Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Miért tudom tiszta szívből utálni az Apple termékpolitkáját?

És miért nem az androidhoz kötöm a "droid" kifejezést...

2016. szeptember 09. - Ződ2000

Érik egy ideje egy füstölgés az almás márka ökörségeiről. Korábban sokáig nem értettem, hogy  mire fel az a nagy hype egy drága és felvágós kütyü miatt, amit más bevált gyártóktól nagyobb szabadsággal és sokkal olcsóbban is megvehetek.

aaac750d10b46258a6520afde4ef1149resnet11_na.jpg

Éppen ezért sok-sok éve, amikor megvettem első érintőképernyős telefonomat, egy LG Arena (akkori szóhasználatban) maroktelefon mellett döntöttem. A beszámolók alapján ez egy használható darab volt: a kisebbik koreai gyártó mindenképpen ütősebb darabbal jött ki, mint a régi üdvöske Nokia harmatos próbálkozása, amelynek a fő vonzerejét a fiatalos cserélhető előlapok adták (és ez kb el is árulja, hogy hol tartott a mobilipar versenye az Apple érkezése előtt).

9eae2ade06de150bf40111c1579e129eresnet10_nd.jpgNem szaporítom a szót a user experience-ről, a készülékről sokat elárul, hogy hamar megértette velem: jó okkal készít az LG masszív készülékeket,  ilyen hülye szoftverrel kell is hogy ellenálljon a tulajok haragjának. Hihetetlen, hogy az LG volt olyan magabiztos, hogy saját op-rendszert fejlesztett az Arénának... Jól látta a Google hogy nagy szüksége van egy rendes oprendszer-fejlesztőre a sok kocka telefongyártónak. Hosszas vajúdás után beújítottam egy Iphone 3G-t, és elég gyorsan megvilágosodtam.

262a1843e4d6f5b183244fdb29e35c77s_1.jpg

Azon a telefonon a dolgok MŰKÖDTEK. Olyan, mint amikor a projekt befejezése után valaki még egyszer átnézi azt, mielőtt leadja, míg a többieknél nem. Az érintőképernyő nem laggelt, minden pöccre ment, az appstore pedig tele volt használható alkalmazásokkal. Megértettem, hogy az okostelefon lényege az op-rendszer, amire valóban sok-sok programot fejlesztenek (ilyen értelemben az első Iphone az SDK és az IOS előtt nem is volt okostelefon).  Sokkal érthetőbbé vált a régi vicces autós hasonlat amikor a Macintosh elmegy 1 literből, fénysebességgel utazik, de csak az utak 10%-án lehet velük közlekedni.

evolution-of-iphone-specs-with-release-dates_54c8d74ab89d0_w1500.jpg

Aztán megértettem a 10%-os utalást is. Az Apple egy rakás marhaságot erőltet az emberre, ami mögött az a dogma áll, hogy ők tudják mi a jó neked, és mindent lerendeznek, te csak használd, és ne firtasd hogy miért nem máshogy van. Ez mindaddig működik, amíg az Apple saját megoldása jobb, vagy legalább egyenlő értékű, főleg ha a többségnek IOS van a telóján. Ez a csomag sokáig megkérdőjelezhetetlen volt. Aztán eljött a Google Mapses botrány, amit szerintem kevés user nézett jó szemmel.

7_damn-you-apple-maps-funny-plane-meme-image.jpg

Személy szerint én már előbb kiábrándultam a márkából a használat során, de a kaput a szektás mentalitás tette be, amivel megpróbálták elmagyarázni hogy a vevő hülye, ahelyett, hogy a vevő igényeinek mennének utána. Hiányzott pár alapvető fícsör, pl szeretem tudni, ha egy SMS-t megkapta a címzett, ez egy mobiltelefontól már 10 évvel az Iphone előtt is elvárható volt. Vagy épp egy tartalomfogyasztásra szolgáló Ipaden épp a vizuális felületek maradtak le, mert azok Flash alapon működtek. Lehet mindenféle ideológiát gyártani ezek mellőzésére, de a fő ok az volt, hogy az Applenek volt saját szabadalma rá, és igyekezett kiszorítani / kitiltani a világszerte elterjedt sztenderdet. Ezt a legdurvábban a Google Maps.szel játszották el, de egy Apple usernek éppúgy hiányozni fog, amikor épp töltenie kell (minden Android és még egy sor eszköz egyféle micro-USB-t használ, az Apple-nek van két szabványa). Amíg olyan konkurensekkel megküzdenie, mint a fenti LG Arena, addig működött az arrogáns szekta-stílus, de azóta sok minden változott, és már nem provokálhatnak azzal, hogy vegyek mást, mert nem egy jobb ár/értékarányú helyettesítő akad...

5_92a2335f254ca29033a07b9496b3dfefresrelease3_a1.jpg

Az Android zászlóshajók szerintem úgy 2013/2014 körül a vezetést, és az elmúlt évek Iphone premierjei egyre inkább arról szóltak, hogy miként hozzák be az android ökoszisztéma fejlesztéseit. És nem csak telefonvonalon.

6_surfacetensioncomic_0_0.jpg

Miközben sorra kopizzák a konkurenciát, nem mulasztják el a bevált nyílt felhasználású megoldások kiváltását jobb vagy rosszabb alternatívákkal, amelyek az Apple kizárólagos tulajdonát képezik.  Ennek kevésbé egetrengető, de annál szimbolikusabb esete a Jack aljzat mellőzése. 

8_287419ec1bcd92be2940f6eb1b95fef4s_final3.jpg

Biztos vagyok benne, hogy megint beindul a marketinggépezet, és elmagyarázza, hogy mennyivel jobb lesz majd az almásoknak, pedig fognak szívni nem kicsit, főleg azon országokban, ahol az Iphone megmaradt egy szűkebb vásárlóréteg privilégiumának.

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr6211687997

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Apple feketesége 2016.09.10. 11:37:45

Az Apple tette a saját termékeit, az iPhont, de főként az iPadot hasonlatossá másokéhoz és aztán beperli őket a hasonlóságra hivatkozva.  Mert ugyebár ha kitart a fehér dizájnszínénél, akkor azért a fehér és a fekete inkább ellenkező, mint hasonló dizá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.09.09. 22:23:58

Szia. Sajnos tobb dologban nem értek veled egyet. A flashnek alapvetően 2 problémája volt. Nagyon erőforrás igényes volt az alkalmazása, illetve kifejezetten támadható volt. Nem az Apple nyírta ki, ők csak elkezdték ásni sírját. Szerinted ha a HTML5 szarabb lenne, akkor a többi gyártó nem próbálta volna menteni a menthetőt?

Jack megszüntetése. Ad 1: nem az Apple volt az első, hanem a Leeco Le 2-es készülék, ami Kínában kifejezetten híres és vezeto márka. Ennek a dolognak az előnye , hogy képes a beépített DAC (audiochip) segítségével jobb hangzást biztosítani a felhasználó szamara. Érdemes utana olvasni! Ad2: az applenek régi irányelve, hogy mindent vezeték-nélkül oldjunk meg.

Erre az esetre számos példa volt a múltban: az iMac G3 volt az első USB-s gép, és az első floppy nelkul. A powerbook volt az első gép wifivel. A 2008-as MacBook air az első gép optikai meghajtó nelkul. Manapság mar látszik nem volt elhibázott döntés, a trend elterjedt és az öreg technológiákat elfelejtettek az emberek. Nem is hiányzik senkinek egyáltalán. Persze most a füles aljzat kivétele is faj sokaknak, de hidd el mások is követni fogjak és ezt a 600 éves szabványt is szépen lassan elfelejtjük.

Ráadásul az Apple a lightning csatlakozos gyari füles melle ad neked egy átalakítót is jack-hez. Ha nem tetszik ez az irány, akkor van millió márka amik biztosan megfelelnek számodra,

technokrata 2016.09.09. 22:40:06

@alkatraz: vezeték nélkül, igen. mint a töltést ugye?

Dzsontra Volta 2016.09.09. 22:42:06

@alkatraz: "A 2008-as MacBook air az első gép optikai meghajtó nelkul." Azért ez nagyon nem így van, a Dellnél már az első üzleti kategóriás notik is a 2000-es évek legelején, csak a dokkolójukban tartalmaztak odd-t, illetve a lakossági gépekben is választható opció volt az optikai meghajtó helyett a másodlagos aksi, ilyen opció a business kategóriás HP gépeknél is volt, a különbség csak annyi, hogy te dönthetted el, hogy melyik verziót szeretnéd.
Régen nagyon bele voltam szerelmesedve az almás gépekbe, főleg, mivel, hogy grafikusként dolgoztam és akkoriban erre a célra nem nagyon volt jobb gép, azóta sajnos a pro vonal teljesen süllyesztőbe került :(. Amit mostanában pronak csúfolnak, az gyakorlatilag bármelyik nagyobb gyártó professzionális termékeinek alsó kategóriáját éri el tudásban, és sajnos a szoftveres környezet már egyáltalán nem versenyképes :(
Sajnálom, hogy egy elektronikai D&G lett a márkából, ami régen versenytárs nélkül uralta az IT egyik szegmensét :(

takacsja 2016.09.09. 22:47:46

ezt a vezeték nélküli dolgot hagyjuk már... én falnak megyek tőle, annyi szart kell már most is töltenem, hogy a világon nincs annyi konnektor...

vivike22 2016.09.09. 23:29:51

@takacsja: Egyetertek, es a konnektorokon kivul a brutuszos fulesekhez, vezetek nelkuli egerekhez, gamepadokhoz, barakarmikhez vegtelen szamu USB port szuksegeltetik. Nincs vezetek, de allandoan igy is dugdosunk mindenhova mindent.
A poszthoz pedig, en szemely szerint mint egyszeru felhasznalo nem vagyok hajlando megfizetni a nevet. Vannak nevek, amiket igen, de az apple mar nem ide tartozik. Markahuen ragaszkodok pl a HP gepekhez, motorola telefonokra is ujabban tertunk vissza (uhh remelem nem reklam, ha igen, moderaljatok ki). Egyszeruen nem er annyit az apple mint amennyiert adjak, raadasul nagyon sokan elkezdtek klonokat hasznalni. Kulsore megvan az alma szimbolum, uuuuu neked mar 8-as ajfon van, mert bele nem nez senki, csak a tulaj :D

dunántúli gyerek 2016.09.09. 23:36:21

Nagyon jó cikk.

2 évig dlgoztam az AppleCare-nél. Használtam ott mindenféle iPhone-t 4s-től 6s+ig bezárólag. Jó cuccok. Megérik az árukat? Mo-n nem, de Mo. nem piac az Apple szemében, itt a disztribúció (pl. iStyle) és a szerviz, de még az ügyfélszolgálat is más cégnek van kiszervezve, ergo sokkal szarabb a kütyü körüli szolgáltatás, mint Nyeu-ban, de főleg az USA-ban. Egy csomó egyébként jó iOS fícsör nem, vagy alig müxik, miközben az iPhone maga drágább mint az USA-ban.

A nyugati piacokon az ár nem tétel, 1 heti kereset, így az almások veszik és venni is fogják, nincs baj ezzel, hisz jó cuccok. A kamerák máig az ájfonokban a legjobbak, azok közül a márkák közül amiket ismerek. És ne megapixelhuszárkodjon senki, egy 5c is szebb képeket csinál a 8 mpxes kamerájával mint a saját telefonom a 13massal.

De én 2 év Apple meló után Huawei-t vettem, ami kb. ugyanazt tudja mint a 6+, harmadába került, full fémházas remekül néz ki, 2x addig bírja az akksi mint a 6+ és soha semmi bajom nem volt vele a 9 hónap alatt (kitkat fut rajta egyelőre nem frissítem). Csak a kamera jobb az ájfonon, amit cégesként mellette használtam.
Nem beszélve a tartozékos-kiegészítős lehúzásokról.

Szóval szép meg jaó az ájfon, csak nem nekem, kösz. A részvények 4%-ot azóta mióta a 7s-t bejelentették, ilyen az elmúlt 5 év egyik bemutatója után sem történt....a hype faktor fakul, de szerintem nyilván irreális elvárás azt gondolni hogy az Apple majd örökké a régi ütemben fog nőni, nyilván jól fog fogyni ez is.

Ha 10 éve Apple részvényt vettél volna egy iPhone árából teló helyett, ma 4 iPhone-t vehetnél a részvényedből. Tehát befektetői oldlról nagyon sikeres volt az Apple, de nagyon össze kell magukat szedni ha a köv. 10 évben is ilyen eredményeket akarnak.

dunántúli gyerek 2016.09.09. 23:46:30

@alkatraz: Ráadásul az Apple a lightning csatlakozos gyari füles melle ad neked egy átalakítót is jack-hez. Ha nem tetszik ez az irány, akkor van millió márka amik biztosan megfelelnek számodra,

- bizony így is fog tenni sok ex iphonos.

Adnak jack - átalakítót a 800-900 eurós mobilhoz? Lefosom a bokám. Persze ha Apple módra akarod használni akkor vedd meg az earpodot még 150 euróért...:( Az ár-érték arány eddig sem volt erőssége a márkának de ehhez azért pofa kell.

Abban egyetértek hogy nyilván az Apple sokat tett le a wireless megoldások felé, és az a jövő. Csak mindenki más megoldja ezt harmadáron.

valakitalánvagyok 2016.09.09. 23:58:37

Kinek mi, nekem pl iphone, mert az kommunikál a gépemmel, mert azon nem kell folyton casht törölni. mert nem kell nyomoznom, hogy éppen hova tölti a képeket, mert nem kell hackerkednem, hanem teszi a dolgát.

morph on deer 2016.09.10. 00:18:34

Az ár vs belepakolt hardware arány többnyire igaz, mert van olyan telefon, amelyik ezt tudja jobban, van amelyik azt, sőt!
Ami - szerintem - számít, hogy egy iPhone mint komplett eszköz, milyen.
Ugyancsak szerintem, az operációs rendszer és a hardware együtt hogyan működik.
Ráadásul, ha én egyszerűen csak használni akarom, nem alakítgatni és változtatgatni az összes paramétert - mert ez a rész egyáltalán nem érdekel, például, - akkor bizony az iOS+iPhone párosítás nekem messze jobb használói élményt ad, mint bármelyik androidos változat.
Még akkor is, ha van szebb, jobb, erősebb, stb. telefon.
Egyszerűen működik, mindig, mindenféle szituációban, anélkül, hogy állítgatni kéne bármit. Ráadásul sokkal egyszerűbben, mint bármelyik másik OS.
És inkább megfizetem a "felárat", mert szerintem érdemes.
Ja, igen, még mielőtt a felvágásról lenne szó: tokban tartom, szóval csak én tudom, milyen telefont használok...
(Mellesleg 6S plust, pssszt!)

Larry Silverstein 2016.09.10. 00:21:02

@valakitalánvagyok: Jó neked a Droidok mindennel kommunikálnak nem csak a te gépeddel. De legalább drága volt..:) A gép is.

valakitalánvagyok 2016.09.10. 00:31:59

@Larry Silverstein: Erre írtam, hogy kinek mi. Nekem ez a kombó térül meg gyorsabban.

Fika Matyi · http://applefika.blog.hu/ 2016.09.10. 00:40:23

Kedves posztoló. Nem tudsz te semmit!
Az Apple mindig az első aki a korábban már látott újításokat használhatóvá teszi.
Most is ez történik. Hiába volt, hogy korábban elhagyták a jack csatlakozót, az Apple megoldása lesz az, ami igazán használható lesz!!!444!!!
:D

Fika Matyi · http://applefika.blog.hu/ 2016.09.10. 00:44:58

@valakitalánvagyok: "mert nem kell nyomoznom, hogy éppen hova tölti a képeket"
Ha a kacsa nem tud úszni, akkor nem a víz a hülye...

Fika Matyi · http://applefika.blog.hu/ 2016.09.10. 00:46:08

Ja, és hogy is van az, hogy az Apple cuccok nem lassulnak be? :D

igazi hős 2016.09.10. 01:06:10

@alkatraz: "nem az Apple volt az első, hanem " a Nokia, az okostelefonok között pedig a HTC.
"az applenek régi irányelve, hogy mindent vezeték-nélkül oldjunk meg" Ezért adnak egy kábelt, amivel a normál fülesedet rádughatod a telefonra. Logikus.
Hát annyira régi vagy annyira komolyan vett irányelv nem lehet. BT 3.0 óta mindenre elég a sávszélesség, ha az Apple akarta volna, bármikor csomagolhatott volna egy rendes BT-s fülest a dobozba. 200 $-ért nagyon jó fülesek vannak, megkockáztatom, hogy olyan minőségű BT-os, amit az iPhone dobozában van max 50$ lenne ebben a nagyságrendben. Persze, úgy elveszne a haszon negyede...

igazi hős 2016.09.10. 01:14:45

@dunántúli gyerek: "A kamerák máig az ájfonokban a legjobbak" Mármint a telefonok között, ami kb. annyi, mint féllábúak között a leggyorsabban futni. Egy 10 éves DSLR szintjét nem hozza semelyik telefon. Sőt az almás gépek kimondottan rosszak, a képek jól néznek ki, de nem hasonlítanak az eredetire, túl sok bennük a szoftver, amivel a gyenge hardvert "pótolják". (Nem feltétlenül az Apple hibája, erre van igény, a Samsung is egyre élénkebb színű képernyőkkel jött ki, a piac igazolta, hogy ez kell a népnek.)

dunántúli gyerek 2016.09.10. 01:31:36

@igazi hős: nyilván telefont telefonhoz

Nekem nagyon tetszenek a képek és a videók is az iPhone5c-ről, más nincs most a családban, mióta nem az Apple-nél dolgozom. Jobbakat csinál, mint a nagyobb felbontású újabb magasabb kategóriás Huawei-em. De amúgy mindenben jobb a telóm mint a 6+ ami cégesként járt nálam.

sztyopka 2016.09.10. 01:53:25

eddig is dühöngtem a többezres töltőkábel folyamatos cseréjén. eszem ágában se lesz kifizetni x kilót egy hülye fülesért. ez volt az utolsó szög. visszatérek a winre, ha lesz még.

Willkommenskultur 2016.09.10. 03:00:02

Airpod 60.000,- gratula Apple....:) www.apple.com/hu/shop/product/MMEF2ZM/A/airpods

Ennyiből jobb telefont lehet venni mint az iPhone6s.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 03:11:56

@Willkommenskultur: Ezen nincs semmi ami összekötné a 2 fülest mint a 3rd party blútyúk füleseken. Vagyis ha estefelé a parkban futkosok és kiesik a fülemből akkor keresgélhetem az avarban?

Vagy ennyiért van benne GPS? Vagy világít a sötétben? FindMyAirPod megtalálja a mühóddal?

daniel.g 2016.09.10. 03:42:32

Halló, halló!? USB fülhallgató?!

polgári kór 2016.09.10. 04:12:22

Miért AirPod? Miért nem EarPod? Azt már levédették az Apple előtt?

De ciki.

nyelv-ész 2016.09.10. 07:53:35

Az Apple és az iOS megértéséhez érdemes tudni, hogy az iPad/iPhone előtt az USA piacán a Palm volt a piacvezető kütyügyártó. Aki ismerte az akkori Palm (Treo) gépeket, az tudja, hogy az iOS szögre ugyanazt a felületet és működést másolta le az iPhone/iPad-eken. És igen, a Palm nagyon jó volt, és nagyon jól működött, tehát ne jöjjön senki azzal, hogy az iPhone volt az első, ami tényleg működött is. Mert nem igaz.

Donor 2016.09.10. 08:01:46

@valakitalánvagyok: Ezért van nekem Nokia Lumiám :D azt csak használni kell, működik és jó, annak ellenére hogy 2éve már nem is gyártják, felhajtottam egy elfekvő darabot, mert az alternatíváktól herótom van. Nem, nem a készülékekkel van gond. Valójában a fejlettség már eljutott arra a pontra, hogy bármilyen op.rendszerrel kivalló és kb. ugyan azt a szolgáltatást kapod, a parasztvakításokat leszámítva. Viszont mind az Apple, mind a Google üzletpolitikája aljas, csak máshogy. Ezért nem vagyok hajlandó egyiket sem igénybe venni. Sajnos az MS is ezekbe az irányokba indult el, pár év hibernáció után, szóval nem tudom mi lesz a következő telóm, de hogy a szabványtalan csatlakozóival nem Apple az biztos.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 08:18:24

@nyelv-ész: Ki nem szarja le mi volt az első? Henry Ford se volt első, meg Bill Gates se meg Zuckerberg se.

Teszem hozzá nincs apple fonom és nem is lesz.

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2016.09.10. 08:47:41

Mindenki úgy beszél, mintha a 7-es megjelenésével a régebbi modellekről is hipp-hopp eltűnt volna a jack aljzat..

Én most váltottam 6-7 év android után egy SE-re, és semmit sem bántam meg. Amire szükségem van (fotó, audio kezelés) fényévekkel jobb az apple, mint az eddigi flagship androidos telefonjaim. Viszont iCloud helyett GDrive van, Maps helyett GoogleMaps, és egy rakat Google app, mivel abban alakítottam ki a magam kis rendszerét. És ez így jó, és tökéletesen használható. ÉS ami a legjobb: nem hiányzik az 5 col-s kijelző, tökéletesen elég a 4.

Nem kell mindig a legújabb, azt kell venni, ami az igényeinket kielégíti.

Rolph Meyer 2016.09.10. 08:51:14

Super az iphone7! ..... Segitsetek mar, hogyan tudom zene hallgatás közben tölteni ?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 08:52:00

@petrot: fotókezelésre 4 colos kijelző

el is hittük, különben

dunántúli gyerek 2016.09.10. 08:52:40

@Rolph Meyer: hát vezeték nélkül, ja nem

muhahaahaahaahahahaaha

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2016.09.10. 08:58:57

@dunántúli gyerek: fotó készítés és zenész alkalmazások. Értelemszerűen nem fotosopolok 4 colon. De rosszul fogalmaztam így jogosan trollkodható.

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2016.09.10. 08:59:46

Hozzáteszem rendes fotózásra én is DSLR-t használok. De mobilos fotóra tényleg jobb az iphone, mint az eddigi droidjaim.

fda 2016.09.10. 08:59:53

@alkatraz: : "az iMac G3 volt az első USB-s gép, és az első floppy nelkul. A powerbook volt az első gép wifivel. A 2008-as MacBook air az első gép optikai meghajtó nelkul. "

Első?

Nekem a fenti példáidnál legalább 3-4 évvel korábban nem volt a gépemben floppy, majd optikai meghajtó. Na és? Ez akkora újítás, hogy pl. egy minimális méretűre tervezett notebookból kihagyjuk, ami nem nélkülözhetetlen bele?

Lehet, hogy egyszer tényleg megszűnik majd a 3.5 jack is, egyelőre kihagyni hülyeség. Különösen a hangminőség indokával. Na igen, a buszon 1 centis műanyag fülhallgatón zenét hallgatni épp az a helyzet, ahol a jackdugós megoldás már tarthatatlan a felhasználó hangminőség-ügyi elvárásai miatt...

Tőlem az vesz iphone-t egy bivalyerős számítógép áráért, vagy egy hasonló tudású másik telefon duplájáért, aki akar. Pörgeti a gazdaságot.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 09:07:10

@petrot: Arra tényleg jobb. Minden másban meg szarabb. Az SE viszont legalább még egy bitumenből fröccsöntött vacak is, egy Droid flagship áráért.

A kocsikihangosítókkal már müködik a telefonálás? Mert a megjelenés után a második szoftverfrissítésig szinte senkinek nem ment a telefonhívás khangosítás, aki SE-t vett, tökmind1 milyen fajta autóban.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 09:10:38

@fda: Mondjuk árkérdésben ne gondolkozz magyar fejjel, nyugaton a kutyát nem érdekli egy telefon ára. Nem 2-3 napot dolgozik érte mint a Droidért hanem 1 hetet. Na bumm. Persze utána vehet Macet is ha nem akar rosszat álmodni az iTunes-Windows 10 összesyncelésétől..:)

petrot · https://www.facebook.com/tamas.petro.official 2016.09.10. 09:14:34

@dunántúli gyerek: fogalmam sincs, nem használok kihangosítót. Ahogy mondtam: az igényeimnek ez most a legjobb telefon. A tiédnek meg más. Ennyi :)

fda 2016.09.10. 09:41:53

@dunántúli gyerek: Tudom, kolbászból van, de ha az ár nem számítana, akkor nem hasonlítgatnák ott is állandóan egymáshoz, illetve nem 99 lenne mindennek a vége.

Azt még tegyük hozzá, hogy az említett droidon és windows 10-en kívül vannak más, jól használható lehetőségek is, ha az ember dolgozni akar, nem csak kínlódni.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 09:51:00

@fda: Nem kolbászból van, hanem 599 dollár az USAban az iPhone7 kezdőára. Ez kevesebb mint 1 heti kereset, Mo-n 40.000 forintnak felelne meg az átlagfizu arányában. Van ott is olcsóbb teló de ott nem az a menő (USA) ha iPhonod + Maced van, hanem az a fura ha nem az van, abszolút néptelefon mindenkinek az van.

De az új iPhone nálunk inkább 899 dollár, így még jobban megéri. Annak akinek. Főleg hogy most már +150 dollár a füles is hozzá ami eddig ingyér volt.

egyszoban 2016.09.10. 09:51:43

@nyelv-ész: "Az Apple és az iOS megértéséhez érdemes tudni, hogy az iPad/iPhone előtt az USA piacán a Palm volt a piacvezető kütyügyártó. Aki ismerte az akkori Palm (Treo) gépeket, az tudja, hogy az iOS szögre ugyanazt a felületet és működést másolta le az iPhone/iPad-eken. És igen, a Palm nagyon jó volt, és nagyon jól működött, tehát ne jöjjön senki azzal, hogy az iPhone volt az első, ami tényleg működött is. Mert nem igaz."

Jóvan. Szögre: images.appleinsider.com/palm-treo-compare-review.png

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 09:52:38

Szereny velemenyem az, es elorebocsatom, hogy senkire nem akarom raeroltetni, hogy egyreszt mindenki vegyen azt, amit akar, masreszt a jack hianya ugyanugy el fog terjedni az androidos vilagban is, mint a 2.5d uveg, a hatlap kialakitasa, a flash kiolese. Nem azt mondom, hogy ezeket mind az Apple talalta ki, de nagy szerepuk volt minden ilyen ujitas elterjeszteseben, ide sorolnam az ujjlenyomat-olvasot is. Es ha annyira szar lesz pl a jackmentes telefon, tuti nem fog elterjedni, alma logo ide vagy oda.
Masik: nem ertem a toltokabelek fikazasat. En 2009 ota vegigmentem a kovetkezo telefonokon es tableteken: 3g, 3gs, 4, 4s, 5s, 6, SE, ipad 1, mini 2, air 2. Soha semelyiknel nem kellett kabelt cserelnem, nem tort meg, nem volt baja. Biztos, hogy tenyleg mindig a kabelek szarok, nem a hasznalat modja gaz?
Amugy a szabvanyokrol annyit, hogy mit is terjeszt eppen el az androidos vilag? Usb type c? Micro usb-vel mi lesz?

El kell fogadni, hogy semmilyen gyarto sem erted, neked dolgozik, hanem a profitert. Ki igy, ki ugy, de uj telefont akar neked eladni. Csak mondjuk a samsung szoftvert nem frissit egy ido utan.

Willkommenskultur 2016.09.10. 10:01:01

@A sportág nagy és színes egyénisége: Majd eltünik a Droidon a jack, csakhogy a Droidon megoldották Jackkel együtt is hogy vízálló legyen, kicsit az iPhone7 előtt....

Ja és nem kerül 60.000 forintba a blútyúk füldugó hozzá, hanem annyi a TELEFON. Érted?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 10:11:15

@A sportág nagy és színes egyénisége: Jó cucc az ájfon különben, csak nem annyira hogy 250%-ot fizessek érte pluszba.

130%ért jöhet, ha tesznek bele rendes akksit és Androdot futtat majd. Addig kinyalhatják.

Etniez 2016.09.10. 10:29:01

@dunántúli gyerek: Ha tudnátok, hány utcaseprő kezében láttam már I6+-t Londonban :D

Mr. Heisenberg 2016.09.10. 10:38:10

A legszebb, amikor az iphone-t egy Z brand kínai droiddal hasonlítják össze (cash törlés, ilyesmi). Egy fele, harmadannyiba kerülő Honor/Huaweivel kellene összehasonlítani, vagy valamilyen A brand kínaival.

Na mindegy, legyen bármilyen márka én már nem vennék single sim készüléket ,csak dual simet. Nem szeretem a függőséget :-)

Még annyit csak, hogy a droidot nem a Google találta ki, csak meglátta a lehetőséget, és élt az eladási ajánlattal. Miután a Samsung kiröhögte a fejlesztő-csapatot :-))))

hujegyerek 2016.09.10. 10:39:56

Jövőre elhagyják a lightning csatlakozót, kitalálnak mást. Aztán adnak átalakítót a lightninghoz, arra dugod majd az átalakítót a jackhez, ha nem a legújabb – akár 4 órán át sem lemerülő !!!!!!!!!!! – legújabb 300 dolcsis fülhallgatón akarod hallgatni a cuccost. Mingyárt magam alá szarok.

zsoci 2016.09.10. 10:43:02

Nem értem miért kell ennyire ráizgulni a jackra. Én az elmúlt jópár évben ha 3 alkalommal használtam sokat mondok.
Sok a helyigénye, és nem lehet rendesen vizállóra megcsinálni. Ha meg nagyon akarod, ott az átalakító. Igen az Apple saját zárt szabványokat alkalmaz, de pont ezért működik. Szép, hogy szabványos a microUSB, csak épp fél év után kh-s. Szép hogy nyilt az android, de ennek örömére folyton lefagy, kilép, meg amit akarsz. Én megpróbáltam, és gyorsan megszabadultam tőle. Ha meg nem venné valaki észre, az Android is pont ugyanannyira eröltet rád valamit (sőt!) csak épp az a Google.

Hogy drága-e? nem hiszem, szerintem pont ugyannnyi, mint egy csúcs Samsung. Ha meg normélis szolgláltatónal veszed, normális előfizetéssel, gyakorlatilag 0 ft.

nyelv-ész 2016.09.10. 10:50:29

@egyszoban: Funkcionális analfabétának tetszik lenni? Nem azt írtam, hogy egyformák, hanem hogy a kezelőfelület működése egyforma. A Palm is csak egy nagy halom ikon, nincs multitasking, nincs vissza meg kilép gomb, hanem csak a Home képernyőre tudsz visszalépni, és a progi ott marad a háttérben, letárolva a pillanatnyi állapota. Ha megint ráböksz a progi ikonjára, akkor nagy eséllyel ugyanoda jutsz vissza. Ezt másolta az Apple, de a gyorsgombokat, amik a Palm-on voltak, azokat lehagyta róla, hogy még rontson egy kicsit az ergonómián.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 10:51:26

@zsoci: 'Sok a helyigénye, és nem lehet rendesen vizállóra megcsinálni. '

Érdekes, hogy akkor a jack-es csúcs Samsungok hogyhogy 2 m-ig vízállóak 1 éve, a most bemutatott iPhone meg jack nélkül 30 cm-ig és adott ideig. Hmm.

Na nem mintha a vízállóság úgy általában fontos fícsör lenne, mert a nem vízálló noname 30ezer forintos kínai se ázik be ha előveszed egy kis esőben, meg a vízálló telók sem alkalmasak búvárkodásra.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 10:52:38

@zsoci: 'Ha meg normélis szolgláltatónal veszed, normális előfizetéssel, gyakorlatilag 0 ft.'

Ja havi 20-25, 2 évre. Végül is fél milla az semmi.

nyelv-ész 2016.09.10. 10:52:43

@zsoci: Kb. 5 éve volt utoljára olyan androidos telóm, ami lefagyott. Most egy 2 éves LG-m van, és nem kh-s egyik csatlakozója sem. Szóval azért, mert te belenyúltál a tuttiba, még ne általánosíts.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2016.09.10. 11:08:48

Ez vallás, mindkét oldalról. Nekem csak két bajom van vez. nélküli megoldással. 1. Egy újabb elektroszmog növelő cucc, 2. A BT miért nem volt elég jó? Ettőll függetlenül pár év és az összes ilyen mobil cuccról eltünnek a csatik. Se USB, se jack nem lesz. Pont. Akár jó ez nekünk valójában, akár nem.
Egyébként aki nem akar hálózatokon matatni, műholdakat vezérelni, csak telefonálni, levelezni, netezni, csetelni, pl. a feleségem, annak akár egy szifon is tök jó, biztonságosabb mint egy droid és még tetszik is neki. Szerintem bolondbiztosabbak a szifonok. Minden másra ott vannak az droidos telók.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 11:11:33

@Csák Morritz AKA Alibiman: Mi az hogy biztonságosabb? Asszonyodnak bonyolultabb a Chrome-ot megnyitni mint a Safarit?

StanLee · https://newsroll.net 2016.09.10. 11:12:12

Azert szerintem nyugaton sem engedhetik meg maguknak a csaladok az iphone cseret evente. Itt Nemetorszagban a 5,5"-os 7-es ara 32 Gbyte-tal 899 euro. Ez pontosan a havi atlagber fele. De mi pl. Munchen mellett ennyiert lakunk egy honapig a lakasban, amit berlunk. Ha annyira olcso lenne, mint ahogyan azt sokan gondoljak, biztosan tobb fogyna belole, de sajnos itt is draga az iphone.

Amugy azt nem szabad figyelmen kivul hagyni, hogy az iphone kameraja a telefonos mezonyben tenyleg a legjobb, ill. az ujjlenyomat olvasasban is szuperek. De ha ez a ket dolog kevesbe fontos, akkor egy olcsobb telefonnal is elkaristolhat az ember.

Willkommenskultur 2016.09.10. 11:21:28

@StanLee: Na nee. 3300 vagy mennyi a bruttó átlagbér, abbó annyira kevés marad?

Egyébként az USAban a legolcsóbb az iPhone, és konkrétan tudom hogy van olyan csomag ahol fizetsz havi 35 pénzt és minden évben megkapod a legújabbat. És abban már némi szolgáltatás is van.
Amit meg egy évet használtál, azt meg az Apple eladja vmi szerencsétlen országban újnak, vagy valaki megkapja a garanciában cserélt telefonja helyett (ez nem kamu, MO-n sem új telót ad az Apple ha csere van, hanem 'refurbished'-et)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2016.09.10. 11:30:38

@dunántúli gyerek: Ez nem ilyen 1szerü. Szerintem kevésbé tud egy szifonon eltévedni ott esetleg egy rossz mozdulattal kárt okozni, belezavarodni, stb. A több rétegű tudás / szolgáltatás bonyolultabb eszközt tud eredményezni. A júzerek zömének egyszerűbb, letisztultabb cuccok kellenek. Most droidja van, de lehet, hogy karácsonyra veszek neki egy szifont. Mert jön a másik faktor is, hogy X ba rátnőjének az van, neki is az kell. Ha ez kell ahhoz, hogy örüljön, hát legyen. + bonusz, már tudom jövő karácsonyi ajándékát is, veszek neki egy mekbukot. Nem kell velem kompatibilisnak lennie. Nekem évek óta mindig a flagship droid telóm van, de én müszaki ember vagyok, technokrata vagyok, sok mindenre használom. Amúgy meg a már korábban vázolt napi dolgokra pont jó lehet egy szifon. Ezt azért csak be kéne látni a droid vallásúaknak.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 11:37:16

@Csák Morritz AKA Alibiman: 'Mert jön a másik faktor is, hogy X ba rátnőjének az van, neki is az kell. Ha ez kell ahhoz, hogy örüljön, hát legyen. '

Hát ez ellen nincsenek érvek, az tuti. Nincs is ezzel baj.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2016.09.10. 11:40:00

Az Apple semmi mást nem tett, mint a japánok a 2. világháború után és mostanában a kínaiak. Összeügyeskedték a világ számos részéről a fejlesztéseket és egybe kovácsolták. Így az ő termékük lehet a legjobb egy darabig. Az Apple termékekben semmi eredeti sincs.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 11:45:22

@vilagnezet.blog.hu: Szerintem egy sikeres cég nem eredeti akar lenni, hanem pénzes.

Se Henry Ford se Bill Gates se Cukorberg nem talált fel semmit. De aki feltalálta amit ők elterjesztettek azoknak a kutya se tudja a nevét.

chocco channel 2016.09.10. 12:05:15

Anno volt Samsungom, HTC-m, Nokia, Motorola es mindegyikkel volt valami gond, leginkabb az, h lefagyott. Ugyhogy azota Iphone-os vagyok es mindenbol EOS van (Ipad, Macbook).
Az Android jo es lenyegesen tobbet tud, de en pont az a felhasznalo vagyok aki nem tolt zenet, nem jatszik rajta, nem akar boviteni, nem akar letolteni millio appot.

Az Iphone-nal (illetve Pad, Macbook) nem kell virusirto es nincs bennem a szokasos para, h jeeezus kattintsak vagy ne. Ettol fuggetlenul az uj Iphone7-et kihagyom, jelenleg Iphone 6 van es ugradelek Iphone 6 plus ra.

Az andorid azoknak jo es hasznos akik a telefonalason es feszbukon kivul is hasznaljak a telefonjukat. Az enyemen az appok: Facebbok, Messenger, Snapchat, Linkedin,Photogrid, Tubidy es Pinterest es Prisma. Enny. Ehhez nem kell nagytudasu telo, tehat nekem nem erdemes Androidot venni mert az opciok tizedet sem hasznalom ki.

fakocsi 2016.09.10. 12:06:20

@dunántúli gyerek: Te sem jartal meg az usaban tul sokat, csak van egy elkepzelesed milyen csodalatos lehet ott a vilag, mert eleg ha 1 hetet dolgozol es hopp mar 3 iphone van a zsebedben. Amit elfelejtesz, igen lehet hogy keresel havi 3300$-t de abbol elmegy 1000$ a kajara, es 1500$ a lakhatasodra, a tobbibol meg vehetsz uzemanyagot, fizetheted a kocsid torlesztoreszleteit, vehetsz cipot ami fontosabb mint a telefon, es meg arrol nem is beszeltunk hogy a nagy imadott USA-ban nem igazan van TB, tehat ha megfazol, akkor bizony fizess, vagy az orvosnak, vagy a temetkezesi vallakozonak.Ha marad valami esetleg akkor abbol meg vehetsz kokaint hogy elfogadd az a retkes kerites ott is deszkabol van :D

Mar korbe jartam a vilagot, most eppen izlandon tengetjuk a napjainkat, de amikor Ujzelandon kerestem 4000$-t havonta (netto, mielott meg valaki nekialna okoskodni) akkor sem ereztem, hogy hetente uj telefont kene vennem, mert mondjuk volna ra penzem. Abbol a 4000$-bol sikerult ugy 1000$-t felretenni, pedig nem eltunk nagy labon, hanem akcios cuccokat vasaroltunk. Naponta mintegy 25-40$ kozott ment el kajara. Szamold ki a telepi matekoddal.

Veetee 2016.09.10. 12:14:29

@zsoci: Annál nagyobb árverést még nem nagyon találtak ki, mint szolgáltatónál kva drága előfizetés mellé 0 Ft-ért adni a telefont.

2016.09.10. 12:24:43

Több dologban nem értek egyet, a flash az egy ótvar gány cucc volt amint más is említette, örülök, hogy meghalt, a silverlighttal együtt.

Én mostanában erősen gondolkodtam egy iphone 6s beszerzésén, főleg az árcsökkenéssel, viszont amikor megtudtam mekkora az akuja majdnem dobtam egy hátast. Ezért szoktak az iphoneosok délután futkorászni, hogy kinek van egy töltője. És ráadásul... micro usb nem jó... a google map dologról nem tudtam, az már csak ráadás. Ezek akkora hátrányok, nem is értem. Nálam ezzel megint kizárva az apple.

Régebben a custom rom miatt nem választottam, de manapság már a használhatóság, kényelem, featureok miatt esik ki. Ha nem változtatnak, jó nagyot fog bukni a cég, már csak a reklámszöveg viszi előre meg a tehetetlenségi erő.

StanLee · https://newsroll.net 2016.09.10. 12:25:48

@Willkommenskultur: Igen, 183x euro kerul az ember zsebebe az atlagfizetesbol. A nemet brutto atlagfizetes kereken 35000 euro/ev.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.09.10. 12:34:10

Micsoda kia fürdőskurvás picsogós írás :)

Etniez 2016.09.10. 12:38:30

@zsoci: "Én az elmúlt jópár évben ha 3 alkalommal használtam sokat mondok. "

Konkrétan kit érdekel? Én szinte minden nap használom, mert telefonálni is kényelmesebb egy fejhallgatóval, mint kézben fogni a telefont.
Nem a te vagy az én szokásom dönti el a kérdést, hanem a piac.

Etniez 2016.09.10. 12:42:00

@zsoci: "Szép hogy nyilt az android, de ennek örömére folyton lefagy, kilép, meg amit akarsz."

Nekem is folyton. 10 éve van droidom és már legalább ötször lefagyott. De az is lehet, hogy hatszor, sőt, idén is már egyszer. Kilépés is volt már tíz év alatt, legalább hússzor.

Az elején komolyan vettelek, de látszik hogy gőzöd sincs igazból a telefonokról.
Tesóm nagy Apple fan, meg macbook meg minden.
De azért ő is elismerte, hogy néha az Iphone is lefagy, megakad, kilép. Attól még szereti. De nem hazudozik úgy, mint te.

Gekko 2016.09.10. 12:45:14

@alkatraz: Khm, esetleg tölteni nem lehetne vezeték nélkül? A DAC meg nettó faszság, erről szólt a poszt, hogy minden szar indokot benyeltek. DAC az egy elektronikai alkatrész, amelyik a digitális jelet analóggá konvertálja. Simán bele lehet tenni a telóba, sőt, sokkal jobb helye van ott, mint a fülesben. UI, in-earba soha nem fogsz jót tenni, mivel az analóg technológia fizikai korlátait nem lehet megugrani. Almán halgass pop / techno zenét, az arra van. De ideológiát ne gyárts már mögé.

Etniez 2016.09.10. 12:46:13

@Csák Morritz AKA Alibiman: Csak néha a korlátok kicsinek bizonyulnak.
Utaztunk repülőn feleségemmel, hallgattam a Padlás c. musicalt mp3 formátumban. Feleségem mondta, hogy ő is szívesen hallgatná, de nincs fent a telóján.
Nos, bekapcsoltuk a bluetooth-ot és átküldtem neki a fájlokat pikk-pakk.
Ezt csináld meg Iphone-al....

Etniez 2016.09.10. 12:50:04

@vuvuzela importőr: Nem baj, a hívők megmondják, hogy az úgy jó. Tegnap jöttem haza nyaralásból, vittünk két tabletet, 6 telefont és egy action cam-et.
És egy töltőt, pedig 5 márkából vittünk eszközöket.

Ferenc Cserepkei 2016.09.10. 13:26:32

skacok,
az applenek vannak szép pillanataik, az amikor elkezdenek valami. MAC: steve jobs dogozott hosszú ideig nyomdában így kidolgozta a dtp képes pct - machintosh. Az USA szektor nyüglődött a CDMA-val és megváltásként várt az iridiumra - Jobs látta hogy az európai GSM (elég) jó. összenövesztette a telefont a newton pda-val meg a 2000 elején népszerű digitális walkmannel (ipod) -> iphone. ezek után néhány csicsa iphobe 3G, 4, 5. itt jelenik meg a hüvelykujj jelszó igaz kezdetlegesen. Amit Almáék rosszul látnak: az ötleteik zseniálisak de aztán leülnek mint nyuszi a fűben és röhögnek a konkurencián. A konkurencia meg szépen meghaladja őket mindenben. Ekkor elkezdenek sértett kisfiúként viselkedni. El kéne oda jutni hogy ez a szegmens a folytonos változásról szól a parasztvakítás nem elég. Az iphone mellett 1 érv maradt 3 év support: átlagos android 16 hónap után kuka - eddig jár utána frissítés. Ami után megszűnik a support 2- hónap után használhatatlanná válik. Én meg az a fajta ember vagyok aki nem úgy cserél telefont mint az asszony intim betétet

datam 2016.09.10. 14:45:35

@zsoci: pontosan ugyanannyi a helyigénye a jack dugasznak, kint akármi másnak. Nem is értem ezt a felvetést. És amúgy, vízálló is. Z5-öm van jelenleg, elég sokszor járja a medencéket, mert a csimótát videózom a strandon, hogy vidámkodik a víz felett és alatt. Semmiféle beázási, párásodási, ilyesmi problémám nincs,ráadásul az összes csatlakozó szabadon van, nincs rajta kisablak, meg retesz, meg semmi. Az asszony iphoneja már harmadjára ázott be, mindháromszor nagyjából 3 centire a felszíntől. Én vidáman küldöm a nagyszülők telefonjára bluetoothon a képeket a törpéről, mire átmegy nyolc kép, ő (zasszony) addigra be is fejezi a csatolmány illesztését az e-mailbe. De nem is ez a lényeg. Megcsinálták pl. a biometrikus azonosítót, rmek dolog, leültek a babérra és nevettek. És amíg ők nevettek, addig a Sony tízszeresére gyorsította a felismerést, a Samsung összehozta a retina scannert. Az almások nevetési kedve meg abbamaradt. Amit most beleraktak a 7-be, a dupla kamerát, a Samsung előtte nagyjából 6éve, sőt az ő készülékük szemüveg nélküli 3d képet virított. Azóta sem.fejlesztik, mert nem igazán volt értelme a 3d fénykéoezésnek, és ilyen kis méretben a képalkotásna. Eleinte valóban sok újdonságot hoztak évről évre, de mostmár inkább futnak a többiek után.

datam 2016.09.10. 15:02:56

@zsoci: én minden nap használom a fülest. Melóba menet, meló közben ha kocsikázok, azzal telefonálok, mert mire összepárosítom a rádióval a telefont, egy örökkévalóság(iphonet nem is kezel a rádió), majd hazafelé is azon hallgatom a muzsikát. Az én esetemben nem igazán bírná ki egy BT füles sem. Ha megvenném a hetest, akkor második napon kapnék agyfaszt, mert az átalakító tuti elhagyódna/otthonmaradna/kocsiban/irodában vigyorogna. Ja, és olyan fülest lehet kapni 3000-4000 Forint között, igaz akcióban, hogy azon légy fingását kihallom, ami az aktuális szám felvétele közben a stúdióban keringett. Mondjuk a Sony zenelejátszója legendásan jó minden készülék körében, az LG-t biztosan veri, minőségben és UIban is, a többit nem igazán próbálgattam.

gabborka 2016.09.10. 15:33:01

@fakocsi: 1000 dollár kajára az USA-ban? 1000??? Mármint EZER dollár? :D lol. Esetleg San Franciscoban, ha minden nap étteremben eszel. Amúgy meg államonként változik a lakhatás/kajálás költsége is, egyszerűen nincs olyan, hogy "az" USA. Ezt el kéne már felejteni. És akármennyire is a fogadhoz verted a garast, attól még tény marad, hogy Amerikában az utolsó haddnemondjam kiknek is iphone van a kezében, és teljesen mást jelent ott, mint itthon. A szolgáltatás is, meg az ára is. Ott belefér és alap, itthon enyhe urizálás.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 15:54:38

@chocco channel: 'Ugyhogy azota Iphone-os vagyok es mindenbol EOS van (Ipad, Macbook).'

Az kemény. Hogy ment fel az EOS (LoL) a Mac-re?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 15:58:59

@StanLee: Kevés. Annyiért itthon az ágyból nem kelek ki.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 16:04:26

@Ferenc Cserepkei: 'Az iphone mellett 1 érv maradt 3 év support: átlagos android 16 hónap után kuka - eddig jár utána frissítés.'

Én még nem frissítettem KitKatről se, pedig már 3mal vagyunk előrébb. Akkor mmost dobjam ki? Még egy alkalmazás nem volt ami 4.4nél újabb Androidot akarna (már 7es is van). Másrészt se az Apple se a Droidos gyártók nem akarják hogy 3 évig használj egy telót.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 16:09:59

De az az egy érv ami az iPhone mellett maradt az nekem inkább a kamera, jók az ájfonok kamerái.

Úgyhogy nekem a megoldás Androit teló+kis fényképezőgép

Sdkfz251 2016.09.10. 16:51:43

Helló!

Miért az android?

A munka melletti nyúzáshoz, nekem jobban beválik egy olcsó szívós öszvér, mint egy drága versenyló. Az Android-ot munkaeszközként egyszerűen tovább tudom használni, mint az almát.

Sokat utazok az ország minden részébe ügyfelekhez. És sokszor se időm se lehetőségem sincs félnaponta töltögetni a kütyüket.

Egy átlagos ügyfélnél töltött nap során használt funkciók:

- GPS (Az ország minden részébe kell utaznom)
- Levelezés,
- DUAL SIM -Telefonálás
- Kézi számítógép (5'5 colon már használható bluetooth billentyűzettel+ touch paddal kiegészítve). Nem 100%-os laptop, de már használható. Munkaállomások között egyszerűbb rohangálni vele, mint laptoppal.
- Számítógép távoli irányítása
- Fényképező , hangrögzítő.
- OTG eszközök (kb minden usb-s eszközt lekezel, igen, külső vinyókat is, mezei billentyűzetet stb..)
- Minden partner gépével kompatibilis (win-es gépparkok dominanciája),
- USB-n csatlakoztatva másodlagos monitorként a nagy kijelzős telefon, a laptophoz, kiváló apróbb jegyzetelésekre, miközben a főképernyőn fut a szoftver. (10 colos tablettal pedig igazán kiváló két monitoros, mobil munkaállomás jön létre)
- Torrent, na jó, ezt általában WIFI-n használom csak.
- Este szállodai filmezés, akár egész sorozat évadokat is magammal tudok vinni, mindezt konvertálás nélkül
- Chrome Cast-tal kiegészítve kb minden szállodai TV-re, ki tudom dobni a tartalmakat
- VPN-nel kapcsolódva az otthoni vagy céges hálózathoz, még a fájljaimat is elérem, megnyitom, lejátszom stb.
- Felhasználói fiókok - Egy a privát életnek, egy a cégnek.

Igen, ezeket az IPhone is biztosan remekül tudja, sőt lehet, hogy jobban is.

Ami miatt mégis az Androidra szavazok.
- Üzemidő: Normál felhasználás mellett az irodában, 3-4 naponta kell tölteni. Aktív használat mellett is elég 2 naponta. 6400 mah az 6400 mah.
- ÁR/ÉRTÉK Ha 3 havonta veszek egy csúcs driveres, high-tech, nagy akkus, kínai androidot még mindig olcsóbban jövök ki, mintha évente új apple-t veszek.
- A levitézlett telefonokat, meg lazán hasznosítom a háztartásban mindenféle funkcióra. (Media center, TV/ Hi-fi okosító stb.)

Összességében: 5000 mah-os akkumulátor felett az érzés megfizethetetlen, amikor egy ügyfélnél töltött nap végén, amikor tényleg használtad a telefont, még el is kell gondolkozni azon, hogy egyáltalán szükséges-e tölteni a telefont a következő napra, mert annyi szufla maradt benne.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 17:00:14

@Sdkfz251: Az apple eldöntötte hogy fontosabb 0,1 mm-rel vékonyabbnak lenni a konkurrenciánál, mint hogy használni lehessen a telefont. mert az menő.

Akukapacitás mind1 mert úgyse melóra kell (a többségnek) hanem jampizni.

morph on deer 2016.09.10. 17:00:45

@Etniez:
Minek?
Ha csak hallgatni akarja, akkor megteheti egy AirPlay streammel is, anélkül, hogy bármit kéne küldeni.
Ha meg az a cél, akkor lehet, legalább egy tuucat különféle módon...
Szóval ez nem szempont.
Valami más?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 17:03:33

@morph on deer: Persze, iPhone és iPhone között nem lehet Airplay streamelni de ne zavarjon. Soha nem lehetett.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 17:07:19

@morph on deer:Ha meg az AirPlay Mirroringra-re gondolsz, ahhoz wifi is kell support.apple.com/en-us/HT204289

VadMacs 2016.09.10. 17:31:21

@Mr. Heisenberg:
A cash törlést miért nem írjátok le szépen, magyarul? Pénzmosás, b+... :)

morph on deer 2016.09.10. 17:46:20

Egyre biztosabb, hogy a kedves hozzászólók legtöbbjének valójában gőze nincs arról, hogy tulajdonképpen mit tud egy iPhone meg az iOS!

Példa például a "zasszony" küzdelme a fotóval mint csatolmánnyal!
Ha a kérdéses fotó egyáltalán látható, akkor a bal alsó sarokban levő ikont megérintve (az, amelyik egy négyszög egy felfelé mutató nyíllal, azaz a telefon-ból valahova) azonnal felbukkan a menűsor a kép alsó részén. Az első, azaz a legfelső lehetőség az AirDrop - akár WiFin akár Blue Tooth-on - aztán a lehetőség a küldésre üzenetként, SMS ként, e-mailben, vagy direkt a Facebookra, Twitterre, stb, vagy bármelyik appban nyítva, meg még további rengeteg lehetőség! Ráadásul, ha a küldést választjuk, akkor választhatunk méretet és minőséget is!
Mindezt egy, azaz egy érintéssel!
Ha netán az ikonok nem láthatóak, akkor csak rajta kell tartani az ujjunkat a képen, vagy/és kicsit megnyomni, máris feltűnik!

Szóval, lányok/fiúk, tudni kéne használni az eszközt, mielőtt fikázzuk.

Ugyanez vonatkozik az utazó üzletkötőre is!
Az akkuidőn túl, (én általában egy 10.5AH töltővel utazok, akkora mint a telefonom, két USB-vel, 3-4 töltésre elég egy iPadhoz és egy iPhone-hoz) ami olyan amilyen, attól függően, mit mire használok, de persze lehetne sokkal jobb!

A lényeg: ha valaki nem igazán ismeri az eszköz valódi képességeit és lehetőségeit, nem igazán van abban a helyzetben, hogy mérvadó véleményt mondjon.
A vélemény természetesen szabad, csak nem szabad/lehet komolyan venni.

További kellemes Apple-fikázást, egyébként :)

dunántúli gyerek 2016.09.10. 18:05:20

@morph on deer: Te beszész? Hogyan Airstreamelsz zenét egy Ájfonról egy másikra, buksi?

Most hagyjuk azt az apróságot hogy olyan nincs hogy Airstream.

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 19:14:07

@Willkommenskultur: értem, igazad van, második telefonnal én is egy ilyen összegbe kerülő huawei p8-at használok. A vízállósagrol én nem szóltam, azt hiszem, meg a magam részéről le is szarom, az órámat se viszem vízbe, hat meg a telefont :) arra gondolok, hogy tetszik vagy sem, ugyanígy el fog tűnni a jack más platformokon is, csak most lehet fikázni az Apple-t miatta, másodszorra senkinek sem fog feltűnni. A magam részéről nekem sem tetszik, mert az imádott klipsch fejhallgatom le nem cserélném. De annyit hozzátennék, hogy nem minden bt füles 60k, én a Tescóban vettem 8k-ért egy egész jót. Ajfonhoz :)

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 19:15:51

@Willkommenskultur: értem, igazad van, második telefonnal én is egy ilyen összegbe kerülő huawei p8-at használok. A vízállósagrol én nem szóltam, azt hiszem, meg a magam részéről le is szarom, az órámat se viszem vízbe, hat meg a telefont :) arra gondolok, hogy tetszik vagy sem, ugyanígy el fog tűnni a jack más platformokon is, csak most lehet fikázni az Apple-t miatta, másodszorra senkinek sem fog feltűnni. A magam részéről nekem sem tetszik, mert az imádott klipsch fejhallgatom le nem cserélném. De annyit hozzátennék, hogy nem minden bt füles 60k, én a Tescóban vettem 8k-ért egy egész jót. Ajfonhoz :)

Ja meg meg annyi, hogy a Samsung level bt füles az mennyibe is kerül?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 19:27:26

@A sportág nagy és színes egyénisége: Az iPhone7hez (nem)adott Apple Bt füles 60 ezer, amit tegnap bemutattak.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 19:28:42

@A sportág nagy és színes egyénisége: ez egy fos airpod, nem vmi komoly fülesre kell gondolnii, hanem olyanra mi úgy néz ki mintha a bucsuban lőttem volna

Etniez 2016.09.10. 19:29:56

@morph on deer: REPÜLŐN HOL STREAMELSZ? Úr Isten.....

Etniez 2016.09.10. 19:36:57

@A sportág nagy és színes egyénisége: Nem fog eltűnni a jack, mivel egy teljesen jó és hasznos aljzat. Semmi nem indokolja az elhagyását.

CoolKoon 2016.09.10. 19:43:07

@alkatraz: "Jack megszüntetése. Ad 1: nem az Apple volt az első, hanem a Leeco Le 2-es készülék, ami Kínában kifejezetten híres és vezeto márka." - De Nyugaton (így nálunk is) lényegében ismeretlen, ergo a nyugati piacokon nem ők az első.
"Ennek a dolognak az előnye , hogy képes a beépített DAC (audiochip) segítségével jobb hangzást biztosítani a felhasználó szamara." - Milyen beépített DAC csip?! Az eddig is volt, aztán mégse szóltak tőle jobban a fülesek. Amúgy meg szerintem rendkívül naiv vagy, ha azt hiszed, hogy az Apple a jobb hangzás miatt vezette be ezt a borzalmat. Az eddigi garázdálkodásukból kiindulva (gondoljunk csak arra, amikor a patkányaik egy upgrade után működésképtelenné tették az összes kínai töltőt) szinte biztosra vehető, hogy az egyetlen céljuk a szar túlárazott kiegészítőik birka felhasználókra való rásózása. A digitális kimenetet ugyanis SOKKAL kömnyebb úgy manipulálni (értsd: kódolni), hogy csak hivatalos fülhallgatók tudják dekódolni. Az analóggal ezt nem tehették meg, mert mire az iPhone megjelent, a 3,5 mm-es jackdugó már legalább 30 éve mindenki által használt szabvány volt. Ha viszont TÉNYLEG megpróbálnak ezzel az új szarral mindenki mást kizárni (aminek óriási az esélye), gyakorlatilag csak maguk alatt vágnák a fát. Elterjedni viszont nem terjedne el, ahogy a zárt töltőjük helyett is inkább az új USB szabványra fog ráállni mindenki.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 19:43:52

@Etniez: Szerintem az AirPlay mac és iphone jözött müxik csak, ráadásul wifi+bluetooth is kell hozzá eccerre. Hát qrvanagy truváj, tényleg. Mondjuk a neve jó.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 19:45:12

@Etniez: De, el fog tünni. A designtrend miatt fog kikopni. Amint olyan olcsók lesznek a lapos akksik hogy lehet szórni a népnek, a jack lesz a legvastagabb alkatrész az egész telón....

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 19:51:52

@dunántúli gyerek: vagom. En magam sem adnek erte egy petakot sem, peldaul a repulos hasznalat miatt sem, de ettol fuggetlenul kozel sem csak ennyi penzert van bt fules, leirhatom meg egyszer, en is vettem ilyet nyolcezerert, mindenkinek adott a lehetoseg. Hogy a masik vegerol kezdjem, egyaltalan nem az apple kezdte a hiperdraga bt fulesek arulasat, ott van peldaul a beats, de a nagy gyartok is verlazitoan draga wireless darabokat dobnak piacra, peldaul a bose. Akkor most miert pont az apple a fekete seggu?

dunántúli gyerek 2016.09.10. 19:59:06

@A sportág nagy és színes egyénisége: A Beats az Apple-é. De télleg vannak drága fülesek máshol is.

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 20:05:01

@dunántúli gyerek: upsz, jogos. Bar azelott is undoritoan tularazott volt, hogy megvettek volna :)

dunántúli gyerek 2016.09.10. 20:08:35

@A sportág nagy és színes egyénisége: dr. Dre megcsinálta a szerencséjét. Ámerikában minden feka kisgyerek csak bítszen csapatja a west coast-ot. Kb. mint a városi cigányok mifelénk.

CoolKoon 2016.09.10. 20:11:38

@A sportág nagy és színes egyénisége: "tetszik vagy sem, ugyanígy el fog tűnni a jack más platformokon is" - de csak akkor, ha az összes gyártó beáll egy szabvány mögé anélkül, hogy megpróbálnának másokat (pl. nagynevű fülhallgató-márkákat) kizárni. Az Apple eddigi garázdálkodásai viszont nem erről árulkodnak...

CoolKoon 2016.09.10. 20:14:19

@dunántúli gyerek: Persze. Mivel ugyanolyan botfülűek, mint mifelénk az átlagos cigány. De attól még épp annyira túlárazott, mint amennyire szar (ráadásul szerintem még csúnyácska is).

dunántúli gyerek 2016.09.10. 20:22:10

@CoolKoon: Nem éppen. Én dolgoztam az Applenek és a Beatsek jól szólnak. Persze már a Beats felébe kerülő cuccok sem gagyik, és azokhoz képest már nem hallom ki a különbségeket. Mindenesetre nem úgy szólnak mint a noname cuccok a MediaMarktból.

A design gusztus dolga, nekem se jön be mert bazári, színes aminek (konzervatív vérem miatt) technikai eszközön semmi keresnivalója.

morph on deer 2016.09.10. 20:29:44

@dunántúli gyerek:
És milyen igazad van!
AirPlay a neve - én meg nyilván szenilis lettem! (Pedig már azt hittem, hogy csak szép lehetek! ;)
Egyébként nem bonyolult, csak az AirPlay-re kell küldeni.

"AirPlay is a proprietary protocol stack/suite developed by Apple Inc. that allows wireless streaming between devices of audio, video, device screens, and photos, together with related metadata."

A sportág nagy és színes egyénisége 2016.09.10. 20:44:23

@dunántúli gyerek: meg ugy kb az osszes sportolo meg ki tudja, meg ki ezt hasznalja. De nekem mindegy, en 90 ropit semmilyen fejhallgatoert nem adok, aki viszont igen, az hasznalja egeszseggel, oszinten.

dunántúli gyerek 2016.09.10. 20:46:15

@morph on deer: Airplay-jel nem tudsz zenét küldeni egy ájfonról egy másikra. Nem tudom mit nem értettél ebből.

Az Airplay iOS device (ájfon, ájpe, ájpod) és Mac vagy Apple TV között müxik. Szóval a szituban, amire reagáltál nem használható az Airplay.

CoolKoon 2016.09.10. 20:46:19

@dunántúli gyerek: Jólvanna, igazából én se a párszár forintokért vesztegetett borzalmakra gondoltam, de annyi pénzért simán lehet olyan Boss (de inkább Sennheiser) fülhallgatót venni, ami sokkal jobban szól. Pontosan az a baj vele, amit te is mondtál: a feleannyiba kerülő márkás cuccok is ugyanolyan jól szólnak. Csak hát az amerikai néger porontyok ennek már nem néznek utána, mivel csak azért veszik meg, mert "jaj Dr. Dre".

dunántúli gyerek 2016.09.10. 20:56:43

@CoolKoon: Pontosan. De ugyanezért veszik az Apple összes többi termékét. Egy stabil, idiótabiztos erősen brandelt csomagot kínál az Apple, ami a hülyének is megéri, sőt nekik különösen. Amerikában meg sok pénzes hülye van, úgyhogy ott nagyon megy a biznisz.

Egy Apple terméket érdemes venni, vagyis most már szerintem nem, de aki pl. vett Apple részvényt 10 éve mondjuk 100.000ezerért az ma eladhatja 400.000ért, ami azért nem gyenge.

Sdkfz251 2016.09.11. 07:09:08

@morph on deer:
Igazad van, ilyen szinten nem ismerem az almát.
Leírtam, hogy mire van szükségem, és azt is leírtam, hogy valószínűleg az alma is ki tudná szolgálni az igényeimet.

Ellenben van két paraméter, amit igenis ismerek. Akkumulátor kapacitás és az ár.
Mivel alapvetően nálam munkaeszköz a telefon, így nekem ez a két dolog fontos.

Amiket leírtam, azt ma már egy 40-50 e Ft-os androidos telefon is tudja, és még egyszer leírom, valószínűleg egy 300 e Ft-os alma telefon is tudja, vagy legalábbis illene tudnia.

Alapvetően a technológiát szeretem használni, és szívesen veszek minden olyan tippet, amivel meg tudom könnyíteni az életemet. Emiatt meg is ragadom alkalmat és megkérdezem, hogy mit tud nyújtani az Iphone, ami miatt érdemes lenne nekem ilyen telefont vennem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.09.11. 14:30:34

Húhh, nem gondoltam hogy ennyi kommentet arat a poszt...

@alkatraz: azért azt nem felejtem el amikor a számítógépen kellett újranézni oldalakat, mert az Ipaden hiényzott a lényeg. És itt nem a helyi nyugdíjasklubról van szó (mint az AvD, www.avd.de/ogpracing/english/ ), de mondjuk neves autógyártók évente újradesignolt oldalai...

A jacket illetően, elég sok helyen emlegették, hogy a Jack nem avult el, ellentétben más portokkal.

@igazi hős: nyilván nem korrekt többkilós, törékeny és külön sátort igénylő kütyükkel összevetni, de a mai normálisabb telók simán verik a legtöbb kompaktkamerát (az 1-200 euro közötti digitálisakat). Amire szükség van, ott nem az élethűség a lényeg, hanem pont az, hogy élénkebben adja vissza a képet.
Egy példa: az Essen 1 első galériájában a futurisztikus buszt egy mobillal lőttem: autossagok.blog.hu/2016/04/13/techno_classica_2016_1resz#
Az Essen 2-ben van egy fotó ugyanarról a buszról, amit egy Canon tükörreflexessel:
autossagok.blog.hu/2016/04/22/essen_techno_classica_ii_resz

A nagyságrendet mutatja, hogy a 4-5 éves Fuji "csőrös" digikamera egy vicc, a lebutított S4 Mini oda vissza verte.

vivike22 2016.09.12. 14:30:48

@sztyopka: 149 dollcsi az ara, most olvastam valahol. Hat akinek megeri, megeri.
süti beállítások módosítása