Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

90 éves a Volvo autógyár

És végre nekik is eszükbe jutott :)

2017. március 10. - Ződ2000

Most hogy a marketingesek nyugodtan hátradőlhettek a XC60 bemutató után, szerintem beugrott most nekik hogy éppen 90 évesek, és ennek örömére feltöltöttek egy szülinapi videót. Nekik ez a ráeszmélés kicsit tovább tartott, mint nekem, de cserébe elég hangulatos videót produkáltak, amely végigszalad a márka 90 éves történetén, és pár bevillanó háttérrel kedveskedik az emlékezetesebb modelleknek. 

A videó az első Volvókkal indít, és ki gondolná, hogy a márka története egy Cabrióval indul... Aztán szépen mutatja a modellek fejlődését és a modellpaletta bővülését. A háttér tematikája és a zene remekül idézi meg a korszellemet a világnak azon feléről, ahol kevésbé volt divat a világégés.

Majd érkeznek a háború utáni fellendülés modelljei, a furcsa de karakteres, és egyre látványosabban a biztonságra építő modellekkel. A 70-es évek modelljein már érződik a mai szemmel is értelmezhető komolyság, persze közben olyan vicces dolgokkal emlékeztetnek az idő múlására, mint az akkoriban felettébb dögösnek számító füstölgő cigaretta. És itt most furcsa visszagondolni a nemrég látott Saab kollekcióra, hogy hol tartott a kisebb svéd márka ekkor. Bár nem minden modellnek állítanak emléket, azért odafigyelnek olyan érdekességekre, mint Simon Templar szolgálati autója. És közben meg is érkezünk a 80-as évek neonfényű kockavilágába. A 2000 után születettek most képzeljenek el egy Minecraft pályát nagyon rosszul beállított színű monitoron. Bukólámpa, kockaformák egészen az extrém furcsa 480-as és 900-as sorozatig.Itt már tetőfokán jár a svéd különcség, és az anyacég valószínűleg már nagyon unta az egész személyautó-bizniszt. 

Majd elékezünk a Ford előtti átmeneti időszakhoz, a korábbi kocka Volvókhoz képest űrhajónak tűnő S80, majd a szerintük is forradalmi S60-as következik. Ezt követően egy pár kevésbé jó emlékű, Ford érából származó modell elfelejtésével azért szépen körbemutatják a C30ast, az ikonikus XC70 III-ast, majd a kicsit felgyorsulnak az események, a végére már alig marad időnk realizálni a Geely korszak modelljeit. Visszagondolva nem csak a szürke S40 I és S40 II, de pl az XC60 is kimaradt. A végére azért bevillan a legfrissebb XC60 II. 

 Aki kíváncsi a kimaradt autókra, az megtekintheti őket a videóban:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr8012325691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

koala kóla 2017.03.10. 23:48:12

'ki gondolná, hogy a márka története egy Cabrióval indul.' - minden régi márka története kabrióval indult.

De azt ki gondolta volna, hogy a volvo is kínai lesz?

MIx 2017.03.11. 00:35:10

Én kifejezetten haragszom a Volvo által diktált divatra.
Arra ugyanis, hogy a hatalmas autók hátsó traktusát "dizájnos vállasan" összehúzzák, úgy hogy a hátsó férőhely szélessége csak 2 embernek elég. A VW Golf, vagy a Fiat Tipo hátul 3 személynek megfelelő. Ezek a dizájn batárok csak kettőnek. Iszonyú pazarlás és hatalmas átverés. Hova tűnt a doboz Volvók tágassága!

Nzoltan 2017.03.11. 04:55:53

Kár, hogy már nincs a kocsi elején a péló logó. Legyőzte a feminizmus?
:-D

Sütemény1975 2017.03.11. 05:17:12

a legjobb autok! 740 es a legszebb a mai napig!

Csokis2 2017.03.11. 09:20:06

Amikor a kollegám elfehéredett arccal jelentette be, hogy rohad a 244-es Volvoja. Pedig csak 18 éves. Kiderült, hogy az egyik ajtón volt két, gombostűfejnyi pötty.

