Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Programajánló és ez évi képek: csütörtökön kezdődött a London Car Classic Car Show

2017. február 23. - Ződ2000

Ma nyitotta meg Jacky Ickx és egy sor legendás pilóta a Brit főváros ( avagy a „harmadik legnagyobb magyar város”) legnagyobb és legígéretesebb oldimer rendezvénye, a London Classics Car Show.

A szervezők több mint 800, a világklasszis autót ígérnek egy fedél alatt, a fő attrakció pedig rendszerint a Grand Avenue aszfaltján zajlik (menetrend a honlapon).

tlccs-show-map.jpg

Attrakciókból pedig nem lesz hiány. Természetesen a 70-éves Ferrarit egy 20 darabos külön kollekcióval köszöntik, de ígérnek történelmi koncepcióautókat, öt Le Mans-i győztes legendát, és világ legnagyobb múltú autóiparának legszebb történelmét.

 

A fő rendezvényt olyan betétprogramokkal  erősítették meg, mint a komoly F1 sztárokkal és rallye-legendákkal teletűzdelt Gálaest, a Historic Motorsport International társrendezvénye, autós klubok találkozója, a Beaulieu múzeum Autojumble bulija (ez egy nagy alkatrészbörze), és Silverstone Classic különszáma. Sajnos nem jött össze, hogy magam is megnézzem ez évben, de itt egy pár kép a szervezők FB oldaláról. A Ferrari stand nem rossz, bár az Essen Motor Show  vagy az Interclassics szerintem többet mutatott.

A Grand Avenue jó ötletnek tűnik..

 

Végül pár kép a standokról.

Zárásnak pedig a múlt évi video, akinek sikerül élőben is megnézni írja meg kommentben hogy milyen! Addig is igyekszem megosztani a blogom facebook oldalán a szervezők képeit (végre valamire az is jó lesz :) ).

Jeles márka-évfordulók 2017-ben

A mai nappal egy új tematikus posztot indítok az autós évfordulók megünnepelésére. Az ötlet az elmúlt évi élmény-cunamiból kristályosodott ki, mivel a nagyobb oldtimer és nemzetközi autószalonokon több tematikus standot is láttam, amelyet kifejezetten egy modell vagy egy márka évfordulójának szenteltek. A 100 éves BMW meghatározta a múlt évi Interclassicsot és jelentősen emelte a Techno Classica színvonalát (egy évvel korábban a 100 éves Jaguar volt az ünnepelt), sőt, a népszerű vonatra felszállva a bajorok beindították a profi gyári oldtimerre szakosodott részlegüket Münchenben. Eközben a Mercedes már egy-egy történelmi modelljének is külön standot tud állítani, mert ezek egyrészt meghatározták koruk kategóriáját, másrészt a Merci sokkal korábban rájött a gyári múzeum-példányok fontosságára.

Az alábbiakban követezzen itt pár neves évforduló, amely emléket állít egy-egy nagy múltú márkának és modellnek, és adott esetben az elkövetkező 11 hónapban meghatározza a neves autós rendezvényeket.

Tovább

A top gear stábja kezd magára találni: zseniális az új szezon előzetese

Megérkezett a TopGear új szezonjának előzetese, amely alapján úgy tűnik, az új stáb végre kilépett a nagy előd lábnyomából. Ugyebár adott egy sikeres és ismert sitcom-szinész, aki hamar ellopta a show-t az amúgy is showtlan sótlan rádióstól. Az új előzetes alapján  LeBlanc abszolút  magára talált, és azt adja amiben a legerősebb.

maxresdefault_3.jpg

Tovább

Kijózanító infograika: mi lenne ha az autók a számítógépek sebességével fejlődnének

A Jaliopnik nemrég posztolt egy érdekes infografikát amelyen a számítógépeke és az autók fejlődését vetették össze.

vk5xurkwwlaw15msepvd_1_copy.jpg

A korrektség kedvéért két meghatározó, és ma is aktív mainstream márka ma is sikeres gerincmodelljét (Mustang vs Mac) vetették össze pár alap adat tekintetében. Az eredmény kijózanító....

Tovább

Programajánló: szerdán nyitja meg kapuit a Retromobile

Szerdán nyitja meg kapuit az elmúlt év legemlékezetesebb autós rendezvénye, a párizsi Retromobile. A rendezvény ez évben is a párizsi vásárvárosban (Porte de Versaille) kerül megrendezésre, és bár a hivatalos oldalon még nincs fent minden információ, úgy tűnik, a szervezőknek megint sikerült emelni a tétet. 

affiche-retromobile-2017_article_l_retromobile_eng.jpgA múlt évi Retromobile kiállítást úgy jellemeztem, hogy az az oldtimer-rendezvények királynője. Nem kérdés hogy ez a rendezvény az igazi nagyágyúk játszótere, ami teljesen más kontextusba helyezi a korábbi kisebb rendezvények alfahím gyűjtőit, akik néhány restaurált 911-es és alap Ferrarival már standokat tudnak építeni. A Retromobile a sokadik autó-kiállítás után is látványosnak hatott és tudott újat mutatni.

Tovább

70 éves az első Saab

Egy hangulatos tárlattal emlékezik meg a Saabról a belga márkaklub

A svéd Saab Automobile AB-t 1947-ben alapította a Saab Repülőgépgyár, a legenda szerint pár kalandvágyó repülőmérnök kezdeményezésére. Mivel a repülőgépgyár már évek óta üzemelt, több adat is szerepel az autógyár alapításra, én most az 1947-ben bemutatott első koncepció, az „ős-Saab” 92001 születésnapját veszem alapul (a svéd Wiki oldal is, bár 1949-ben indult meg az első szériamodell, a Saab 92 gyártása). A márka mindig közismert volt különc megoldásairól, és biztonság-orientált fejlesztéseiről, de a folyamatos tulajdonos-váltások nem tettek jót az üzletmenetnek, és a repülőgépekből inspirációt nyerő márka a 2008-as válság után egy gyors dugóhúzóba fordulással földbe csapódott. A belga autómúzeum a 30 éves belga Saab klub segítségével most egy ad hoc tárlattal emlékezik meg a márka évfordulójáról. Senki se várjon olyan jelenlétet, mint a bajoroktól nemrég, de azért egy ilyen készlet már egy komoly előkészítést sejtet,  mivel a csődbe ment gyárra aligha számíthattak, a Saab Car Museumot is Trollhatten városa tartja életben.

Tovább

Egy búcsúzógaléria a brüsszeli Autószalon Dreamcars tárlatáról

Autószalon valódi szalonhangulattal és jópár gyönyörű álomautóval

Vasárnap véget ért a 95. Brüsszeli autószalon, de a szervezők a végére még villantottak egy látványosságot. A fő attrakcióról hosszabb poszt is készült a múlt héten, amelyről viszont lemaradt  a hétvégén felavatott Dreamcars terem. A belga autószalon sajátossága ugyanis az, hogy a szervezők kétévente összedobnak egy látványos különtermet a legdrágább luxusautókkal.

Bár ez évben  több stand is khm… visszafogottabb volt a múlt évihez képest, a Dreamcars tárlatra sokan tartogattak egy kis puskaport. A Volvo (mondjuk a beígért V90 XC helyett) egy szép Excellence belsős XC90-essel, a német prémiummárkák sok érdekességgel, a Porsche márka és a gyűjtők pedig többek között oldtimer ritkaságokkal készültek. A Honda is begurított egy második NSX-et a standján parkoló fehéren felül. És persze itt találhatóak a valódi álommárkák: Rolls, Bentley, Ferrari, Koenigsegg, Mclaren és egyéb nyalánkságok. A teremnyi autó között kiállítottak pár versenyautót is, nehéz megmondani hogy melyiket érdemes kiemelni, a 488 vagy a Porsche 718 RSK a maga nemében egyaránt páratlan verda…

Tovább

ROC 2017 - az öreg megint megcsinálta

Montoya a bajnokok bajnoka

A tegnap megtartották a motorsport bajnokainak év végi hagyományos gáláját, ahol a világ legnagyszerűbb pilótái mérik össze tudásukat többféle járműben viszonylag semleges szabályok szerint. Itt nem a csapatfőnökök vagy szakújságírók döntik el, hogy ki az év pilótája, hanem a srácok felgyűrik az ingujjukat és kimennek a pályára hogy lejátsszák egymás között, ki a legjobb.

 

A ROC lényege, hogy minden résztvevő bajnok VALAMIBEN, így az indulók sorába éppúgy belefért minden idők legsikeresebb F-1 legendája Michael Schumacher, a Rally felülmúlhatatlan rekorderbajnoka Sebastien Loeb, mint az ifjú titánok (ez évben Pascal Wehrlein, aki 2015-ös DTM világbajnoki címével szerzett meghívót, mondjuk a jogot már a ADAC Formula junior bajnoki címmel is megkaphatta volna, bár kicsit furán festene egy 13 éves legény a F1 bajnokok között). Azért Vettel, Button, a 15 év kólönbséggel CART és Indycar bajnok Montoya,  vagy a Le Mans legenda Kristensen elég jó húzónevek, akik mellé több nálunk kevésbé ismert de Amerikában sikeres pilóta csatlakozott.

