Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Friss tesztélmények: Infiniti Q50 2.2d

2014. augusztus 12. - Ződ2000

A blog egyik első posztja egy friss élményről szól, egy Infiniti gyorstesztről.

Igazából, az egész tesztsorozat célja egy ideális multi-funkciós családi autó, egyben a mostani V70esem utódjának megtalálása. Így előre is le lehet szögezni, a Q50 szerintem nem lesz az, de talán érdemes azért pár gondolatot elidőzni mielőtt kiesne az elődöntők során.

Szóval legyen Infiniti? És ha igen, miért nem?

20140809_134000 - Kopie.jpg

Pár éve fokozott érdeklődéssel követem a márkát. Volt egy pár érdekes modelljük, de mivel mifelénk nem árulták, nagyon nem is jöhetett szóba, sok szempontból:

Először is nem volt rendes méretű modelljük. Az Amerikára kitenyésztett modellek vagy túl nagyok (FX) vagy túl kicsik (EX), kombi meg eleve minek, ugyebár… Aztán nincs rendes motorjuk. Persze van sok dögös hathengeres, de ha a németek hathengereseihez mérik az árat akkor nem lesznek képesek az olcsóbb és gazdaságosabb német konkurensekkel versenyezni.

De a formáik és az alapkoncepció nagyon imponál, a Shiro Nakamura (nem, nem a Herosból )által kidolgozott formavilág nagyon impozáns, legyen az EX vagy Essence Concept.

Főleg az EX imponáló, olyan számomra, mint egy Alfa Romeo rengeteg szteroiddal. Műszakilag tulajdonképpen egy Nissan GTR, olaszos stílussal. Csak ugyebár olyan motorral amit Európában nem nagyon vesznek. De most itt az Eurokonform limó (azért kombi nélkül) dízellel és végre versenyképes árakkal. Úgyhogy nagyon érett egy teszt….

Már a tesztúttal is volt egy kis kavarás. A megbeszélt időpontban a kereskedés zárva volt. Hmm, ez is jól indul. Aztán kiderült, a kocsit valaki megkarcolta úgyhogy arrébb tettük a teszt utat amíg a papírmunkát nem rendezik. Pár óra késéssel azért sikerült abszolválni…

A kocsi maga valóban impozáns. Nehéz kategóriát megnevezni. Méretben a kisebb felső-közepesekkel van egy kategóriában. Kívül nem kisebb, mint egy S80 de messze nem merném odatenni a legdundibbak (XF és 5er) mellé. De ahogy nézem, ár és beltér kapacitása miatt értelmetlen is lenne. Ettől függetlenül  igényes, stílusos, szerintem lényegesen nagyobb és jobb mint például a kifutó C-klasse.

A beltér igényes és stílusos. Finom bézs bőr, minden anyag rendben van. Sok részletében az olaszok legjobb formatervezési megoldásait véltem felfedezni (pl a könyöklő feletti rész), persze a japánok jellegzetes megoldásaival (pl függőlegesen végigfutó középkonzol).

20140809_134818 - Kopie.jpg

Ugyanakkor relatíve passzentos. Illetve nem is ez a legjobb szó rá. Nem otthonos. Főleg a nagyon kényelmes Volvók után, ott érezni, hogy a kényelmet a forma elé helyezték. Ebben mindenképpen olaszos a Q50. Nem tudom mi a fő vevőkoncepció, de a közepes méretű utastérhez egy igen passzentos csomagtartó társul, és ez már komolyabb hiányosság.

Aztán ott van a fedélzeti elektronika. Nem túl intuitív és a két képernyővel kifejezetten fura, szokást igényel. Ha az I-drive necces, hát ezt se tudom dicsérni. Idővel megszokható biztos, de annyi funkciója nem volt, hogy ennyire sokat kelljen keresgélni. Na de a navi… Vicces hogy azt nem tudják megoldani, amit az utólagos gyártók 15 éve már igen. Egy normális 3D-s megjelenítés nem azt jelenti, hogy a felülnézetet megdöntjük.

Jöjjön a lényeg, végül is a tesztútról szólna a beszámoló. Az úton a Q50 elég finom darab, precíz kormányzás (aktive lanne assist kikapcsolva), bár az optimálisnál kicsit kevesebb visszajelzéssel, mindezt úgy, hogy a szervo-rásegítés kifejezetten gyenge volt. Szép motorhang. Tudom, vicces egy dízeltől, de egész más a hangzása belülről. Személy szerint sokkal jobban szeretem a rendesen hangszerelt dízel hangját, mint egyik-másik benyáét. És ahogy kell, a dízel teszi a dolgát. Amire kell a 2.2es több mint elég. Az egyetlen dolog, ami hátráltatta az a kissé lomha váltó. Eleve hiányzott a váltófül, de maga a működés se volt az igazi. Indulásnál és előzésnél is kicsit sokáig tart, amíg megjön a lendület. Meg lehet szokni, de felárat ezért biztos nem fizetnék.

A Q50 összességében egy korrekt autó benyomását keltette. Míg korábban az Infiniti árak inkább a vicc kategóriába tartoztak, most egész korrekt ár jött ki egy rendesen felszerelt modellre. A legfontosabb akadály elhárult. Mindazonáltal a "csomag" összességében annyira nem vonzó hogy a fontos hiányosságokat (praktikum hiánya, pár apróság a belsőben) kikompenzálja.

20140809_134040 - Kopie.jpg

Meglátjuk hogyan alakul, de szerintem a Q50 nem jut az elődöntőbe…

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr596598267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jogalany 2016.10.20. 16:20:34

Benzinest, szivó benzinest, 6 hengerest, kézi váltóst és nagyobb csomagteret.
Ha mazda sikeresen kutatott jobb szivó teljesítményekért és jobb kibocsájtással meg is oldotta, azt jelenti, hogy a nagy cégek is megtehetnék a kutattást és fejlesztést.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.10.21. 10:10:05

@jogalany: csak kíváncsiságból, milyen autód van épp?
Az Infiniti akkorát zakózott Európában, hogy Japánig szólt... A bukta oka pedig épp az volt, hogy nem ide való motorokkal próbálkoztak. "Belépő" V6os, meg GTR hajtáslánc, szerinted mekkora arányban adnak el ilyet az európai prémiumgyártók Európában?

Ott a szerintem remek EX, minden részletét imádtam ( autossagok.blog.hu/2014/08/28/inifniti_ex37 , na jó azért egy csomagtartó nem ártott volna), de egy agyonadóztatott szívó hathengeressel éppúgy esélytelen mint a hathengeres dízellel. Az európai eladások szégyenletesen alakultak, és hiába adták a végén négyhengeres áron, van ahol csak az adó 3 millió forint a 37-esre.

A Mazda nem "megoldotta", hanem egyszerűen nem volt erőforrása rendes turbómotort fejleszteni.