Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Élménybeszámoló és gyakorlati tanácsok a Párizsi Autószalonra

2016. október 04. - Ződ2000

A múltkori élőblog után íme egy beszámoló és pár gyakorlati tanács azoknak akik az elkövetkező két hétben el szeretnének látogatni a Párizsi Autószalonra.

Nyitvatartás, megközelítés

A Párizsi Autószalon Október 1-jén (szombaton) nyitja meg kapuit a nyilvánosság előtt és Október 16-ig (vasárnapig) várja a látogatókat. Hivatalos oldala ezen a linken érhető el. Minden nap 10.00-kor nyitnak és viszonylag későn (este 20.00-kor) zárnak, de vannak éjszakai műszakok is: október 6-án és 13-án csütörtökön valamint október 7-én és 14-én pénteken este 22:00-ikor zárnak. Hasznos megjegyezni, hogy  a sztahanovista szervezők rendszeresen a látogatórekordokkal jönnek, ami a látogatók számára kevésbé szórakoztató. Célszerű hétköznap menni, hogy lehetősége legyen kipróbálni a rengeteg interaktív programot.

plan-ge_ne_ral-mondial-2016-le_gendes-1024x724.jpg 

A helyszín a város szélén található vásárváros (Expo), a Porte de Versailles metrómegállónál. Autóval érkezőket bőséges parkolóház várja (bár hétvégén még nem próbáltam megállni ott), de azért ez a kép érzékelteti, hogy mire számítsunk a franciáktól parkolás tekintetében,

1_img_0890.JPG

A több körgyűrűvel körbevett 12 milliós metropolisz a francia autósokkal megfejelve nem kis kihívás elé állíthatja az egyszerű helyzetekhez szokott magyar autóst (kedvencem az egymás fölött megépített 2 db egyenként is többsávos körforgalom, minden navigációs rendszer rémálma). Kis érzékeltetés, péntek reggel a tucat kilométer a körgyűrűn kb egy óránkba telt, és este is ennyit vesztettünk a városból kifelé menet.

parkingmap.jpg

A továbbiakban inkább a azokat a standokat fogom kiemelni, ahonnan ritka autók emlékével és különleges élményekkel távozhat a látogató, de ebbe a posztba csak két pavilon fért be a négyből.

A 4. csarnokban a két gigászi konszern nézn egymással farkasszemet. Elnézve az arányokat (alapterület, márkák száma), nem lett volna kérdés hogy melyikhez megyek nagyobb várakozásokkal. Az eredmény mégsem igazolta az elképzeléseimet.

1_mondial-2016-pavillon-4-090716-v8.png

A Toyota egy rendkívül szórakoztató és színvonalas standdal készült (csak bírja az ember kivárni, míg sorra kerül): beülős szimulátor FT86, szintén beülős félbevágott Le Mans prototípus (igazi csapda, bekászálódni még lehet, ki már kevésbé) futurisztikus űrautók és egy valódi európai premier a Yaris WRC részéről. Annál kevésbé értem hogy miért túráztatták a szalon előtt pár héttel körbe a Toyota új üdvöskéjét a CHR-t. Az a kocsi épp annyira zseniálisan kretén, mint ahogy a fotókon kinéz, ugyanakkor mégis hoz minden elvárhatót a forma és a minőség terén. Ez modell megfordíthatja az Európában döglődő tömeggyártó szerencséjét.

Az egyetlen bibi az, hogy az új modellsor mellett teljesen joggal mellőzték a haldokló európai Toyota palettát, az Avensis vagy a Rav4 fel sem tűnt, ha esetleg ki volt állítva, de szerintem el sem hozták.

A Toyota mellett felállított Lexus stand szép, de nem vonja be annyira a látogatót (a hosztesszek hátul kivágott dresszén kívül). Fő helyen az új UX tanulmány, egy nagyon helyes, a kameráknak valódi Mona Lisa mosolyt produkáló japán hölggyel.

Amennyire kellemes meglepetés volt a  Toyota csoport standja, annyira csalódás a VW-csoport birodalma, a lehetőségekhez képest. A francia Bugatti márka hazai pályán jelentett hiányzást, pedig pár hónapja a Retromobile-on komoly standjuk volt. Az Audi standja nem volt rossz, de messze elmaradt az IAA-tól, sehol egy futurisztikus tanulmány, vagy szupersportkocsi, a Porsche még Brüsszelbe is komolyabb autókat hoz Januárban. A Skoda kedves hosztesszekkel és gyereksarokkal, a Seat látványos VR standdal, Ateca-különszalonnal de komoly modellek nélkül próbálta felhívni a figyelmet.

Az 5. pavilon a prémiummárkák rangadójának adott otthont.

mondial-2016-pavillon-5-090716-v7_n2.pngA kétszintes prémiumtúltengés darálójába csöppent mintegy lelkes amatőrök klubjaként a Ssangyong, akik képesek voltak a kellemes fehér alapon virító stand közepére egy fehér SUV-ot állítani (fura zöld LCD rendszámtáblával (????), érhetlenül gagyi fellépővel, amit csak akkor bocsátanám meg, ha valami motorosan kitolható korcsolyává vagy lézerpuskává alakítható lenne). Legalább az elegáns sötét ruhás mediterrán hosztesszek láthatóak voltak. :). Sajnos ebben a környezetben a Smart és az Opel sem szólt akkorát, pedig utóbbi még próbálkozott is,

A pavilon legkomolyabb standján a Mercedes inkább a szemnek kínál sokat, de ezen a téren mindent belead. A kiállított hibrid hajtáslánc-sorozat az ázsiai mérnökemberek legszexibb fotótémája volt, mellette egy diszkrétebb premier (E Klasse terepkombija), és egy új EQ modellsorozat bejelentése generált a szokásosnál is nagyobb sajtóvisszhangot. És mellesleg ők villantották a szalon legdögösebb tanulmányát, kár hogy nem Párizsban került sor a Maybach-kupé premierére. (Amúgy meglepően diszkrét helyet találtak a falon (!) az F1 autónak, mintha lenne valami szégyellni valója a Márkának) Ezek ellett egy sor szériamodell hibridváltozatát állították ki, persze a fő időveszteséget a V8-as kupékra várakozás fogja kitölteni.

Az emeleten reprezentált az Infiniti, amely a műszaki platformok mellett a stand elhelyezkedésében is egyre közelebb kerül a Mercedeshez. Szerintem hozták a kötelezőt, egy új tanulmánnyal amit én elsőre észre sem vettem. A reflektorfénybe állított tanulmány ugyanis nem a QX30 concept, hanem egy újabb és nagyobb modell, valószínűleg a QX50 utódának előfutára, mert így első pillantásra a QX70-hez túl kicsi lenne... Szerintem a tanulmány újdonság-erején túl annyira sokat ne várjon a standtól a látogató...

A pavilon egy jelentős részét foglalta el a Jaguar Land Rover márkák közös standja.A fő attrakció a Párizsban debütáló Discovery, amelyet az indiaiak által pénzelt brit márkacsoport a konkurencia mérnökeinek kedvéért félbe vágva is bemutatott. Az installáció macskás fele az impozáns utcai autókon kívül két látványossággal is készült (premier híján kellett is): a frissebb műszaki megoldásokat egy holografikus vetítőn mutatták, másrészt villantottak egy Formula-E autót a sarokban (megint függőlegesen felállítva).

A pavilon alsó szintjét a BMW csoport foglalta el. Ez esetben is igaz, hogy közel sem állt a márka jelenléte az frankfurti IAA szintjén. Persze láthatunk sok dögös szériaautót a szinte minden keresletet kielégíteni kívánó prémiumgyártótól, senki se gondolja, hogy nem lesz ott a stand a legjobbak között, ráadásul egy fontosabb új koncepciót is itt csodálhattunk meg először, mindazonáltal ez a felhozatal nagyjából a brüsszeli szalon BMW standját idézi méretben és tudásban. Az X2 amúgy tényleg dögös lett, bár nem értem miben más, mint az X1...

Ez eddig nagyjából a kiállítás fele, de bőven akadt még látnivaló a nagycsarnokban, ahol a hazai márkák igyekeztek kitenni magukért, és még három kisebb pavilonban, ahol a filmekből ismert verdák (nem csak szó szerint) valamint az ázsiai márkák képviseltették magukat. Ha minden jól megy a héten elkészül a második rész is.

A bejegyzés trackback címe:

http://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr1011762033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

stig 2016.10.05. 10:30:27

Te mint magánember mész ki a különféle kiállításokra, eseményekre, vagy valamelyik újság tudósítója? Azért kérdezem, mert elég széles skálán mozognak a tudósítások a különböző eseményekről, és magánemberként ez nem megszokott, ami nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne ennyi helyen megjelenni.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.05. 10:52:48

@stig: ez egy egyszemélyes blog, egy eléggé autó-őrült embertől. (néha van segítségem a képekre) Most a nyáron azért sűrűsödött be a posztolás mert nem volt velem végig a család :) (A posztok kicsit lemaradtak)....
Párizsban pl bloggerként bemehettem a sajtónapon, egyébként biztos nem mentem volna el. Frankfurtban meg pont arrafelé jártam, és leosztottuk a várost az asszonnyal, övé a pálmaház enyém az IAA.