Tovább

A Rigai Motormúzeum - a kontinens legegzotikusabb autómúzeuma

Brezsnyev ettől (megint) falnak menne

A véletlenek szerencsés sorozata révén sikerült a héten ellátogatni a rigai autómúzeumba (előre is elnézést a mobillal lőtt képekért). A rigai motormúzeum eddig sem volt ismeretlen az oldtimer-rajongók körében, de a júliusi felújítást követően valósággal szintet ugrott, és nem egyszerűen nyugati színvonalú, de a környezet a prémiummárkák (némi kereskedelmi nátsó-szándékkal fenntartott) elitközpontjainak minőségével vetekszik. A különbség az, hogy a Porsche Museum minőségű díszletek előtt az autók többsége a keleti blokkból származik.

A gyűjtemény alapját a döglődő Szovjetunió egyik józanabb intézkedése adta, amikor a vezetés elszállította a pártközpont autóparkjának féltettebb részét. Az illetékesek szemei előtt valószínűleg felsejlettek diktatúrák végóráiban megszokott, "a nép begyűjti a despota Ferrarijának visszapillantó tükrét" jelenetek. Az intézkedés révén sok emlékezetes autót láthatunk most Rigában, a lettek pedig méltó környezetet teremtettek a rájuk bízott eszmei érték számára.

Tovább

Első benyomások a 95. brüsszeli autószalon nyitó estéjéről

A világ legjobban titkolt kontinens- és világpremierjei

Ma nyitotta meg kapuit a 95. európai motorshow, avagy a brüsszeli autószalon. A rendezvény nyilvánosan ma indult a brüsszeli vásárvárosban (Heysel metrómegálló), és január 22-ig tart nyitva (hivatalos oldala itt), a hétvégéken estébe nyúló hosszú nappokkal. Brüsszel önmagában is megér egy fapados utat, már csak a múzeumai miatt is, de épp most tartják az Interclassicsot (amely egy éve így nézett ki, de az ez évi rendezvényt jobban tükrözi a novemberi brüsszeli kiállításuk) is a holland-belga határnál, jövő héten pedig az Autoretrót (ez a múlt évben ilyen volt, de ez évben új helyen tartják) lehet kombinálni a Dreamcar tárlattal.

A kiállítás elég erős felhozatalt ígér, több Párizsból távol maradt márka (Ford, Mazda, Volvo) is készült standdal, a sajtóanyagban pedig több világ- és európai premierek szerepel, több olyan modellel, amelyet még nem mutattak be nyilvánosan. Rengeteg motort állítottak ki, mellette egy csarnokban terepjárókat lehet totálkárosra törni egy akadálypályán, míg a vásárváros másik végén kezdetben egy kamionos, majd a jövő héttől azt váltva egy szupersport- és luxusautókat felvonultató részleggel bővül ki (a kiállítók térképe PDF-ben).

Tovább

Volvo V90 menetpróba - ez már egy másik világ

A blog tesztrovatában általában kétféle autó szerepel: az első esetben olyan autókat próbálok ki, amelyet el tudok képzelni következő autómnak, a második kategóriába eső autók esetében nagyon birizgálja a csőrömet, hogy milyen élmény vezetni. A mai tesztút alanyára e két tétel csak részben igaz: épp jól megvagyok az aktuális autómmal, és árban kicsit fölötte is áll a célterületemnek, míg a VEA platformos XC90-est már próbáltam nem is olyan régen, magában a V90-esben pedig már az év elején sikerült üléspróbát venni Essenben, a Techno Classicához illően elődmodellek díszkíséretében.

Az V90 tesztút egyik fő motivációja az a tény volt, hogy a kocsi elődmodelljét sajátomnak mondhattam. Szerintem a búcsúzó V70-es az elmúlt 10 év egyik legjellegzetesebb Volvója volt. A V70es egyúttal sajátos piaci szerepet töltött be, amely szerintem a Ford Motor Company korabeli termékpolitikájára vezethető vissza. Akkoriban  a Ford csoportnak kellett egy tömegesen értékesíthető prémiummodell a kifejezetten luxusterméknek szánt Jaguar XF alá, lehetőleg úgy, hogy ne nagyon nyírják ki egymást, és a német prémiummodellekkel se kelljen szemtől szemben konfrontálódniuk (tehát vagy árban kínáljanak a németek alá, vagy luxusban föléjük). A V70 így valamivel kisebb, még a lépcsős-hátú S80-nál is. A mérettel azonban nem csökkent a praktikum, sőt a V70 szerintem az egyik legjobb térkihasználású autó volt a piacon, miközben a nagy családi autók és a felsőközepes prémiumautók mérethatárán egyensúlyozott.

Tovább

Áldott karácsonyt mindenkinek!

