Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Valamire nagyon készül az Alfa holnapra...

2016. november 16. - Ződ2000

Az Alfánál pörög egy visszaszámláló a sejtelmes kép pedig erősen arra utal hogy holnap mutatkozik be az olasz prémiummárka második slágergyanús modellje, a Stelvio.

_de02060d-77de-430d-9cb1-9d5037b8073d_alfaromeo-world-premiere.jpg

Aki esetleg nem ismerne rá, a villany lekapcsolása után a Top Gear szerint hivatalosan is a világ legjobb útvonala...

6084587932_1ca5f1d2ab_b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr5711964459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stig 2016.11.16. 09:41:45

Volt szerencsém végigbiciklizni rajta anno a 90-es években akkor még nem jurta típusú sátorral és több heti cuccal a csomagtartón. Tényleg egy élmény lefelé, na de felfelé a svájci oldalon... , hát nem volt egyszerű. Utólag persze még a felfelé út is megszépül :-)

Nem tudom, hogy lesz e vmi egyedi "azonosítója" a SUV-nak. Fura módon szerintem az ebben a kategóriában lévő autók sokkal jobban hasonlítanak egymásra, mint a szedánok, pedig itt jóval nagyobb a felület, és jobban ki lehetne alakítani vmi egyedi vonást.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.11.18. 18:23:23

@stig: Stelvio kimaradt, de az Alpok számos részét bejártuk, főleg a francia és az osztrák részen. Nagy rajongója vagyok, de kizárolag autóval ( autossagok.blog.hu/2015/05/18/a_vonalzo_gondolsan_elcsomagolva )
Azért kiborító, amikor a 70 éves bácsikák tekernek fel a szerpentinen, olyan utakon ahol egy öregebb autó is kidőlne... :)
Nem volt ilyesztő lefelé bringával? Én mindig attól paráznék hogy elkopik a fék...

Azért egy XC60 vagy egy Infiniti QX50 elég nehezen összetéveszthető. Emennyire én látom, a funkcionalitás miatt a forma adott.

stig 2016.11.22. 10:21:18

@Ződ2000: Egyrészt ez kb 20 éve volt, és akkor az ember még máshogy gondolkozott, másrészt meg azért mint alföldi gyerekek, akik először járnak az Alpokban, pláne ekkora hegyek között, így az elején még óvatosabban engedi lefelé a biciklit, pláne azért mert ugye eléggé kanyargós (plusz a csomagtartón ott a cucc amit cipeltünk), de a vége felé már azért el-elengedtük a féket. A fék inkább csak melegedik, bár volt azért fékbovden szakadás is, látványos ámde kis sebességnél történő átbucskázással, stb. Mint (majdnem) mindenhez ehhez, vagyis a szerpentineken, hágókon való "tempós" :-) lejövetelhez is hozzá lehet szokni. 1 hét után már elég jól hozzászoktunk a dolgokhoz. Igaz felfelé szenvedtem, de utólag meg pláne megszépülnek az ilyen dolgok.
Az Alpok főleg osztrák részén elég sok helyen jártunk a túráink során, de Svácba és Franciaország dél nyugati részére is eljutottunk Genfből Grenobleon keresztül Nizzaig.

Ok, vannak olyan formák amik össze nem téveszthetőek, de olyan jellegzetes vonalat, ívet nem látok mint a szgk-kon (bár már azok is nagyon uniformizálódnak). Én biztos több jellegzetességhez ragaszkodnék ha én döntenék a végső változat elfogadásakor oldalról is és hátulról is.
Régebben a sötétben egy-egy felvillanó hátsólámpáról is lehetett tudni, hogy egy B4-es 80-as Audi van az ember előtt, mert jellegzetes volt a függőlegesen felvillanó lámpája. Hogy miért nem tartották meg, és cserélték le vízszintesre, nem tudom.
süti beállítások módosítása