Az élet 180km/hnál, vagyis izé Passaunál kezdődik :)

Privát gondolatok az autók világáról

Privát gondolatok az autók világáról

Megint egy fura infografika - mennyire gyorsan veszít egy új autó az értékéből?

2015. február 09. - Ződ2000

Ismét egy érdekes infografikára leltem, de bárhogy nézem kb, annyira komoly,mint a múltkori színekre vonatkozó.how-fast-does-my-new-car-lose-value-2_-_cimkep.jpg

Sokszor hallottam már hogy amint kitolja az ember a szalonból a szép új csili vili verdát, máris a felét éri. Elnézve ezt az infografikát azért a fenti állítás erősen megkérdőjelezhető, de a konkrét adatok engem is megleptek...

Mondjuk az engem is érdekelne, hogy miként számítják ki az alapárat. Mert az tény, hogy a vevő nem ritkán 20-30%-os kedvezményekben is részesülhet, ráadásul a céges vásárlásnál lejön még a 20-30%-os ÁFA is.Így azért az 50% eleve könnyen kijön. Ha jól értem ennél azért értelmesebben kezdték a grafika készítői és a konkrét kulcsrakész árakat vették alapul.Így a 10% első évi és a 30% kétéves értékvesztés már reálisabb.  

Az értékvesztés nyilván kereslet és kínálat függvénye is, és amíg elég olcsójános van akinek elég a nem túl öreg használt, az magasan fogja tartani a használtautó-árakat.

Ezt első kézből tapasztaltam meg amikor ismerősnek kerestem valami friss gazdaságos női kisautót. A 3-4 éves használtak bizony közel álltak az újhoz.

Szóval egy mítosszal kevesebb...

how-fast-does-my-new-car-lose-value-2_-_copy.jpg 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autossagok.blog.hu/api/trackback/id/tr567156867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.16. 01:15:45

szerintem ez erősen kategóriafüggő is.Egy V70 indul 10+ milliórol, abból tud mit veszíteni.Vagy egy hasonló Merga, Bömbike.De egy Kia Picanto pl simán tarthatja az árát egész sokáig.
Viszont én speciel biztos nem vennék ilyen kitartott árú fiatal gépet.Vagy ejtik az árát rendesen, pl egy év alatt min 20%; vagy ha nem, akkor inkább venném az újat.Ha valamiért nagyon fiatal /új kocsi kellene.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.16. 11:57:22

@geegee: az újautó-ár felsőbb kategóriákban erősen indikatív :). Ügyesen navigálva 25-30% nem elérhetetlen. A grafika nem MSRP-vel kezd ami már önmagában bíztató jel.

Konkrétan Fiestáknál látom itthon, hogy a 3-4 éves autók közel egy árban vannak a valamivel gyengébben felszerelt új társaikkal...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.17. 03:02:22

Ááá, én olyat nem vennék.Vagy legyen számottevően olcsóbb, ha már használt; vagy legyen inkább új...De ez csak én vagyok...

Nem tudsz véletlenül olyat, hogy a több éves újautó-gari maradékát megkapja e a második tulaj?Pl újonnan vett 7 év-garis Kia négyévesen garis-e még 3 évig a második tulajnál?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.03.17. 09:54:57

@geegee: a gyári gari az gyári gari, mindenkire érvényes ha márkaszervízbe vitted a kocsit.

A kigészítő gariból is van gyári volvo (+1 év) és kereskedői (kvázi használtautó-gari). Utóbbit a gari időtartama alatt lehet megkötni, és eléggé korlátozott a tatalma.

De ez márkánként eltér....

Igen ha lehet, akkor legyen inkább új :) Az az én filozófiám is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.20. 04:43:38

@Ződ2000: Aham, kösz.Nagyon tetszenek az új Kia Cédák, és ha mondjuk az ember kiszáll belőle 4-5 évesen király lenne odaírni a hirdetésbe, hogy még van rá 2-3 év gari.
Itt el lehet vinni a márkaszervízbe, nem sok az árkülönbség a mezitlábas szervizekhez képest (ez is q drága, meg az is q drága...).Majd körülnézünk ha élesedik a helyzet.Bár az is igaz, hogy szomorú lennék egy Volvoból átülni máshová... :-)
süti beállítások módosítása