Oldtimer vonalon van egy nagyon hasznos segítségem mint ötletvadászatban, mint fényképeszetben :)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.05. 11:05:03

@stig: ez blog gyakorlatilag egy arra indult hogy régi kommenthuszárként dokumentáljam az autós kalandozásaim, azaz nem csak olvasottságom beszél belőlem de vannak valós tapasztalataim is autókkal.

Ez mostanra kicsit fölfejlődött, de hejjessírásom a régi :)

stig 2016.10.05. 11:36:56

Az oldtimeres vonal mit jelent, mennyire oldtimerek?

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.05. 11:48:19

@stig: igyekszem eljutni a nevesebb oldtimer-rendezvényekre, mint a Retromobile ( autossagok.blog.hu/2016/02/22/retromobile_2016_2_resz ) vagy a Techno Classica ( autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz ).

Emellett érdeklenek a regionális bulik (pl Intercalssic, Antwerp Classic)

Bővebben megtalálod a kedvenc rendezvényeimet a bakancslista poszt(ok)ban.

A 2016-os év eléggé jól sikerült eddig :). Sajnos kimaradt Stuttgart, az a kastélyos német buli, a bécsi banzáj vagy a Le Mans CLassics.

De olyan ziccerek bejöttek, mint a Spa Classics, amiről én nem is hallottam korábban ( autossagok.blog.hu/2016/07/01/spa_summer_classics ).

Amúgy konkrét autók között a 80-as évek végét figyelem, de bevásárolni sem könnyű eset.

stig 2016.10.05. 11:57:14

Velem leveleztél a Audi Quattro/Sport Quattro kapcsán néhány hónapja, akkor megtaláltam az oldalad, és azóta néha rápillantok. Azt mondanom sem kell, nekem melyik autó a kedvencem ezek után ebből a korszakból:-)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.05. 12:52:40

@stig: a vezess-hu-s cikk kommentjére gondolsz?

Köszi, most már megvan.

Ha esetleg még nem élted ki a szenvedélyed siess, mert lassan megindulnak a kocka kupék fölfelé :)

Én egy ideig nagyon szemeztem a 928-asokkal, de már elhagyták az én fájdalom-küszöbömet. Talán egy próba a 968-assal, de az asszony elég furán nézett amikor említettem az ötletet. Már így is elég sok idő megy el a bloggal meg a rendezvényre járásokkal. Korábban gyakorlati dolgokkal meg tudtam indokolni (pl azt próbáltam ki ami potenciálisan a követező autóm lenne).

Hari Seldon 2 2016.10.05. 18:02:51

Csak két megjegyzés erre:
"A több körgyűrűvel körbevett 6 milliós metropolisz a francia autósokkal megfejelve nem kis kihívás elé állíthatja az egyszerű helyzetekhez szokott magyar autóst"

Egyrészt Párizs ha szűken nézzük 3 millió, ha a teljes párizsi régiót 11 millió körül van.
Másik megjegyzésem, hogy érdekes a francia autós, de azért a magyarok között is van elég furcsa sofőr szép számmal. - Gyanítom az arány nem nagyon külömbözik.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.05. 18:22:38

@Hari Seldon 2: átírtam 12 millióra, gyakorlatilag az Île-de-France a releváns, mivel körbe van hálózva gyűrűkkel (főleg amerről releváns), és akármekkora kerülőt is tesz az ember nem ússza meg.

A francia autós más liga. Pláne otthon. az hogy alapból nekimegy az előtte lévőnek magyar fejjel felfoghatatlan. Állítólag odaát így tanítják a parkolást...

stig 2016.10.06. 10:43:38

@Ződ2000: már majd 14 éve van egy ami több mint kocka Coupe :-)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2016.10.10. 11:29:43

@stig: és mire használod? Fő autó vagy kizárólag hobbira? Utóbbi esetben mered hajtan?

stig 2016.10.11. 10:49:03

Igazából, csak van. Nem járok autóval a mindennapokban. Azért az autó nem makulátlan, ahogy mondani szokták, nem szoborként éli az életét. :-)
Jó néhány hibája van, elsősorban a karosszéria rozsdásodása/rozsdásodási hajlama, mert ez még nem volt galvanizálva, meg a korából adódó elsősorban műanyagok öregedése.
Persze szoktam vele menni az országon belül hosszabb távokat, oda vissza 4-500 km-t, és ilyenkor amikor már "biztonságban" érzem magam (belátható távolságra vagyok a céltól), akkor oda is lépek neki, és kiégetem a kipufogót 5-10 km-en az autópálya lehajtó előtt. :-)
Klasszikusan: more than a car...