30. 23:01:59

@FrozenSilverM5: a KTM-mel próbaköröket lehetett menni hirdette is magát egy cég.

Számomra a Noble emelkedett ki, mint kiderült a Speedsternek világpremierje volt.

Valszeg olvasták a blogodat, mert Veyront nem is hoztak el. :)
Csak egy muzeális darabot de az is impozáns volt. Hihetetlen hogy 2 modellel (EB110 és Veyron) milyen gyorsan újjáépítették a legendát, és mennyire nem jött be a Mercedesnek a Maybach...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.30. 23:04:12

@UdjanMineck: azért még a Gjibli is vállalható és még mindig jobb a mostani irány, mint 30 éve az előző Ghiblik idején. De tényleg több értelme lenne az Alfát visszahozni, mint a Maseraitit felvizezni.

UdjanMineck 2015.01.31. 08:48:38

@Ződ2000: Én ellenkezőleg gondolom. A 30 évvel korábbi kocka-Maseratik elképesztően szép, kívánatos autók, megtestesül bennük minden, amiért lehet és lehetett rajongani anno egy olasz sportautóért. Szép, arányos, kifinomult, kocka. Ezt csak az olaszok tudták. A mai Maseratik teljesen másról szólnak, lélekben közelebb állnak egy Mercedeshez, mint valaha. És ez baj. Az Alfa más ügy, közvetlen a Maserati alatti szint, persze néha-néha az Alfa is belekarcol a Maserati kategóriába (4C, pláne a 8C). Mindkettő ugyanolyan fontos, patinás márka.

Csepreghy Dániel · http://dontblogaboutthis.blog.hu/ 2015.01.31. 14:09:11

@Ződ2000: A Maybach tényleg csúnyán beleállt a földbe, talán mert egy eleve öreg volt mindene, valamint nem éppen azt a célközönséget sikerült vele eltalálni, amelyikre eleve céloztak.

Nekem a Maserati-kból ez az új vonal nagyon tetszik, különösen a Ghibli, az egy nagyon szép arányokkal rendelkező, mesés autó az én szememnek. Minden másnap elmegyek a szalon előtt és az egyetlen hely, ahol nem bánom a piros lámpát, mert addig is nézegethetem. Nem mellesleg a márka kocka korszaka is nagyon kedves nekem.

UdjanMineck 2015.01.31. 18:26:44

Azért nálam ezt jelenti a Maserati:

www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2014/03/half1.jpg

wordpress.carthrottle.com/wp-content/uploads/2009/07/Shamal.jpg

Bitang erős és bitang szép autók! Fokozhatatlan... (Talán a francia Venturi tudta ezt a szépséget "kockaságban" hozni, és esetleg túlszárnyalni némileg.)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 21:04:42

@UdjanMineck: én azt mondom, a csúcs a 2004-es Quattroporte IV volt. A 80es évek végi és 90-es évek Maseratijai árnyékuk voltak önmaguknak. A 3200-assal jött a fordulat.
2005ben egy Quattroportén látszott hogy igényes és drága luxustermék, nem csak valami kényszeralternatíva egy S osztály mellett. Az előd 4P nevetségesen egyszerű volt egy S klasse mellett. A QP IV mellé a Grand Tourismo is felzárkózott, igazából egy kisebb sportkupé (mint a 3200 annak idején) még praktikus lehetett volna. AKárhogy is, a Maserati egy igazi luxusmára, csóri tömegmodellek nélkül, és ezért feljebb is van pozicionálva mint a 3 német. Ettől függetlenül komolya pénz a gazdaságosabb modellekben van, szerintem 1-2 év és itt lesz a Ghibli 2.0 dízellel. Amúgy maga az új Ghibli egy érdekes modell, én többet vártam tőle (főleg beltérben) de attól még nem mondanám csalósát keltőnek.

A kérdés hogy mennyire lehet felvizezni a Maseratit. Eddig racionálisnak tűnt, hogy a Maserati képviseli a luxust (preprezentációs limuzin és GT-k, ellenféléként pedig a Jag és a Porsche, ill a prémoumgyártók luxusmodelljei (pl S klasse, ill S kupé)), míg az Alfa prémiummodellekkel a 3 prémiumgyártó tömegmodelljeire célzott. (A Fordnál ezt Volvo/Jag bontásban csinálták meg).

Jelenleg egyedül a Maserati állja a sarat, sajnos nagyon rossz bőrben van a Fiat csoport, és ezzel a vezetéssel nem sok pozitív fejlemény várható...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.01. 21:06:18

@FrozenSilverM5: Maseratiról vicces sztorijaim voltak, mivel az Alfánkat egy egy Maserati/FIat/Alfa kereskedésben vettük. Tényleg más világ.