Duplaxiii 2017.03.11. 12:05:15

Sokat nem lehet az előttemszókókéhoz hozzátenni...
Én Volvo-fan voltam, de én nem vettem soha, a családban viszont sok volt. Például az Angyal-Volvó még a 70-es években vagy a későbbiek, a 144, 164 majd a 740...
A Volvó élen járt a biztonság területén és a forma ennek és a kényelemnek lett alárendelve.
Nekem a csúcs a 7/9-es sorozat volt, mert még Volvók és HÁTSÓKERÉKhajtásúak.
Azonban az internacionalista marketing győzött, mára egy egyenformájó, egyeszerkesztű tömegtermékké vált a márka.
A Volvo akkoriban annyira "maradi" volt, hogy a DAF megszerzésével sem éltek, mára 30 évnyi leőnyük lehetett volna a fokozatmentes váltók területén.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.03.11. 13:09:24

@Duplaxiii: annak idején volt egy füstölgésem a rosszul értelmezett márkarajongásról ami pont az ilyen vadhajtásokat takarta: autossagok.blog.hu/2014/09/10/harcore_markarajongok
Van benne két db képsorozat ami pont azt érzékelteti, hogy mennyit fejlődött az autógyártás.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.03.11. 13:19:45

@Ződ2000: és azt is hogy egy adott korszak autó minden a legtöbb márkánál jobban hasonlítanak egymásra, minta a márka kettővel korábbi elődmodelljére, Ez egyszerűen a feljődés, minden gyártó ugyanazokkal a kihívásokkal szembesül és (egy kategórián belül) alapjában véve hasonló vevőkre vadásznak.

Aki pedig újonnan akar autót venni nem kevés pénzért az valőszínűleg el fog látogatni 2-3 szalonba árajánlatért, a verseny épp ezért elég kemény.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.03.11. 13:28:18

@Duplaxiii: szerintem a hátsó/elsőkerékhajtásnak semmi internacionalizmushoz. 20 évvel ezelőtt elég nagy sorcsapás volt a mindennapi életben. A durva teljesítménynövekedéssel és főleg az ESPvel egyenlítődött ki az RWD hátránya, de azért amikor az első hó leesik még mindig vicces látni a friss hóban szenvedő BMW-ket...

Tehetetlen Dodó 2017.03.11. 18:50:31

@Ződ2000: Az elsőkerék-meghajtásnak a spóroláshoz van köze.
Én visszasírom a jó öreg hátsókerék-meghajtásos gépeimet, kiváltképp, amikor a legkisebb nedvességnél ezek a fronthajtásúak úgy kotornak maguk alatt az első kerekükkel, mint valami megvadult kotorékeb, ESP meg ASR ide vagy oda.

Michel Djerzinski 2017.03.11. 19:41:43

Extrém furcsának nem mondanám a 480-ast. Hagyjuk meg az ilyen jelzős szerkezeteket azokra a típusokra, ahol indokolt. A 480-as egy szépvonalú, egyedi, tényleg különc - a korban prémiumnak ható - sportautó, de extrémnek nem extrém. Furcsa mondjuk a Talbot Murena, extrém furcsa mondjuk a Melkus RS1000.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.03.11. 23:09:32

@Tehetetlen Dodó: az első kerék biztonságos: ha kifelé tolja az orrát és akkor elég ráfékezni mert akkor előre bólintva a súly megnő az első keréken, és a kocsi ívre teszi magát. Ha viszont a fara tör ki mert RWD-s, azt trükkösebb megfogni. Plusz a súly rendszerint a motorral és a gépészeti cuccokkal úgyis az első kerék felett van (aki még emlékszik a homokzsákkal tuningolt Ladákra).

Elég erősnek kell lenni ahhoz hogy kaparjon az FWD autó. Én inkább fordítva tapasztaltam, a 200 LE alatti RWD-d autón nem éreztem, hogy hátsókerekes autót vezetek, amíg nem sikerült valami nyálkás területre vinni. Valahol 200LE felett van értelme az RWD-nek.

Tehetetlen Dodó 2017.03.12. 12:06:15

@Ződ2000: No, én 16 évig jártam Omegákkal, közel félmillió kilométeren át. Egy dolgot kellett betartani: télen téligumi - és bárhol elmentél vele. Az sem véletlen egyébként, hogy a régi időkben, amikor még nem voltak ezek az elektronikus rásegítések, minden hegyes-völgyes országban lakó üzletfelem csak hátsókerekes autókkal járt - mert jó téli gumival az tol fölfelé rendesen.
(Mivel a másik közel félmillió kilométerem nagy részét fronthajtású autókkal tettem meg (leszámítva pár régi farmotorost), a legutóbbi háromszázezret VW-kkel, és mindenféle út- és időjárási viszonyok között, saját tapasztalatomról beszélek és ennek alapján sírom vissza a jó RWD-s batárokat.
Azt persze készséggel elismerem, hogy kezdőknek/amatőröknek és keveset hajtóknak biztonságosabbak a hülyebiztos elsőkerekesek - a kicsik még télen is szépen elkacsáznak nyári gumival is - de az igazi autó - legalábbis nekem - a klasszikus építésű.

(A blogod érdekes, eddig nem ismertem, de ezentúl fogom követni, ha nem bánod).

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.03.12. 20:32:11

@Tehetetlen Dodó: hát ha a télen téligumi szabály él, akkor az FWD-vel még kevesebb gondod lesz. Én valahogy túl gyakran futok bele olyan BMW-sekbe, akiket meglepett az első hó vagy épp tél tábornok márciusi meglepetés utolsó hadművelete. És jómagam is jrtam így 1-2 alkalommal, de ilyenkor az FWD-s autóval sokkal kevesebb gondom volt.
Az RWD meredek emelkedőn valamivel jobban tol fölfelé (a súly áthelyeződik a hátsó tengely felé), de cserében sima útfelületen valódi megaláztatás, amikor egy könnyed csuklómozdulattal lendületet lehet adni a kétségbeesetten riszáló bimmereknek. Az is igaz, hogy saját RWD-s autóm még nem volt, amikor teszteltem, többnyire optimális útviszonyok közé adták oda az autót.

Természetesen lehet nyugodtan követni, az elmúlt évben több mint elég témát sikerült találnom, remélem ez évben is összejön egy két érdekes program.

uluk4i 2017.04.06. 20:52:51

@Michel Djerzinski: abszolut egyetertek, a 480-as meglehetosen jo formaju - es most van itt az ideje, hogy egy szepen megmaradt peldanyba beruhazzon az ember, mielott ebbol is kult auto lesz (hacsak mar nincs tul keso ehhez is...)

Michel Djerzinski 2017.04.06. 22:34:03

@uluk4i: köszi.. tényleg érdemes beruházni egy szép példányra, bár egyre kevesebb az elérhető belőle (már Németországban is, bár ott akad még). Itthon gyakorlatilag alig akad egy tucat, ami szép és jó is. A 480-as már évtizedek óta kult autó (annyira egészen biztosan, mint a CRX, Prelude, Scirocco vagy Corrado), de épp a különlegessége és különcsége miatt nem adnak érte annyit a használtautók piacán, mint a korabeli - sokszor gyengébb vagy kényelmetlenebb vagy kevésbé különleges, sokszor indokolatlanul agyonsztárolt - konkurens modellekért... De ez alighanem idővel változni fog.

Michel Djerzinski 2017.04.07. 13:28:01

@Michel Djerzinski: Még valami. Sokan nem tekintenek a Volvo 480-ra sportkupéként. Tegyük ezt egyszer és mindenkorra tisztába: a Volvo 480 sportautó, különösen a Turbo. Mind gyorsulásban, mind a futóművet illetően (Lotus tervezés!) abszolút sportkocsi. Ha a 480 nem sportautó, akkor a Porsche 924 és 944 sem az (amiknek közvetlen konkurense).

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.04.07. 20:53:05

@Michel Djerzinski: Az egyediség elvileg mindig jót tesz a használtpiaci árnak. Nem tudom mi tesz egy autót sportautóvá, de nálam a kombifar és az elsőkerékhajtás inkább kizáró ok.

Mondom ezt úgy hogy a 480 szellemi örököséből van egy helyes darab a családi garázsban.

A 924 nem egy versenyautó, de készült belőle sok sport és versenyváltozat. A 924 CS vagy a Carrera GT mondjuk elég korrekt darab volt.