Ezúton kívánok mindenkinek áldott karácsonyt és sok boldogságot az új esztendőre. A fa alá íme a nemrég befutott legfrissebb CarWow virtuáltuning, úgy vélem náluk is beütött a bejgli-túladagolás :). Alább az öt legjobb kép, a többiért érdemes kattintani a linkelt eredeti cikkre.

Utólag belegondolva feltűnt hogy nem láttam egy rénszarvast sem. Sőt, még Volvót sem :). Az angol Télapó elég nagy hedonista.

 

A kontinens 10 legemlékezetesebb autós rendezvénye 2016-ban…

….amelyre kijutottam : )

Mivel itt az év vége, következzék egy kis visszatekintés. A 2016-os bakancslista projektem ez évben egész jól alakult. Sikerült kipipálni a legnagyobb oldtimer-kiállításokat és autószalonokat, és lehetőségem volt pár kisebb rendezvényre is ellátogatni. Persze kimaradt jó pár neves kiállítás, de az ember ne legyen telhetetlen. A Retromobile és a Techno Classica valóban ámulatba ejtő standokkal kényeztette az érdeklődőket. A gyári alkatrészekkel tökéletesre restaurált autók és euróban is milliós értékű gyűjtői ritkaságok között az ember egyre kevesebb esélyt lát arra, hogy tovább emelje az ingerküszöbét. A többi regionális börzén már csak legyint az ember a 911 Targákra és a  Ferrari Dinókra, az olyan hétköznapi tömegmodellekről, mint a "bébi-merci" 190E, nem is beszélve.

Nekem úgy tűnt, a nagy autó-kiállítások mellett a szervezők még két dolgot tehetnek, ha szeretnék szórakoztatóbbá tenni a rendezvényüket: az első esetben a statikus diorámák és standok helyett némi akcióval és szépségversenyekkel visznek életet a rendezvénybe (Concours d’Elegance). Ennek vannak egészen sajátos változatai is mint a Goodwood Festival of Speed, vagy az Essen Motor Show. A másik esetben klasszikus oldtimer-versenyeket rendeznek, ahol természetes környezetben csodálhatjuk meg a letűnt korok sportkocsijait és versenyautóit. Harmadrészt több olyan állandó helyszín is akad a kontinensen (múzeumok, gyári élményközpontok), amelyben simán el lehet veszni akár egy teljes napra is.

Tovább

Végre pár jó kép az Alfa Giuliáról

Nem szeretek más tollával ékeskedni, de az alábbi teszt két okból is felkeltette a figyelmemet: egyrészt az a motorvariáns hajtja a Largus menetpróbájának tárgyát, amely engem is elsősorban érdekel, másrészt a francia újságíróknak sikerült olyan jó képeket csinálni az olasz prémiummárka legfrissebb üdvöskéjéről, amelyet nekem nem, sőt, ha jól meggondolom eddig más tesztelőknek se nagyon sikerült.

Tovább

A BMW 100 éve az Autoworldben

A belga Autoworld idén valódi sztárparádéval vártja a karácsonyt. A BMW 100. szülinapját egy nagyon komoly tárlattal ünnepelte, amelyhez minden lehetséges helyről érkezett erősítés: a helyi privát gyűjtők, több BMW klub mellett a gyári importőr és a központi BMW múzeum is hozzájárult néhány történelmi modellel. Közel 50 legendás versenyautó, sportkocsi és történelmi utcai modell, egy tucat motorkerékpár és legalább 200 miniatűr modell gondoskodik arról, hogy senki se távozzon csalódottan.

Darabszám alapján a tárlat sportkocsi részlege a legerősebb, persze részben már akadt pár ismerős a brüsszeli Interclassicsről, mint Hans Joachim Stuck M1–ese, egy-két F1-es torpedó vagy az amerikai IMSA (Le Mans-szerű) sorozatában indult versenyautó. Ez nem is véletlen: az Interclassicson külön stand hirdette az új Autoworld tárlat érkezését.

Tovább

Az Alpine pletykagyár nem áll le

Lassan már csak egy autó kellene a márkának…

Az elmúlt hetekben jó pár friss hírt olvashattam az újjáélesztett Alpine márkáról. Lassan kiderül a modellnév, azaz egy laza A120-assal próbálják meg nem történtté tenni a 80-as évek A310 és A610-es modelljeit, és elég részletet csepegtetnek ahhoz, hogy pár tehetős Alpine-rajongó megrendelje az első széria számozott darabját.

Közben a márka eredeti példányai is reneszánszukat élik, lassan alig akad oldtimer-rendezvény legalább 3-5 autós Alpine készlet nélkül, és a bár a legváratlanabb helyeken bukkanok egy-egy versenyváltozatra, a márka maga is igyekszik kitenni magáért a versenypályákon kívül is, például egy-egy remek történeti kiállítással, mint nemrég a brüsszeli Autoworldben.

Tovább

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu