Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Pár nap múlva kezdődik a Hungaroring Classic

Ajánló az év egyik legígéretesebb hazai autós rendezvényére

2017. szeptember 25. - Ződ2000

Már csak pár nap és kezdődik a Hungaroring Classic, amely az év egyik legkomolyabb hazai oldtimer-rendezvényének ígérkezik. Mivel ebben az évben nem tudok majd kilátogatni, és pont útba esett kinéztem a nyáron a Spai futamra, a beszámoló ezen a linken található.

A mogyoródi futam mögött ugyanaz a szervezőgárda áll, a Peter Auto gyakorlatilag szervezett egy versenyszériát az oldtimer versenyautók legelitebb tulajdonosainak, amelynek során ellátogatnak a kontinens legérdekesebb versenypályáira valamilyen rotáció alapján. Múlt évben például a Le Mans Classics lett volna lőtávolban (de sajnos nem jött össze) ez évben Spában voltak. Úgy mellesleg még egy sor rendezvényt összehoztak, mint a Ferrari tiszteletére rendezett Chantilly (amely a képek alapján komolyabbra sikeredett, mint bármi amit Modenából szerveztek).

1_calendar.jpg

Nem a Peter Auto sorozata az egyetlen ilyen oldtimer-versenyszéria, a minden évben megrendezett Spa Summer Classic (a 2016-os rendezvényről íme egy beszámoló) keretében érkező versenyszériák, mint az YTCC (Youngtimer Touring Car Challenge) vagy a CCSC (Classic Sports Car Club) is arra ad lehetőséget, hogy a lelkes oldtimertulajok versenyautóikat valódi versenykörülmények között használhassák. Mindazonáltal, a Peter Auto és pl az YTCC autó között ég és föld a különbség. A Peter Auto pedig igen tekintélyes flottát villant (a honlap szerint 350 versenyző 22 országból), amelyet a szervezők az alábbi osztályokba sorolták:

Classic Endurance Racing:  1966-1974 közötti GT-k és 1966-1971 közötti prototípusok, illetve 1975-1979 közötti GT-k és 1972-1981 közötti prototípusok

„Teljes rajtlista esetén 50 versenygép áll a rajtnál. Porsche 917, Lola T70, Ferrari 512, … A show garantált, hiszen 1971-ig csupa nagy név küzdött a versenypályákon, mint: Jacky Ickx, Henri Pescarolo, Gérard Larrousse és társaik. A Le Mans 24 órás versenyén kívül a leghíresebb európai pályákon küzdöttek fej-fej mellett.”

Euro F2

„A sorozat első együléses kategóriája az Euro F2. Ezek az autók 1967 és 1978 között küzdöttek az Európa-bajnokságon biztosítva a belépőt a Formula 1-be. A nagynevű versenyzők mint Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Mike Hailwood, Jacques Laffite, és a többiek a száguldó cirkuszban is helyt álltak. A konstruktőrök között megtaláljuk az Alpine-t a Brabhamet, a Ferrarit, a Lolát, a Lotust, a McLarent, vagy éppen az Osellát.”

Group C Racing: 1982-1993 közötti C csoportos verseny-prototípusok

„A legendás C-csoportos autók írták a Le Mans-i viadalok történelemkönyvének legszebb oldalait 1982 – 1993 között. A versengésben a prímet először a Porsche 956-osok vitték, majd szorosan követte őket a Lancia LC2, óriási csatát vívva a Jaguárral, Mercedesszel, Toyotával, Nissannal és a Mazdával.”

Heritage Touring Cup:  1966-1984 közötti túraautók

„A túraautós sorozatok Mekkája a belgiumi Spa Francorchamps. A Heritage Touring Cup ötlete is itt született meg, az 1966 és 1984 közötti túraautók részvételével amelyek egyúttal részt vettek a túraautó Európa-bajnokságon is. A gyártók között volt a BMW a 3.0 CSL-jével, a Ford az Escorttal és a Caprival, a Jaguar a maga XJ12C-jével. A sorozat versenyzőit ismerve látványos akcióra számíthatunk.”

Sixties’ Endurance : 63 előtti sportkocsik és 1966 előtti GT-k

„A Sixties' Endurance az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtti GT-autók viadala Felvonultatja a korszak összes ikonikus járművét – Jaguar E-Type, Ferrari 250 GT, Porsche 911.”

Trofeo Nastro Rosso: 1966 előtti sportkocsik és olasz GT-k

„A kategóriában megjelennek az aranykor legendás járművei mint a Maserati 300, Ferrari 250 GT Berlinettas, Alfa Romeo TZ Az állandó résztvevők mellett minden versenyen csatlakozik a mezőnyhöz 1-1 meghívott vendég, így biztosan láthatunk Aston Martin DB GT-t vagy éppen Porsche Carrera Abarthot is”

Central European Trophy (ez Spában nem volt)

„Keleti blokk autóinak versenye: Kelet-Európában csak a kiváltságosok számára voltak elérhetőek, ma a dedikált versenyzők csodálatos versenyautókká változtatták őket.”

Mivel csak egy fél napot voltam kint Spában, csak a flotta egy töredékét láthattam a akcióban, de a leszedett karosszériaelemek mellett szerelt Lancia Beta, vagy a GTV mellé leparkoló M1-es néha többet mond a gumicsikorgásnál is. Persze ez nem a WTCC, ne számítsunk test-test elleni meccsekre félmillió euró feletti értékű privát autók esetében, de azért színvonalas pillanatokban lehet részünk, amikor testközelből csodálhatjuk a kanyarból riszálva kigyorsító 911-eseket és fülrepesztő V8-assal nyomuló Mustangokat. Mind a három futam amit végignéztem, kapott valami eseményt (kicsúszás, baleset), és azért előzgetnek is rendesen, ezen felül testközelből láthatjuk a letűnt korok szupersporkocsijait amint készülnek a versenyre vagy épp szerelik őket.

Ja igen mg egy apóság, a Peter Auto rendezvényeire közzé szoktak tenni egy korhű dress code-ot, amely stílszerűen rendezvényenként változik (ahogy a szabályok is, pl nálunk inkább ajánlás, de cserébe alaposabb kiöltözést kérnek (ígérnek kalap-szépségversenyt is),. Érdekes módon múlt évben Le Mans-ban lazább volt a dress code, de a hirdetés szerint kötelező (a fórumok szerint nem küldték el azért aki nem öltözött ki).

1_21369475_702049466672054_6055285462977843354_n.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr8012896242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása