Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Mercedes C180 Coupe

2014. augusztus 15. - Ződ2000

Újabb mirelit poszt, de lassan kezdenek kifogyni.

A (most már búcsúzó) C-klasse nem először fordult meg a kezeim között. Korábban elég nagyot csalódtam benne. Bár a külső formára ízig-vérig Mercedes volt, a belső kifejezetten kiábrándító volt, főleg közelről. És a vezetési élmény se volt az igazi.

Aztán kijött egy kupé változat, amely igen dögösre sikerült, a belső meg kapott egy alapos átrajzolást, amitől szebb nem lett, de jobb mindenképpen. Szóval elérkezett az idő egy újabb próbára. Főleg hogy feltűnően sokat láttam belőle az utakon…

Mivel igazából a forma és a fíling érdekelt, nem voltam válogatós a motort illetően. De ha benzines, akkor a 163 lóerős C180 kifejezetten ideálisnak tűnt.

Szóval akkor irány a próbakör.

 IMG_0044 - Kopie.JPG

 

A tesztelt modell egy nem különösebben jól felszerelt C180. Benyás ahogy egy kupéhoz illik. Viszont relatíve fapados: kézi váltós, fél(mű)bőrös, halogénlámpás. Nincs hozzá AMG csomag (amit itt sok 136LE-s alapmotoros E-klasse megkapott egy Facelift előtti akcióban), de a lényeg nem hiányzik (2 zónás klíma, tempomat, az ülések is igen sportosra sikerültek).

Maga a tesztút nem volt különösebben hosszú, de egy kétórás út általában elegendő egy autó átlátásához. De őszintén szólva itt elég volt egy negyed óra, hogy lejöjjön ez nem lesz az én autóm.

A belső jobb , mint volt, de továbbra sem kedveltette meg magát igazán. Akkorra már kijött az új S60 úgyhogy a W204 belső stabilan az utolsó helyen a prémiumok között. A4, IS, 3er, még az Acurának kölcsönzött Accord belső is szimpibb. A fura Mercis kezelőszervek se segítenek.

IMG_0043 - Kopie.JPG

A kompresszoros moci se volt kiemelkedő, bár rossz se. Az viszont érdekes, hogy mennyire jól emulálja a dízeleket a teljesítményadatokban. Nyomatékos, de 163LEnél le van szabályozva.

A vezetési élmény is érdekes. A modell (és az összes "alulmotorizált" hátsókerekes autó) egyik fő gondja hogy nem veszem észre, hogy hátsókerekes autóban ülök. 170 lóerő alatt igazából csak hátrányai vannak (téli közlekedés, huzalos váltó). Érzésre ugyanolyan semleges ez a dögös kupé, mintha a Volvo S60-asa: korrektül irányítható, de steril. Csak akkor derülne ki a hátsókerékhajtás amikor nem akarnám (télen). A váltó is fura, bár én még igazán jó kéziváltót nem tapasztaltam hátsókerekes autóban. Nem rosszabb mint a 320d-é, de valahogy kellemesebb az A4 vagy az S40es váltóérzete.

Összességében elég gyorsan eldőlt a dolog, az árajánlatot is csak udvariasságból vártam ki. Ilyen verdám aligha lesz, és nem csak az ár miatt...

IMG_0045 - Kopie.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr336604377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.