Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Így múlik el a világ dicsősége: Seat a Carabinierinek

2014. december 28. - Ződ2000

Így múlik el a világ dicsősége: Seat a Carabinierinek. alfa-romeo159-carabinieri-di-roma.JPG

Az olasz Autoblogon olvastam egy közepesen felháborodott cikket arról, hogy az olasz csendőrség közbeszerzésén a VW gruppe nyert Seatokkal.

Aki élt/járt Olaszországban, annak talán ismerős lehet a jól öltözött, jól felfegyverzett és általában jó autókkal járó elitalakulat.

Én személy szerint általában mindig Alfákban láttam őket, legyen az 75, 156 vagy 159.

2006_0923_112110aa.JPGcarabinieri_alfa155falco2.jpg

alfa-156-2serie-5x.jpg

alfa-156-2serie-2x.jpg

És ezt igyekeztek az ifjúságban is tudatosítani…1-24-alfa-romeo-156-carabinieri-police-car-diecast-burago-4479-p.jpg Írtam korábban az Alfa (és különösen a 159-es) eladásainak összeomlásáról. Szerintem kevés akkora autógyártási antitalentumot hordott a hátán a föld, mint Sergio Marchione (talán még a Mercedes nagybajuszú, Dieter Zetsche hasonló liga), annyi trutymót kevert mint kevesen, kezdve az Alfa szétverésétől, a Ferrarit naggyá tevő Montezemoló menesztéséig sokáig lehetne sorolni a bűneit.

Az Alfa 2006-ban kihozott egy igen pöpec autót, amelyet a sajtó nagyon kedvezően fogadott, és valóban a prémium kategória egyik legjobbja volt. Élvezetes, igényes és nagy tudású modell, méltó utódja a 156-osnak.Alfa_159_-_Flickr_-_David_Villarreal_Fernández_(6) - Copy.jpg

Marchione megerősödésével ez a lendület igencsak alább hagyott, a fejlesztések elmaradtak, sőt fokozatosan leépítették a kínálatot, így már nem tudott a 159 komoly példányszámokat produkálni. De az utód nélküli kivezetés akkor is nagyon furcsának tűnt, több modell is (élén a Lancia Thesissel) elvegetált jó pár évig, hogy az olasz közbeszerzéseken kívül aligha számíthatott komoly piacra. auto_polizia_volkswagen.jpg

De a Fiat vezetés inkább elvette ezt a lehetőséget az Alfától, miközben most az olasz állam beszerez akár többtízezer Seatot 43.000 euróért. Ezt az összeget még ízlelgetnem kell egy kicsit , mert őrült sok pénz. Nem ismerem a helyi viszonyokat, de ennyi pénzért a legfullosabb 2.4 Q4 Distincive-nek is ki kellett volna jönnie 5 év garival a 159 fénykorában.

Miközben Marchione kavarja a trutyit és egymás ellen játsza ki saját kártyáit, a VW gruppe sorra veszi át a korábbi Fiat legjobbjait, és most már annak legstabilabb hazai piacát is... A léhűtő Elkann klán jobban tette volna ha nem kezdenek el cégvezetőt játszani, mert John nem jobb autómágnás mint amilyen jó divattervező a bátyja...lapo_elkann.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr647016441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misinator 2015.01.17. 18:15:47

:-(

Ez a világ megérett a pusztulásra.

Ha egy közösség hagyja, hogy szétverjék...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.17. 22:57:08

@misinator: itt nem a közösségről van szó, Az új FIAT vezetés esélyt sem adott a közbeszerzésnek, és az Európában elterjedt méretben nem is kínál modelleket.

Egy korábbi posztomban (autossagok.blog.hu/2014/10/27/versenykepes_premiummodellek_eladasainak_osszeomlasa_a_lexus_is_es_az_alfa_159_esettanulmanya_i_resz ) szerepelnek Alfa eladási adatok a közelmúltból, jelenleg az 50.000 eladott autó megugrása is kihívés az Alfának, ennyire vegetál. Már egy ilyen megrendelés is sokat számítana az összeladásokban, de nem nyerhetnek, ha a teljes FIat csoport nem kínál egy szalonképes modellt sem, amiket besorozhatnának a Gazellákhoz...

misinator 2015.01.18. 17:19:27

A közösség alatt két dolgot értek:
1, Nyilván egy cég nem demokrácia, hanem diktatúra, de ez az eredménye, ha nincs kommunikáció a tulajok, meg a termelésben részt vevők között. S itt nem a szalagmunkásra gondolok, hanem akik egy márka stratégiájáért kéne, hogy feleljenek.
Csakhogyl a konszerneknél a márkáknak nincs saját "életük", nincs is mit csodálkozni, ha eltűnik a Lancia, a Pontiac, stb.
2, Ha nem kell tartania a közvélemény haragjától egy konszernek, akkor ez a csúfság is megeshet, hogy megmeri azt tenni, hogy elhanyagolja a piacait.
A FIAT évtizedek óta hanyag, nemtörődöm kezekben van.
Csoda, hogy még létezik a személyautó gyártásuk.
Közvélemény haragja: www.origo.hu/auto/20120703-europaban-is-baj-lehet-a-volkswagen-dsgvaltoival.html
Na ez az ami Európában nem működik:-(
Szerintem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.19. 17:17:23

@misinator: 1. a demokrácia más, de a részvényesek felé ugyanúgy felel a vezetés. Az hogy milyen módon áramlik az információ a cégen belül fölfelé, egy külön tudomány. A Lancia 30 éve nem tett le semmit az asztalra. Az Alfa egy szuper modellpalettával és kitűnő szakemberekkel bírt 10 éve. Nem ugyanaz a helyzet.
2. a FIAT kifejezetten jó kezekben volt Marchione érkezéséig. A Grande Punto, a kifuttatott Bravo vagy a 90 utáni alfák szinte kivétel nélkül igen jó darabok voltak. Az egész Common rail dízelforradalom a Fiathoz kötődik.

A DSG probléma Európában is ismert: www.motor-talk.de/news/vw-bietet-sonder-kulanz-auf-dsg-reparatur-t4509213.html