Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

A Volkswagen komoly elismerést kapott

Bár az év autója díjról megérdemelten lecsúszott ebben az évben a VW csoport, egy rangos nemzetközi díjat azért ki tehet ez évben a szekrényébe.

ig-nobel-prize-1-copy.png

A vegyésztudományi eredmény(telenség)ért járó díjat ez évben Németország viheti haza, mert jeles cégük, a Volkswagen nevéhez fűződik azon áttörés, amellyel a gépjárművek túlzott szennyezőanyag-kibocsátás problémáját  úgy oldották meg, hogy autójuk a mérés során automatikusan, ("elektromechanikusan") kevesebb káros anyagot bocsát ki, amikor autó észleli, hogy tesztelés zajlik. Nálam speciel ez volt az elmúlt év egyik legmeghatározóbb autós fejleménye...

Tovább

Fogyókúrás rénszarvas-masztodon

Próbaúton a Volvo XC90-nel

Nem mondom, hogy reálisan a következő autómat kerestem, amikor elkértem a svédek óriását, de igencsak furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy valóban annyira jó-e az új Rénszarvas, mint a tesztekben olvasom (és az eladások tükrözik).

0_picsart_08-31-11_36_21_1.jpg

Az XC90 második generációját nagy várakozással követtem, már az első hírektől kezdve. Érdeklődéssel mentem el a márkakereskedés hivatalos fogadására (bő egy éve), és vettem üléspróbát autószalonokon. A legutóbbi brüsszeli autószalonon pl külön versenyszámot hirdettem a legjobb belsőért a kiállított XC90 és a Q7 között.

Tovább

Spa nekünk...

Régi netes meme, de sosem veszti el aktualitását... :)

A derék vallonok egy klasszikus füstös oldtimer-versenyhétvégével ünnepelik az autómentes hét kezdetét...

Sajnos nem sikerült elmenni ez évben, de még élénken él a Spa Summer Classics nyári versenyhétvége emléke...

Szóval Spa nekünk... :)

Spa nektek....

spa_picture.jpg

Aki lusta kattintani, javaslom vessen egy pillantást a nyári versenyhétvége látványosságairól és baleseteiről készült összefoglalót.

Tovább

Ez évben is lesz autómentes világnap

0_b7d82f0afefc8c33940d815cb68cfb73s_final3.jpg

Az autómentes világnap évről évre lehetőséget ad arra, hogy a nagyvárosokat úgy láthassuk, ahogy máskor nem: ritkán adódik olyan helyzet amikor város lüktető ütőerein áramló autók mintegy varázsütésre eltűnnek...

empty-new-york-city-street-wallpaper-1.jpg

A fenti kép egy művész alkotása, de hasonló helyzetről katasztrófafilmek egész sora ugrik be...

Tovább

V90 Cross Country sajtófotók + update

Megérkezett a gumicsizmával színházba járók első választása

Bár úgy néz ki a Volvo ez évben is kihagyja az európai autószalont (tavaly Frankfurtban is passzoltak, most Párizs a soros a kihagyásra). Hogy ennek mi értelme, ne kérdezze senki, nemcsak a jó kávé rajongói siratják majd a döntést, a Volvo ez évi premierje simán esélyes lenne a szalon legdögösebb autója címre. Az új emelt hasú full-size Volvo kombi az elődökhöz híven egyszerre hozza a prémiumkombik kifinomultságát és az emelt hasmagasság biztosította komoly járdaszegély-leküzdési képességet.

Természetesen új fícsörök, mint a láblendítéses csomagtartó is bekerült. A belső minőségére pedig a szandálos és lakkcipős féltesóknál megismert, szerintem elég korrektre sikeredett részletek lesznek irányadóak.

Tovább

A Red Bull alapító gyűjteménye mindenkiben felébreszti az autókkal játszó kisgyereket

Látogatóban Mateschitz úrnál…

Ha előtted egy helikopter, mögötted egy vadászgép, melletted egy versenyautó, és meghallod a csengetést, mit csinálsz? - Leszállsz a körhintáról…

Vagy épp a Red Bull tulajdonos Dietrich Mateschitz úr trófeagyűjteményének helyet adó salzburgi hangárban vagy, és megérkezett érted a lift hogy felvigyen Ausztria egyik legjobb éttermébe.

Salzburg önmagában is egy festői város, ráadásul az osztrák alapossággal karban tartott város egyúttal Mozart szülővárosa is. Szinte lehetetlen olyan házat találni, amely nem álltja magáról, hogy élt ott Mozart. Azt hiszem most sikerült egyet találni…

Tovább

Miért tudom tiszta szívből utálni az Apple termékpolitkáját?

És miért nem az androidhoz kötöm a "droid" kifejezést...

Érik egy ideje egy füstölgés az almás márka ökörségeiről. Korábban sokáig nem értettem, hogy  mire fel az a nagy hype egy drága és felvágós kütyü miatt, amit más bevált gyártóktól nagyobb szabadsággal és sokkal olcsóbban is megvehetek.

aaac750d10b46258a6520afde4ef1149resnet11_na.jpg

Éppen ezért sok-sok éve, amikor megvettem első érintőképernyős telefonomat, egy LG Arena (akkori szóhasználatban) maroktelefon mellett döntöttem. A beszámolók alapján ez egy használható darab volt: a kisebbik koreai gyártó mindenképpen ütősebb darabbal jött ki, mint a régi üdvöske Nokia harmatos próbálkozása, amelynek a fő vonzerejét a fiatalos cserélhető előlapok adták (és ez kb el is árulja, hogy hol tartott a mobilipar versenye az Apple érkezése előtt).

Tovább

Ha a politikusok autók lennének

A Carwow grafikusai megint kitettek magukért

Már volt egy pár hasonló sorozat futballnemzetekkel vagy épp modellekkel, a Carwow megint kitett magáért... Szerény véleményem szerint a Trumpos változat mindent visz, de akad még pár jó darab...

donald-trump-ford-f150-copy.jpg

Ráadásul a gyilkos angol humorral nagyon jól meg is indokolják őket, az apokalipszis közepén parkoló Rover 75, vagy a viharos időben ázó Mini, vagy az Oroszországban népszerű, de azon kívül nem különösebben kedvelt Ladamir Putyin. Vagy épp a Clinton Model 2, amely annyira fejlett, hogy felolvassa az e-mailjeidet :). A tovább után videó és galéria...

Tovább

Egy kiállítás, amely méltó a legendás Porsche márkához

Látogatás a stuttgarti Porsche-múzeumban

Ha valaki Stuttgartban jár, érdemes ellátogatnia a Porsche gyári múzeumába. A Porsche fő gyárának közelében luxusmárkához méltó környezetben nyerhet az ember betekintést a márka múltjába. A cím természetesen Porsche Platz 1 (70435 Stuttgart)…

A tárlat fő tematikája a transaxle széria, a sokáig csak megtűrt orrmotoros modellekkel. A transaxle modellekre rá is fér némi gyári támogatás, a 924-es sokáig nem javította a márka presztizsét, a 80-as évek japán inváziója pedig a remélt eladási számokat is derékba törte. A Porsche azóta rájött, hogy a tömeges eladásokhoz nem feltétlenül az olcsó autókon át vezet az út.

Tovább

Az Autópult megemékezése az autótörténet legnagyobb magyarjairól

Augusztus 20-i cikkajánló

Az évben cikkírás helyett inkább ajánlom az Autópult.hu aktuális cikksorozatának átböngészését. Az amúgy is meglehetősen szórakoztató és informatív autós oldal az autózás 130. évfordulóját ünnepelve egy visszatekintő cikksorozatba kezdett, a híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával.

autopult_screenshot.jpgAz általános bevezető cikket az alábbi linken érhető el.

Eddig megjelent cikkek:

I: Farkas Jenő és Galamb József

II: Bíró László József

III: Barényi Béla

IV. Anisits Ferenc

Személy szerint várom a folytatást...

Jaguar F-Pace próbaút – a kalandor arisztokrata

A mai delikvens karrierjét jó ideje nagy várakozással követem: az első képek alapján úgy tűnt, az angol márka első szabadidő-autója egyenesen a kategória csúcsára katapultálja a márkát. Egy olyan kategóriában, amelyben a konkurens német, japán és svéd gyártók több autót adnak el, mint az eddig absztinens angol márka összes modelljével.

A Jaguar pedig szépen csepegtette az infókat, lelkesen elhozta a C-X17 tanulmányt minden szalonra, majd a brüsszeli Autószalonon bemutattak egy előszériás modellt, amely szép volt, de a belsőben feltűnt pár kritikán aluli részlet. Aztán persze ezek egy jó részét a Frankfurtban hivatalosan leleplezett modellen javították. További furcsaság volt, hogy még szobor jelleggel sem mutatta meg magát az XE és XF bemutatóján, igaz az első félévben érkező két új modell önmagában is megsokszorozhatja a Jag eladásait.  

Tovább

Alpine kiállítás a brüsszeli Autoworldben

A múltkori beharangozóban már utaltam rá: ha valaki Brüsszelben jár, szeptember végéig feltétlenül érdemes elzarándokolnia az Autoworld aktuális Alpine kiállítására.

Az Autoworld autómúzeum Brüsszel központjának déli részén, az EU negyed melletti Cinquantenaire Parkban található. A gyűjtemény alapját a belga királyi család autóparkja biztosította, (a múzeumnak helyt adó csarnokot is II Lipót rendelete hívta életre).

Tovább

Carspotting: Fisker Karma magyar rendszámmal

Az abszolút unikornis!

Ezt is megéltük, itthon, hazai (ráadásul zöld) rendszámmal került lencsevégre minden idők egyik leglátványosabb autója, az idő közben sajnos csődbe ment Fisker márka első modellje, a Karma.

20160725_182305_copy.jpg

Sajnos a Fisker cég nem bizonyult olyan sikeresnek mint a konkurens start-up márka, a Tesla. Pedig jó pár nemzetközi autószalonon csodálhattuk a Karma impozáns vonalait, és itt-ott láttam az utcai forgalomban is párat. Azonban a kiváló és egyedi megjelenés és a kivételes műszaki tartalom nem bizonyult elégségesnek.

Ettől függetlenül csak gratulálni tudok a tulajdonosnak a jó ízléséért.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu