Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

A tisztes dáma: E220 CDI

2014. augusztus 12. - Ződ2000

Ez egy frigóból melegített poszt lesz egy korábbi teszt emlékére.

Az ideális kombival kapcsolatos várakozásaim megtestesítőinek egyike, sőt egyik iskolapéldája az E-klasse T modell. Bár nem valami szép (ahogy a lépcsőshátú sem), de cserébe igen praktikus. Ugyanakkor egy minden igényt kielégítő modellpaletta mind motorok, mind extrák tekintetében.

CAM00377 - Copy.jpg

Csak az a forma ne lenne. Amikor kijött az E klasse egy rémes katyvasz volt. Benne volt a 80as évek dizájnfénykorának (kulcsszó, Bruno Sacco) szögletessége, egy felettébb eredeti ikerfényszórós orrral, de sajnos a fara a legsutább 60as évekbeli fecskefarkakra asszociált. Egyszer el is vittem tesztútra és jó párszor ültem a hátsó ülésén taxi utasaként. Egyszer sem győzött meg.

De közben kijött a facelift, a szerencsétlen domborulatot eltűntették, egy látványos új orral és némi frissítéssel továbbra is egy esélyes versenyző lehet, már csak annak alapján is, hogy mennyit látok az utakon szaladgálni…

Vajon eleget frissült ahhoz, hogy fő esélyessé váljon?

A kocsi kívülről impozáns, amilyennek egy nagy Mercedesnek lennie kell. Az igazi nyugodt erő, amihez egy nyugodt 200 CDI társulna az esetemben. De hát sokmillió taxis nem tévedhet, ugye?  Az új faceliftes orr nekem bejön, annyival újabb és látványosabb amennyivel kell. Szal a külső rendben, ugorjunk…

Na de a belső…. Az egy dolog hogy a vezető környezete nem egy nagy eresztés, dacára a sok hagyományosan élvonalbeli megoldásnak. Szép a műszeregység. Vagy legalább is az volt 5 éve. De azóta minden Volvóhoz kapható a digitális műszerfal, és a német márkák luxusmodelljei is kínálják (talán az előző S-klasse volt az egyik úttörő). Ehhez képest nem sok az középső műszeregység digitális közepe.

Aztán a kezelőszervek. Röhejes amikor szakújságírók "ergonómiáról" hadoválnak az E klassénál. Feltűnt már, hogy a Mercedes mindent (index, reflektor, ablaktörlő) egy karra zsúfol? (na jó, a lámpa kapott egy külön tekerőt jobboldalt alul.). Nyilván mert valami fontosnak kell hely a másikon… Hátha kézi váltós az autó akkor biztos nem. De hogy teljes legyen a konfóz, a túlzsúfolt kapcsoló alá/mögé betettek még egy kart a tempomatnak, amit viszont csak 5km-enként lehet állítani (he???). Aztán a kézifék ami a hülyeség iskolapéldája. Lábbal "húzható be" és kézzel oldható. De nem ám automatán, hanem minden indulásnál ki kell oldani. Bakker…

Összességében a belső nagyon nem fogott meg. Még az öregecske V70 mellett se tűnik jobbnak, de egy XF, 5-er, pláne a belsőben minőségében generációk óta mértékadó A6 után siralmas lenne egy E-klasséba átülni. Ez elég nagy mínusz.

Nyilván egy alulmotorizált dízel kombi-mercitől nem a vezetési élmény csúcsát várom, bár itt nem tapasztaltam nagy hiányosságokat.

A felszereltség viszont nem hagy kívánni valót maga után, ez azért egy Mercedes. Legyen az motoros csomagtér-ajtó vagy 4 zónás klíma, távtartó tempomat vagy AMG csomag (bármilyen lomha motorhoz is!).

CAM00379 - Copy.jpg

Összességében egy érdekes és nagy tudású autó az E-klasse, annak alapján nem nagyon tudnám eliminálni, hogy valamit nem kapok meg a sváboktól. De sajna a 5er kb mindent, az A6 pedig sok mindent jobban tud, ha viszont megalkuvás kell, akkor a Volvótól jobb áron jobb autót kapok.

Ha nem tesz csodát az ára, akkor ez E klasse biztos nem lesz elődöntős- De vigasz, hogy érkezik a C kombija, amitől sokat várok….

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr906599217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.