Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

2018 legjobban várt autós rendezvényei I. rész

Bakancslista reloaded

2018. január 22. - Ződ2000

A mai poszt egyfajta újévi fogadalomként szolgál, és lassan hagyománnyá fejlődik. Tartalmazza azokat a rendezvényeket amelyekre rendszeresen igyekszem elzarándokolni, vagy legalább egyszer el szeretnék nézni. A múlt év megint elég jól alakult élmények szempontjából, itt foglaltam össze a legjobbakat

Következzen egy lista az év fontosabb autós rendezvényeiről kronológia sorrendben. Ha esetleg valami kimaradt volna, akkor nyugodtan lehet emlékeztetni kommentben…

Interclassics  - Január 12-14, Maastricht, Hollandia

A maastrichti Interclassics az év egyik legelső oldtimer-rendezvénye, amely az évek során igen komoly bemutatóvá és vásárrá fejlődött. Ugyanakkor az évek során az én ingerküszöböm is emelkedett, és a remekbe szabott brüsszeli Interclassics után, a Brüsszeli Autószalon nyitóhétvégéjén, a Retromobile előtt már nem volt akkora hiányom autós programokból. 

Ez évben a fő tematikát az Interclassics rendezvény 25. szülinapja adta, ami szerintem elmarad az elmúlt évektől.Az előző években az évfordulós márkák nagyon kitettek magukért. 

Brüsszeli autószalon – Január 13-24 - Brüsszel, Belgium

A Brüsszeli Autószalon finoman szólva is nem a legismertebb autó-kiállítás, és közel sem annyira látványos, mint a nagy európai szalonok (Párizs/Frankfurt illetve Genf). Az elmúlt években azonban hozott egy elég stabil színvonalat, ami miatt messze kiemelkedett a régió többi autószalonja közül. Mivel minden évben sor került rá, stabil pont maradt a kalendáriumban, miközben sorra törölnek komoly autószalonokat (pl Amszterdam, Bologna).

Annak ellenére, hogy minden évben megrendezik, elég rossz időpontot választottak neki: közel egy időben tartják a detroiti szalonnal, és eléggé rászervezik Genfre, ami eleve elejét veszi a komolyabb premiereknek. A látogatók számára fontos különbség az is, hogy a rendezvény elsősorban kereskedelmi szalon, a kiállítás nem annyira az újságíróknak készül, kisebb hangsúlyt helyeznek a sajtóanyagokra, és reprezentatív macákra. Cserébe esztétikus tárgyalói környezetet teremtenek a potenciális vevőknek, akiket komoly autószalon akciókkal csalogatják be. A szervezők számára itt az értékesítésen van a fő hangsúly, ellenben például a párizsival ahol a fő cél a tömegnyomor-rekord megdöntése. Bár a kiállítás fő célja az értékesítés, az autók iránt plátói szerelmet táplálóknak is rengeteg élményt tartogatott a 2018-as Brüsszeli Autószalon. Ha a 2017-es élménytoplistám jelmondata az volt, hogy tavaly régen minden jobb volt, 2018 első komolyabb autós rendezvénye most emelte a tétet. Akkor is ha méretében még mindig jóval kisebb, mint frankfurti IAA (vagy akár a Párizsi Autóvilágkiállítás), és közel sem annyira kiemelt, mint Genf, ugyanakkor minőségében sokkal közelebb áll azokhoz, mint a kisebb országos rendezvényekhez (például Essen vagy Amszterdam). A német márkák frankfurti jelenlétét lehetetlen felülmúlni, de talán pont ezért is passzolt ott annyi importmárka. Brüsszelben viszont a német márkák többsége nem maradt el egy átlagos párizsi idegenlégiós produkciójuktól, cserében pedig egy sor márka eljött, akik Frankfurtban passzoltak. .

 

Retromobil - Február 7-11. - Párizs, Franciaország

A párizsi Retromobile kiállítást úgy jellemeztem, hogy az az oldtimer-rendezvények királynője. Nem kérdés hogy ez a rendezvény az igazi nagyágyúk játszótere, ami teljesen más kontextusba helyezi a korábbi kisebb rendezvények alfahím gyűjtőit, akik néhány restaurált 911-es és alap Ferrarival már standokat tudnak építeni. A Retromobile a sokadik autó-kiállítás után is látványosnak hatott és tudott újat mutatni.

Sőt példátlan módon emelte a tétet. A világrekorder-aspiráns Ferrari mellett 10 látványos gyári stand és a gyári standokhoz mérhető privát kollekciók gazdagították a rendezvényt. Nem kevés gyönyörű autót láttam, és ezek többsége az oldtimerek között is ritkaság volt. Bár megkockáztatom, hogy láttam már olyan rendezvényt, ahol több autót állítottak ki, de minőségben a 2016-os Retromobile-t verhetetlennek éreztem. A Retromobil az a rendezvény ahol nincsenek fapados és belépő-darabok. A rendezvény erőssége a high-end modellek felhozatala és annak mennyisége. Ezt a rendezvényt nehéz felülmúlni, 2017-ben elmosta életem egyik legrosszabb napja, de a képek alapján nem hiszem, hogy harmadiknál jobb jutott volna neki, talán ez évben sikerül.

