Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Az Alpine pletykagyár nem áll le

Lassan már csak egy autó kellene a márkának…

2016. december 10. - Ződ2000

Az elmúlt hetekben jó pár friss hírt olvashattam az újjáélesztett Alpine márkáról. Lassan kiderül a modellnév, azaz egy laza A120-assal próbálják meg nem történtté tenni a 80-as évek A310 és A610-es modelljeit, és elég részletet csepegtetnek ahhoz, hogy pár tehetős Alpine-rajongó megrendelje az első széria számozott darabját.

Közben a márka eredeti példányai is reneszánszukat élik, lassan alig akad oldtimer-rendezvény legalább 3-5 autós Alpine készlet nélkül, és a bár a legváratlanabb helyeken bukkanok egy-egy versenyváltozatra, a márka maga is igyekszik kitenni magáért a versenypályákon kívül is, például egy-egy remek történeti kiállítással, mint nemrég a brüsszeli Autoworldben.

Tovább

A jó a rossz és a csúf – az Esseni Motorshow legemlékezetesebb pillanatai

Vigyázat, spoilerek :)

A hétvégén sikerült ellátogatni az Essen Motor Show-ra, és meg kell mondjam, meglehetősen szélsőséges élményekkel távoztam. Az EMS egy felettébb szokatlan kiállításnak tűnik: nagyon furcsa és semmihez sem hasonlítható, amit eddig láttam. Egyrészt mindenkinek kínál valamit, mivel egyszerre nyújtja három rendezvény tematikáját:  az Essen Motor Show kisebb részben oldtimer-szalon, nagyobb részben tuningshow és sportkocsi-kiállítás, egy csipetnyi újautó-részleggel. Másrészt egyik tematikában  sem kiemelkedő. A brüsszeli autószalon mellett az a két darab kisebb BMW illetve Skoda stand egy vicc. Talán a tuningszekció az, amiben a kontinens legerősebbjei közé sorolható, de az új autóknál meghatározó, hogy igazából alig akad vezérképviseleti szintű jelenlét. Az oldtimerek felhozatala pedig messze elmarad az Essen Techno Classicától vagy a Retrombile-től. Tulajdonképpen a múlt heti brüszeli Interclassics képezte az esseni oldtimer-szekció nagyobb részét, egy sor autót felismertünk. Aki normális autókat akar látni, kattintgassa végig az utóbb linkelt poszt  képeit .

A sajátos rendezvény egy sajátos beszámolót kíván, a szokásos élmény-beszámoló helyett íme egy lista a legtökösebb, a leglúzerebb és a legneccesebb dolgokról.

Tovább

Élménybeszámoló az Interclassics brüsszeli rendezvényéről

Vasárnap zárta kapuit a második alkalommal megrendezett brüsszeli Interclassics.  A kiállítás  szervezői azonban nem kezdők, referenciájuk a Maastrichti  Interclassics, amely az egyik legnagyobb európai regionális oldtimer-kiállítás. Az év elején már írtam egy beszámolót a felettébb impozánsra sikeredett maastrichti Interclassicsról, és már Antwerpenben is volt egy hasonló kiállítás. Belgiumban azonban annyi odltimer akad, hogy simán elférne még két ilyen rendezvény, ezért meglehetősen komoly várakozásokkal készültem a brüsszeli rendezvényre.

Tovább

Jövő héten kezdődik az Essen Motor Show

Szombaton nyitja meg kapuit a nyilvánosság előtt az Essen Motor Show. Bár a koncepcióját még nem teljesen értem, régóta szeretnék ellátogatni erre a rendezvényre. Valamit biztos tudnak a rendezők, mert már sokadszor rendezik meg ezt kiállítást, dacára annak, hogy egy időben zajlik egy hasonló tuning-tematikával operáló amerikai B-listás kiállítással (Los Angelesben), tavasszal pedig már tartottak Essenben egy elsőrangú nemzetközi léptékű oldtimer-rendezvényt, a Techno Classicát. Arról nem is beszélve, hogy nemrég zárta be kapuit az európai "Autó-világkiállítás" Párizsban.

0_essen-motor-show_logo.jpg

Mindazonáltal a szervezők tartogatnak érdekességeket: több új modell (na jó, modellváltozat) országos vagy világpremierje várható, állítólag az Abarth, a BMW, a Ford, a Peugeot és a Skoda is készül Essenben újdonságokkal.

Tovább

Legendás autók és megfigyelésük

Ha a Harry Potter szereplői autók lennének...