UdjanMineck 2015.02.04. 07:56:05

@Ződ2000: nem értünk egyet, de ez innen már ízlés kérdése... Ha van korszaka a Maseratinak, ami nem tetszik, amely iránnyal nem tudok azonsoulni, az nagyjából épp a mostani (elmúlt 10-15 év).

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.04. 13:50:20

@UdjanMineck: de mégis mitől kedvenced a korábbi korszak? Az elavult formák miatt? A Quattroporte IV egy őskövület volt, mint egy tuningolt autó a 80-as évekből. Tedd oda a 92-es galantot a 420 mellé, mintha 20 év lenne köztük. Ez a kor olyan autókat szült mint a Honda NSX, a Nissan 300XZ vagy Mercedes SL (R129, bármikor bevállalnám oldtimerként akár V6ossal is).
A Lexus LS 89-es, a 94-es QP IV már kijövetelekor elavult volt minden szempontból. Idő kellett amíg el is felejtik.
Aztán a megbízhatóság, hibás/túlvállalt konstrukciók (rozsdásodás, turbómotorok) + a hozzá nem értő szervizhálózat.

Aztán kijött az QP Vös, ami úgy volt naprakész hogy finom és klasszikus volt. Egy Ferrari motorral, olyan belsővel ami után nyáladzott az ember, és persze hozzá az hogy minden úgy kínáltak mint a német tömeges prémiumgyártók abszolút csúcsmodelljei (alapból "individual", és V8as "belépő" motor).

UdjanMineck 2015.02.04. 14:27:17

@Ződ2000: alapvetően nem értünk egyet. Egy forma soha nem lehet elavult, ugyanis nincs olyan, hogy egy forma szebb vagy jobb, mint egy másik. Te a formák, a design evolúciójáról beszélsz, és azt (elő)feltételezed (hamisan), hogy ahogyan telik az idő, úgy lesz a forma egyre szebb, egyre jobb. Én ezt tagadom. A Maserati mindig is stílusos autókat gyártott, nem érdekelte a divat. A Mitsubishi mindig csak követte a divatot és a korszellemet, épp ezért tud a forma egy idő után érdektelenné (de nem elavulttá) válni. A stílus örök, a divat változik.

Ha igazad lenne, akkor egy 70-es évekbeli Maserati Khamsin ma elavult formavilág lenne, holott ma épp ugyanannyira egyedi, izgalmas és vonzó, mint egykor. Ha igazad lenne, akkor a mai autók úgy en bloc szebbek lennének, mint évtizedekkel korábban, holott ez merő előítélet, és csak egy dolgot bizonyítana: az organikus design felette állna a wedge design-nak. Ez totális tévedés. (Megkockáztatom a kijelentést: az autózás történetében még soha ennyi torzszülött, gnóm, öklendetesen ronda autó nem hagyta el a futószalagot, mint az elmúlt 15-20 évben.)

Gondolj a fentiekbe bele, nem kell válaszolnod.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.04. 14:47:45

@UdjanMineck: egyrészt mind a Micu, mind a Maserati nagyon erősen ingadozó minőséget produkált mind formatervezésben, mint minőségben.

A 90es évek elején a japánok valami hihetlen forradalmat hajtottak végre. Egy 92es Galant (és az utóda is) mai is gyönyörű. A búcsúzó 2004-es széria viszont egy totál elszúrt forma volt (le is álltak a szériával). Egy Xedos 6 nem csak újonnan volt gyönyörű, de sokat átvettek a mostani sikeres 6osokhoz (ott az utolsó 626-ost kellett feledtetni).

A Maseratinak voltak jó és rossz formái. A QP V mindig is gyönyörű marad, A Khamsin csak nem tökéletes, de a vele közel egyidős Merak az.

Viszont hogy egy konkrét példával éljek: itt a Stratos autossagok.blog.hu/2015/01/25/rodebeek

Ez nem csak akkor volt hiperűrhajó (mellesleg rally VB), de nemrég csináltak egy utánérzést. www.caranddriver.com/reviews/new-lancia-stratos-lancia-stratos-review

Az eredeti még mindig üt.

Sajnos a fenti idézett 80-as 90-es évek Maseratijai nem tartoznak ezen hall of fame-be...

UdjanMineck 2015.02.04. 17:43:51

@Ződ2000: nem értetted meg, amit írtam. Tudtam.
Ezért kár volt. Nem tudsz meggyőzni.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.05. 09:44:14

@UdjanMineck: dehogy akarlak meggyőzni. Lassan oldtimer korba érnek a legszebb 3200asok, (maradt vagy egy tucat Európában, meglepően korrekt áron) nehogy már lenyúld előlem :).