The London Classic Car Show, Február 15-18, London, Egyesült Királyság

Egy viszonylag friss rendezvény, de nagyon ígéretes (pl ez évben a sztárvendég Nigel Mansell, a múlt évben impozáns standot kapott Jacky Ickx). A fő rendezvényt olyan betétprogramokkal  erősítették meg, mint a komoly F1 sztárokkal és rallye-legendákkal teletűzdelt Gálaest, a Historic Motorsport International társrendezvénye, autós klubok találkozója, a Beaulieu múzeum Autojumble bulija (ez egy nagy alkatrészbörze), és Silverstone Classic különszáma.

Sajnos nem jött össze, hogy magam is megnézzem a múlt évben évben, de itt egy pár kép a szervezők FB oldaláról

Essen techno classica,  Március 21-25, Essen, Németország

Két éve az esseni Techno Classica kiállítást előzte meg a legnagyobb várakozás. Akkor csak ezüst érmes lett a Retromobile mögött, 2017-ben a Frankfurti Autószalon jelentett legyőzhetetlen akadályt. Ebben az évben könnyebben összejöhet az év rendezvénye cím.

Remélem a németek hazai pályán megint kitesznek magukért, és ezúttal a új márkák is eljönnek, mint az idén 120 éves Renault.

Retro classics Stuttgart, március 22-25, Stuttgart, Németország

Megint egy eddig számomra ismeretlen kiállítás, amely Európa legnagyobbjának hirdeti magát. Az időpontokkal viszont sosincs szerencséjük. Előző évben az Antwerp Clasics-ra szervezték rá, most meg a Techno Classica új, márciusi időpontja tesz nekik keresztbe.

Antwerp Classics – Március 2-4, Antwerpen, Belgium

A 2015. év egyik legkellemesebb meglepetése volt az antwerpeni oldtimerbörze. Az előzetes alapján nem gondoltam volna hogy ilyen hatalmas kiállítás fogad: négy nagy csarnok, tele régi és ritka autókkal néha egészen tömött installációkban. A kiállított darabok többnyire magángyűjteményben állnak, a többségüket épp árulják. Gyanítom, az igazi kedvenceket el se hozták. A 2017-es rendezvény picit csalódást keltett, nem hozták ki amit lehetett a Ferrari tematikából, kétlem hogy ez évben a Le Mansi belga sikerek és a Citroen 2CV lenyűgözne.

 

Genfi autószalon - Március 9-19, Genfi, Svájc

Az én esetemben a Genfi szalon kihagyásának fő oka az időzítés. Március elején rendszerint az időjárás szólt közbe, pedig a környéken lenne látnivaló rendesen. De ami késik nem múlik...

AMTS - Automobil and Tuning Show - Március 23-25, Budapest (Hungexpo) 

A sajtógalériát átfutva nem is értem hogy miért maradt ki az életemből, nagyon színes és élménydús rendezvény, amelynek múlt évi sajtógalériájában erősebb a hölgyek felhozatala, mint az autóké. 

 

 

 

Oldtimer Show  - Budapest, Vasúttörténeti Park, Aprlis 13-15

oldtimerhsow_plakat_2018.jpg

Már csak a helyszín alapján ígéretes rendezvény lehet...

 

Autoretro - Április 28-29, Roselare, Belgium

Ez egy kisebb de hangulatos kiállítás, amelynek elég nagy hagyománya van, bár a helyszín gyakran változik.A 2016-os Lamborghini gyűjtemény szépen sikerült. Ez évben a BMW és a Ferrarinak is tisztelegni fognak.

0_img_20160131_103021.jpg

 

 

Balatonfüred Concours d'Elegance - Balatonfüred, Május 4-6

A balatonfüredi rendezvény a Villa d'Este szépségversenyéhez hasonlítható. Igényes környezet legendás autók, szerintem itt az ideje előszezonozni :). 

Oldtimer messe Tulln -  Május 12-13, Bécs, Ausztria

Van valami bájos a kissé amatőrnek ható rendezvényben, de a fő érv a helyszín közelsége. Egyébként a képek alapján korrekt rendezvényt hoztak össze a sógorék. Amúgy a Tommy Autosport blog tudósított róla 2015-ben.

WTCR futam a Hungaroringen, Magyarország, Április 29? (még minden bizonytalan).

Nem kell részletezni hogy miért :) 

michelisz_130.JPG

Spa Classics 2018 - Május 18-20 - Spa, Belgium

A látogatást a Spa Classic 2017-re tulajdonképpen bemelegítésnek szántam az év egyik legígéretesebb hazai autós rendezvényéhez, a Hungaroring Classicshez, mivel már akkor sejtettem, hogy a Hungaroringre valószínűleg nem tudok majd ellátogatni. Ez évben a Hungaroring Classics nem szerepel a Peter Auto versenynaptárában.

A spa-i rendezvény pedig abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Semmihez sem hasonlítható pillanatokban lehet részem, amikor testközelből csodálhattam a kanyarból riszálva kigyorsító 911-eseket és fülrepesztő V8-assal nyomuló Mustangokat a La source kanyarban. Ráadásul nemcsak testközelből láthattam a letűnt korok szupersporkocsijait amint készülnek a versenyre vagy épp szerelik őket, de olyan helyekre is bejuthattam, ahova F1 hétvégén esélyem sem lenne.

Klassikwelt Bodensee - Május 25-27, Fridriechshafen, Németország

A rendezvény nem új, egy klassz nyáreleji oldtimer-dzsemborinak hat. Az újdonság az, hogy beállt mögéjük főszponzornak a Motorworld (aki nem ismerné, egy brutálisan terjeszkedő multi, az oldtimerek és szupersportkocsi-kereskedések Starbucksa). Aki járt már kint írja meg milyen!

Concorso d'Eleganza Villa d'Este, Május, Cernobbio, Olaszország Május 25-27

Újabb régi vágyam elnézni ide. Autós szemmel az sem mellékes, hogy a világ legszebb autós útjai veszik körbe...

A képek alapján ez egy olyan rendezvény amelyben a luxusautókat természetes élőhelyükön tekintheti meg a közönség.:)

p90206227_highres_concorso-deleganza-v.jpg

Forrás: BMWPress

 

Nürburgring Classics -Június 15-17, Németország

Tavaly  Nürburgring 90. születésnapjára készültek, a képek alapján elég jl sikerült, de a jegyek is elég  borsosak voltak, ráadásul két hónap múlva egy újabb (ezúttal bejáratott) oldtimer-versenyt fognak tartani (részletek majd a következő posztban). Egyszer szívesen megnézném, elsőre úgy néz ki nem a Peter Auto szériája lesz jelen, de ez nem jelenti azt hogy reménytelen eset.

Spa Summer Classics, Június 22-24, Spa, Belgium

Évente többször is rendeznek oldtimer versenyeket a Spa-Francorchamps pályán, és bár a Spa Summer Classics nem tartozik a legautentikusabb oldtimer-versenyek közé (az előzővel ellentétben nem a Peter Autó szériája, de van egy sor érdekes sorozat még rajtuk kívül), nagyon is megéri ellátogatni.

A Spa Summer Classics érdekes módon pont az amatőrségében nyújt többet, és pont a lazaság adja a rendezvény báját. A parkolóban a legendás Alfa GTV, a Ford GT40 és a Fisker Karma simán megfér egymás mellett, és a főversenyen az oldtimer Firebird egy Espirit V8-assal és két Trabanttal küzd a nézők figyelméért, miközben Lotus Super7-ek körözik le őket. A nézők pedig olyan helyekre juthatnak be ahova az F1 nagydíj hétvégéjén csak Mr. Dennis és kollégái.

Múzeumok éjszakája - Június 24,

Pár éve a Totalcar elkezdett valami nagyszerűt, remélem hagyományt teremtett.

tc_muzeumok.jpgForrás: Totalcar

Itt most kénytelen leszek szünetet tartani, mert a teljes lista nem fért el egy poszt-bejegyzésbe, így a blogmotor minden új rendezvénnyel lecsippentett az utolsó rendezvényből. A május utáni rendezvények ezért a következő posztba kerültek be.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr5913557017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miszter07 2018.01.24. 00:12:07

A Klassikwelt Bodenseen már voltam kétszer. Hangulatos rendezvény, a versenyautók/motorok egy részét mozgásban is lehet látni. Ha a közelben vagy, érdemes elmenni. Ha a Bodeni tó svájci oldaláról mész, akkor lehet kombinált komp és kiállítás jegyet is venni, így hangulatos már az odajutás is.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.01.24. 10:47:34

"Concorso d'Eleganza Villa d'Este, Május, Cernobbio, Olaszország Május 25-27

Újabb régi vágyam elnézni ide. Autós szemmel az sem mellékes, hogy a világ legszebb autós útjai veszik körbe..."

Én is ebben a hitben ringattam magam tavaly őszig, amikor körbeautóztuk a tavat, meg úgy nagyjából Lombardia ezen régióját. Zsúfolt, tele turistabuszokkal, a forgalom miatt előzni lehetetlen, 40km/h az átlagsebesség és a szűk városkák miatt mindenhol szűkítés, lámpákkal. A Milano-Bergamo-Como háromszögben mindenhol körforgalom-körforgalom hátán, a századik után már baromira untam és tele van autókkal.

Nem csúcs, de az Oldtimer Premier semmivel sem rosszabb esemény, mint az Oldtimer Show, csak ingyenes és ráadásnak nincsenek körbekordonozva az autók.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.01.25. 09:06:11

@Miszter07: köszi, annyira nem esik útba sem a célállomás sem a vektor, ilyen dzsemborikat talán joban csinálják az angolok, vagy akár Schloss Dyck a második félévben.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.01.26. 22:32:27

@gergo: én inkább a Como-i tavat és attól északra lévő utakra gondoltam. Livigno, Bormio, meg a hágók, akár a St Bernardino akár a Stelvio. Ezek nincsenek messze (persze inkább légvonalban :) ).
süti beállítások módosítása