A Carwow megint alkotott valami eredetit :)

1-ferrary-testapotter.jpg

A koncepció a szokásos: melyik autó és milyen kialakításban felelne meg leginkább egy aktuális film szereplőinek. Jelen esetben a Harry Potter sorozat előzményfilmjéhez kerestek "szereplőgárdát", azaz casting a Verdák stílusában. :) A többi képhez javasolt kattintani :)

Tovább

Megérkezett az Alfa új üdvöskéje, a Stelvio

Az alfa nem nehezítette meg a dolgunkat: a várakozásoknak megfelelően, itt az új Alfa a legdinamikusabb szegmensben. Az új jövevény egy félszívű 156 Crosswagon, és a Kamal tanulmány után az első igazi SUV az olasz prémiummárkától.

Ha ez nem duplázza meg a márka eladásait, akkor semmi. Dögös, látványos, és az arányokat tekintve akár jó is lehet a mérete.A belső és a külső egyaránt a Giuliához igazodik, ami van akinek bejön, és persze lesz, akinek nem.

Tovább

Valamire nagyon készül az Alfa holnapra...

Az Alfánál pörög egy visszaszámláló a sejtelmes kép pedig erősen arra utal hogy holnap mutatkozik be az olasz prémiummárka második slágergyanús modellje, a Stelvio.

_de02060d-77de-430d-9cb1-9d5037b8073d_alfaromeo-world-premiere.jpg

Aki esetleg nem ismerne rá, a villany lekapcsolása után a Top Gear szerint hivatalosan is a világ legjobb útvonala...

Tovább

Miért NE vegyünk tükörreflexes kamerát?

Avagy az optimizmus győzelme a jó tanács felett...

A múltkor leírtam, hogy milyen készülékek után vágtam bele a DSLR projektbe, dacára annak, hogy nem éreztem tökéletes választásnak. Az elmúlt évek tendenciáját figyelve kifejezetten égő a hagyományos kamerákra nézve, hogy a belépő szintű mobiltelóm „amatőr szemmel” mennyivel szebb képeket készít (ideális körülmények között), mint a kompakt és a bridge kamerám. A középkategóriás Honor 7 20 Mpixeles kamerája pedig teljesen értelmetlenné tette egy külön kamera fenntartását. Mindazonáltal, még mindig belefutok olyan helyzetekbe, ahol szükségem lett volna egy jobb kamerára, így a Nikon belépő DSLR-jének kifutó modellje lett a szerencsés nyertes.

0_picsart_11-05-01_56_46.jpg

Első benyomások egy tükörreflexes kamerával azonban eléggé felemásra si8ekrültek. Az elejéén az ember élet császárának gondolja magát, az aztán rájön, hogy megvette a tekerőablakos 316i-t, ami tele lesz kompromisszumokkal, és folyamatosan elrontja a mókát.  Megint hangsúlyozom,ezek amatőr rácsodálkozások egy olyan ember részéről, aki még nem használt ilyen kamerát. Ahogy korábban írtam, kamerákhoz még annyira sem értek, mint az autókhoz.

Tovább

Hosszú utam az első digitális tükörreflexes kamerámig

0_picsart_11-05-01_56_46.jpg

Nemrég posztoltam egy segélykiáltást arra, hogy mit kezdjek a néha meglehetősen gyenge mobilos és kompakt kamerás fotókkal. Korábban sokáig használtam elég nagy elégedettséggel digitális kompaktkamerákat. Ezek valamikor a 2000-es évek elején jelentek meg, és az akkori diákbüdzsémhez képest meglehetősen komoly tanulópénzt fizettem a webcamekből felfejlesztett olcsó belépőmodellek gagyi megoldásaiért.

Tovább

Programajánló: novemberben Brüsszelbe is ellátogat az Interclassics

Ha minden jól megy November második felében nyitja meg kapuit a brüsszeli Expo területén az InterClassics oldtimer-kiállítás. Az eredetileg Hollandiában, Maastrichtban minden évben megrendezésre kerülő rendezvény ez évben Belgiumba is ellátogat, mintha nem lenne a belgáknak is hasonló léptékű kiállításra (pedig de :)).

poster.jpg

Az előzetes alapján ígéretes lesz a program, bár nem lesz olyan illusztris díszvendég mint Maastrichtban, azért a spai 24 órás futam alapján akár egy komoly stand is összejöhet. 

Tovább

BMW Welt: az érzékszervek teljes pályás letámadása és a fogyasztói társadalom Mekkája

Lassan kezdem ledolgozni a lemaradást a nyári múzeumlátogatásokról.  A mai delikvens a felhozatal egyik legígéretesebb programja: a bajor prémiumgyártó főhadiszállása a müncheni olimpiaparkban.  A BMW Welt szerintem nagyon jól illik a márka mai arculatához: modern, elegáns, igényes és mentes az eredetiségtől.

Persze attól még ne gondolja senki, hogy csalódottan fog távozni.  Minden autók iránt érdeklődő felkészülhet egy maradandó élményre, főleg ha kicsit előre tervez, mert nem minden programot lehet azonnal „leakasztani a fogasról”, tesztvezetések, gyárlátogatás  vagy épp szervezett gyerekprogramok , nem árt előre érdeklődni.  Persze a gyerekprogramok mást jelentenek egy olyan országban, ahol valóságshow-k helyett gyárlátogatásos dokumentumfilmeket adnak főműsor-időben.  Annak ellenére, hogy nem volt lehetőségem előre leszervezni a látogatást, bőven volt részem látnivalóban. A BMW Welt egy ultramodern épületkomplexum, amelynek a két fő része egy új autókat bemutató emelt szintű szalonból és a főút túloldalán található múzeumból áll.

Tovább

Halloween Carspotting: BMW 1602 a túlvilágról kísért minket nap mint nap

Ez a BMW 1602 itt pihen a környéken egy jó ideje. Nemrég még változtattak vele helyet, de a gumijaiból ítélve ez egy időre az utolsó útja lehetett. Kihasználva, hogy az ünnepek alatt nem nagyon parkolnak az utcán, körbe is fotóztam tegnap. Még így is impozáns autó, hogy lassan benövi a moha...

1_dsc_0026.JPG

Tovább

Ezért a kamureklámért valakinek szét fogja perelni a xxxgét a Volvo

Nézzétek meg mielőtt a betiltják

Autós reklámok régen szerepeltek a blogon, ez a mostani két okból sem passzol a legjobb autóreklámok rovatba: egyrészt nem hivatalos reklám (a Baden-Württembergi Filmakadémia jegyzi), másrészt nem igazán jó. Sokkal inkább a Ford KA reklámhoz hasonló félresikerült partizánprojektek közé sorolható.

canvas1.png

Tovább

A Formula-1 szimulációk fejlődése az elmúlt 40 évben

Íme egy (illetve két) nagyon tanulságos videó, amely 40 év fejlődését szemlélteti.

maxresdefault2.jpg

Kicsit most elöntött a nosztalgia... :)

Ijesztően felgyorsult a fejlődés, de a kérdés az, az egyre több részletében valósághű megjelenítés után mi következik majd 10 év múlva? A Párizsi autószalon már tele volt VR sisakokkal, úgy tűnik, a szórakoztatóipar erre halad, most olyanok ezek a VR megoldások, mint a beülős videójátékok 15 éve. Még drágák otthonra, de ha valaki extrát akar nyújtani, ez tűnik a járható útnak.

10_img_20160930_145651_1.jpg

Tovább

Újabb zseniális Tooned video, ezúttal James Hunt évfodulójára

Haladva a korral, Fernando Alonso és Jenson Button a konferanszié a McLaren legújabb "Tooned" epizódjában, amelyben James Hunt 1976-os világbajnoki címének 40. évfordulóját  ünnepelve reciklálták a zseniális 2012-es James Huntról szóló részt.

tooned-james-hunt-special-1.JPG
Aki esetleg nem hallott volna a Mclaren zseniális Tooned című rajzfilmosorozatáról, valamikor 2012 környékén a Meki megbízta a BBC-t hogy készítsen egy animációs sorozatot. A sorozatban még az elvetemültebb F1 rajongók issok-sok hasznos insider infóra lelhetnek , mint pl a "repülő finn" Mikka Hakkinen valódi háttértörténete. :)

Tovább

Illusztris sztárvendégek beugrója az Autoworldben

Egy múzeum, amely két vendégtárlat között is igyekszik újat mutatni

A belga Autoworld múzeum egy nagyon szép szupersporkocsi-kiállítással szerzett erősítést, hogy ne okozzon csalódást a látogatóknak a nemrég befejeződött meglepően tartalmas Alpine tárlat és az ez évben aktuális 100 éves BMW hommage kiállítás között.

 

A tárlat elején egy szép tornsasor várja a látogatót. Az első a sorban egy gyönyörű Alfa 8C, amely az egykor legendás sportmárka modern kori presztizsét emelte. Ez volt az Alfa közelmúltbeli aranykorának egyik utolsó nyoma, ami egyúttal előre vetítette a Marchione védjegyévé váló badge-engineering filozófiát is. Mondjuk, egyrészt Ferrarit rebadgelni annyira nem derogál, másrészt , a Ferrari is Alfa versenyistállóként kezdte. Mellette a brutális amerikai szupersportkocsi a Dodge Viper - szerintem legszebb - változata, egy kék-fehér GTS kupé pihent.

Tovább

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu